روايات كاملة

رواية احببتها لاختلافها الفصل الأول 1 بقلم ندى عمر

رواية احببتها لاختلافها الفصل الأول 1 بقلم ندى عمر

رواية احببتها لاختلافها البارت الأول

رواية احببتها لاختلافها الجزء الأول

رواية احببتها لاختلافها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم ندى عمر
رواية احببتها لاختلافها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم ندى عمر

رواية احببتها لاختلافها الحلقة الأولى

 

كان قاعد ف مكتبه بعصبيه وبيتكلم ف الفون
خلاص بقاا انا مش صغير ع الكلام ده عشان كل شويه تبعتيلي صور لبنات
الجدة : لا والله
احمد : اه والله زي مبقولك كده
الجده : انا مبهزرش يا واد انا هفضل غضبانه عليك لحد م اشوف عروستك معاك بدل م انت كارة الصنف كله كده يخوياا
احمد : ماشي يا ست الكل سلام ونشوف الموضوع ده بعدين
خبط الباب ودخل شاب طويل القامه ووسيم
ايهه يا عم مفيش ولا واحده عجباك ولا ايه
احمد : حتي انت ولدد مش ناقصاك انا مستحيل احب حد من الصنف الغدار ده تاني ابدا
عدي : كله كلااام
احمد : عدي اطلع برررره
كانت بتعدي الطريق وهي سرحانه ومش طايقه نفسها
طلعت الفون
الو يا رضوي انتي فين انااا زهقت من التدوير ع شغل وما لاقيه والله لروح اكل بقاا
رضوي : دا انتي وليه مفجوعه خديني معك طيب
همس : طب يلاا قابليني عند عمو هاني بتاع الكبده
ف نفس الوقت كان احمد وعدي ماشين بالعربيه رايحين الشركه التانيه
وفجاه خبطت العربيه ف همس ووقعت
اااه يابن العبيطه مش شايفني وقامت
ف العربيه
احمد كان نايم ورا من التعب وعدي سايق
ايه وقفت ليه
عدي استني خبطت وحده هنزل اشوفها
نزل عدي وراحلها واول ما شافها عجبته جدا لانه بتاع بنات
عدي بتمثيل : انا اسف جدا والله بقاا انا اوقع الجمال ده كله انا اسف
همس : لا عادي ولا يهمك يقمر
عدي : بس باين عليكي زعلانه ليه
همس بعفويه : لا مش زعلانه
عدي : لا زعلانه والله لتقولي فيه ايه انا رخم
همس : ولا حاجه يسيدي كنت بدور علي شغل ومش لاقيه
عدي : ولا يهمك عندي ليكيي الشغل
ف العربيه
احمد: هو الواد ده اتاخر كده ليه منك لله يا عدي هنتاخر ونزل
واول ما نزل
فضل باصص شويه لهمس اللي خطفته بس نكر ده بسرعه
بتعمل ايه يعدي ده كله
عدي ادي الكارت بتاعه لهمس ومشي مع عدي
احمد ف نفسه فكر ان هو اداها الكارت عشان تبقي تكلمه زي ما بيعمل مع باقي البنات
زي ما قولت كلهم صنف واحد
وركبوا العربيه ومشيوا
راحت همس عند رضوي واتقابلوا وقعدوا ع الترابيزه
رضوي : زعلانه ليه يبت بكرة تلاقي شغل عادي ايه المشكله يعني
همس : صح اهم حاجه الصحه وسند دماغها ع الترابيزة وافتكرت بابها اللي وحشها وافتكرت الماضي
Flash back
في احدي القري
معتز : اهو يا همس خلصتي تعليم نتجوز بقاا
همس : بس انا مش عايزة اتجوزك
معتز : نعم يروح امك اومال كنتي بتاخديني علي قد عقلي وقولتي هنتجوز لما اخلص تعليم
همس : انا قولت كلاميي مش هتجوزي يا معتز واللي عندك اعمله
معتز : خلاص ماشي انا هوريكي اللي عندي وسابها وطلع لباباها
جهز نفسك يعمي الفرح هنعمله الاسبوع الجاي
علي: صحيح ينتي انا عايز بنتي تتجوز قبل م اموت والمرض يخلص عليا واطمن عليها بس الاسبوع الجاي ازاي يعني
معتز : خلاص يعمي انا قولت اللي عندي
علي : خلاص ماشي يبني اللي تشوفه
معتز بخبث : تمام قوليلها بقي او فاجئها يعني
مشي معتز وراح بيته وقعد ماشي هنشوف يهمس انا ولا انتي والله لتشوفي ايام سوده علي دماغك لما اتجوزك خليني بس اخدك علي كيفك لحد م اعمل اللي عايزة منك وبعدين ارميكي
دخل ابو همس
يلاا يبنتي قومي جهزي لفرحك عشان هو الاسبوع الجاي
همس بصدمه : نعممم حتي انت يا بابا دا انا قولت انت اللي هتبقي سندي وضلي وتحميني منه
علي يبنتي افهميني انا عايز اشوفك متجوزه قبل ما اموت
همس : تقوم تجوزني لمعتز السا*فل اللي كل الناس عارفاه بانه متحر*ش قذر
علي همس انا قولت اللي عندي
سابها علي وطلع
قامت همس من مكانها وهي منهارة لاا انا مش هتجوز معتز ابدا وقامت وجابت شنطه وحطت شويه هدوم وطلعت لقت باباها نام اتسحبت ومشيت راحت علي محطه وفجاه …..
تعريف ابطالنا
(همس بنت جميله جدا عينها بني فاتح شعرها طويل وهي طويله بشرتها بيضاء وشخصيه طيبه جدا وهنعرف الباقي
( احمد شاب ذو شخصيه قويه طويل و حلو وعنده اكبر شريكات استيراد وتصدير مبيحبش البنات لاسباب هنعرفها بعدين )
الباقي البات الجاي

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق