روايات كاملة

رواية بائعة الورد الفصل الثاني 2 بقلم إسراء محمد

رواية بائعة الورد الفصل الثاني 2 بقلم إسراء محمد

 

رواية بائعة الورد الجزء الثاني

رواية بائعة الورد البارت الثاني

رواية بائعة الورد كاملة (جميع فصول الروايه) بقلم إسراء محمد
رواية بائعة الورد كاملة (جميع فصول الروايه) بقلم إسراء محمد

رواية بائعة الورد الحلقه الثانيه

 

#الفصل الثاني
#بائعه الورد
وهي ماشيه سرحانه وبتدعي خبطت في حد
ملك : انا اسفه
الشخص : ولا يهمك
ملك : مش انت الشاب اللي كنت موجود الصبح
الشاب : اه انا
ملك : طب انا اسفه وكانت لسه هتمشي
قال الشاب : ثانيه من فضلك
ملك : نعم
الشاب : الصراحه انا واقف هنا مستنيكي من بدري
ملك باستغراب : لي
الشاب : الصراحه صعبتي عليا من معامله صاحب المحل ليكي وكان عندي فضول اعرف هو لي بيعاملك كده وانتي ساكته
ملك بحزن : ساكته عشان اكل العيش
الشاب : طب ما تشوفي شغل تاني
ملك : للاسف مينفعش
الشاب بفضول : لي مينفعش
ملك بحزن : عشان انا خريجه 3 اعدادي
الشاب : وفيها اي
ملك : مين هيرضي يشغل واحده خريجه 3 اعدادي
الشاب : انا اي رأيك
ملك : انت
الشاب : اه
ملك : وهتشغلني اي بقي
الشاب : انا عندي مكتب عقارات صغير وكنت عايز بنت تعمل الشاي والقهوه
ملك : وتكنس وتمسح طبعا
الشاب : مش لازم الكنس والمسح ممكن اجيب حد يكنس ويمسح كل اسبوع
ملك : طب المرتب هيبقي كام
الشاب : مبدئياً 2500 اي رأيك
ملك : يفتح الله عن اذنك
وسابته ومشيت قبل ما يرد
روحت واول ما وصلت
ياسر : اهلا بالصايعه
ملك : صايعه
ياسر : اه ما انتي لما تتأخري لحد الساعه 11 تبقي صايعه
ملك : استاذ شريف هو اللي اخرني عشان الشويه اللي روحتهم متأخر
ياسر : احسن عشان تحرمي تتأخري تاني
ملك بلقله : بس في حاجه
ياسر : قولي يا وش المصايب٩
ملك : خصم اليوم
ياسر : بتقولي اي يا ختي
ملك : خصم اليوم
ياسر بغضب : ده آخرة تأخريك شوفتي اهو اليوم اتخصم
ملك : انا اسفه يا بابا
ياسر : واصرفها منين دي كمان
وقام هجم عليها وضربها
قامت سها مخضوضه علي صوت استغاثه ملك
سها جريت تحوش
وقالت : بس في اي يا راجل بتضربها بالطريقه دي لي
ياسر : ملكيش دعوه انتي
سها : استهدي بالله بس وقولي في اي
ياسر : بنت الكلب دي اتخصم منها اليوم وجايه بكل بجاحه تقولي اتخصم اليوم
سها : تعمل في البت كده عشان 100 جنيه
ياسر : واعمل اكتر من كده انتي مش عارفه ال 100 جنيه دي بتجيب اي ولا بتعمل اي
سها : انا هديهالك بس ملكش دعوه بالبت
ياسر : وانتي هتجبيها منين ان شاء الله
سها مردتش ودخلت جابت الفلوس وطلعت
سها بقرف : خد
ياسر : جبتي منين الفلوس دي ، انتي بتخنصري من الفلوس من ورايا
سها معرفتش ترد
ياسر : انطقي يا وليه
سها : _____
ياسر بزعيق : انطقي
سها : والله مش بخنصر
ياسر : اومال اي
سها : انا هقولك
ياسر : قولي
سها : كان في واحده النهارده جت المحل وادتهاني بقشيش
ياسر : ومقولتيش لي
سها : ما انا كنت هقولك
ياسر : لا انا اللي هقولك
وقام ضربها
وقال : انا اللي هقولك الست اديتك بقشيش ف زغللت في عينك وقولتي هخدها انا او صاحب المحل زود يوميتك وقولتي برضو هخدها انا صح
