روايات كاملة

رواية بائعة الورد الفصل العاشر 10 بقلم إسراء محمد

رواية بائعة الورد الفصل العاشر 10 بقلم إسراء محمد

رواية بائعة الورد الجزء العاشر

رواية بائعة الورد البارت العاشر

رواية بائعة الورد كاملة (جميع فصول الروايه) بقلم إسراء محمد
رواية بائعة الورد كاملة (جميع فصول الروايه) بقلم إسراء محمد

 

رواية بائعة الورد الحلقه العاشرة

 

وسابتهم وهي في قمة سعادتها انها تتحقق حلمها وتكمل تعليمها
وراحت في ثبات عميق
وفجأة
يمني صحيت مخضوضه علي صوت ملك
وهي بتقول : متسبنيش يا ماما ارجوكي متسبنيش
يمني : ملك قومي يا ملك ملك
ملك صحيت مخضوضه بتقول : ماما يا ماما
يمني : اهدي يا حبيبتي اهدي
ملك استعوبت : ماما يا يمني ماما
يمني : مالها ماما
ملك : تخيلي بعد اللي حصل ده كله بتوصيني ماسبش بابا واسأل عليه في محنته
يمني : متزعليش مني بس هي عندها حق
ملك : عندها حق ازاي يعني
يمني : عشان دي صلة رحم ولو ماكنش عشانه يبقي عشان ربنا وعشان مامتك
ملك : عشان ربنا وماما بس هسأل عليه
يمني : نامي بقي شويه عشان هتصحي بدري
ملك : حاضر بس ممكن تنامي جنبي
يمني : حاضر
وناموا
وصحيوا الساعه 7 علي جرس الباب
يمني فتحت لقت يحيي
يحيي : صباح الخير
يمني : صباح النور
يحيي : ملك فين
يمني : هي الساعه كام
يحيي : 7 فين بقي ملك
يمني : جوا
يحيي : طب يلا هاتيها عشان نفطر وننزل
وسابها ودخل شقته وهي قفلت الباب ودخلت
ملك : في اي
يمني : يحيي كان بيصحينا عشان نفطر وتنزلوا
ملك : طب انا هدخل اتوضا واصلي والبس
يمني : خلاص تمام وانا هشوف ماس
ملك : ماشي
ملك لبست وخرجت من الاوضه بتدور علي يمني مش موجوده
فراحت تخبط علي شقه يحيي بإحراج تشوفها هناك
يمني اللي فتحتلها
وقالت : معلش بقي يا لوكا يحيي جه استعجلني تاني عشان احضر الفطار مكان ماما عشان تعبانه شويه
ملك : ولا يهمك الف سلامه علي طنط
سندس من جوا : طب هتسبيها ع الباب كتير
يمني : لا طبعا ادخلي يا ملك
دخلت ملك وباست سندس
وقالت : صباح السكر يا سكر انتي
سندس : صباحك هنا
ملك : تعبانه مالك
سندس : ولا حاجه انا بس كنت دايخه شويه ف يحيي نده يمني عشان تعمل الفطار
ملك : خلاص انا مش نازله وهقعد معاكي اخد بالي منك
يمني من وراها : وانا روحت فين يا فرنسا ????
ملك وسندس ضحكوا
وملك قالت : موجوده اهو
يمني : يبقي خلاص انزلي مع يحيي وانا هقعد معاها
سندس : يمني كلامها صح
ملك جت تتكلم
قاطعها دخول يحيي
وقال : صباح الخير
كلهم : صباح النور
يحيي : ازيك يا ملك
ملك : الحمدلله
يحيي : وانتي عامله اي دلوقتي يا سندس
سندس