كل ده وهو بيضربها
سها بعياط : والله ابدا مش كده
ياسر : لا هو كده
ملك : ابوس ايدك يا بابا سيبها
ياسر ساب سها ومسك ملك من شعرها
وقال : بقي هي صعبانه عليكي صح عشان كانت اكيد هتقسم الفلوس معاكي
ملك : والله ابدا
ياسر : انتي لسه هتقولي والله ابدا
ونزل فيها ضرب هي وسها
وبعد ما خلص ضرب ربطهم وقالهم ده عقابك يا ست ملك عشان اتخصم 100 جنيه وده عقابك يا سها عشان ال 100 جنيه الزياده
سها : طب اربطني انا وسيب ملك تنام شويه ع السرير عشان شغلها
ياسر : ومين قال اصلا انكم هتناموا
سها وملك في نفس الوقت : يعني اي
ياسر : يعني انتوا هتفضلوا مربوطين كده وصاحيين وانا هدخل انام ولو صحيت لاقيتكوا نايمين يومكم هيبقي اسود
كل ده وفي شخص واقف يسمع اللي بيحصل وزعل من اللي بيحصل
تاني يوم
سها : نامي شويه يا بنتي قبل ما تروحي الشغل
ملك : لا يا ماما عشان ميقومش فجأة يلاقيني نايمه يضربني
سها بزعل علي بنتها : حقك عليا يا بنتي انا السبب
ملك : وانتي ذنبك اي بس يا ماما
سها : ذنبي اني اختارتلك اب زي ده
ملك كانت هتتكلم لكن قاطعها ياسر
ياسر : يلا يا وليه قومي حضريلي فطار
سها : ازاي وانا مربوطه
ياسر فكها : اهو يا ختي قومي
سها : طب مش هتفك ملك
ياسر : لا
سها : لي
ياسر : كمان نص ساعه
سها باستغراب : لي
ياسر : عشان تلبس وتغور في داهيه
سها : طب فكها دلوقتي عشان خاطري
ياسر : ملكيش خاطر عندي اصلا ولو ممشتيش حضرتي فطار هربطك وهتقومي غصب عنك تعملي فطار
سها بقله حيله : حاضر
ودخلت حضرت فطار وخرجت
قالت : الفطار جاهز
ياسر : طب هقوم اهو
سها : طب مش هتفك ملك عشان تفطر
ياسر : لا ولو مسكتيش مش هفطرك انتي كمان
ملك : يا بابا والنبي يا بابا انا جعانه وعايزه اكل
ياسر : انتي بقالك قد مكلتيش
ملك : من اول امبارح
ياسر : زودي عليهم النهارده كمان
وسابها ومشي
سها : حقك عليا يا بنتي بس هحاول اجيبلك سندوتش حتي قبل ما تنزلي
ملك بصتلها ومردتش
بعد عشر دقايق
ياسر فك ملك
وقالها : قومي يا حيلتها البسي وغوري ع الشغل وإياكي تصرفي فلوس وتجيبي اكل او يتخصم منك فلوس
ملك بحزن : حاضر
وقامت ملك صلت فرضها ودخلت تلبس
وبعد ما خلصت سها دخلت عليها
سها : خدي دول
ملك : اي دول
سها : سندوتشين كليهم صبري نفسك ودي 20 جنيه خليها معاكي هاتي بيها اكل
وفجأة دخل عليهم ياسر
ياسر : يا بنت الكلب انتي بتاخدي مني الاكل عشان تأكلي بنتك وجيبتي الفلوس دي كمان منين
سها بتهته : انا انا
ياسر : اقلعي يا وليه وانتي كمان يا بت
سها : انت بتقول اي يا راجل
ياسر : بقول هتقلعوا عشان افتشكم
سها : طب فتشني انا وسيبها هي
ياسر : انتم الاتنين هتتفتشوا واعملوا حسابكم هفتشكم قبل ما تنزلوا واول ما ترجعوا عشان الفلوس اللي بقيت الاقيها معاكم دي
وفتشهم
ياسر : غوري روحي شغلك وإياكي تتأخري
ملك بحزن : حاضر
ونزلت راحت الشغل
وقضت اليوم بين كنس ومسح وبيع وتهزيق شريف ليها طبعا
وخلصت ومشيت
وهي ماشيه

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق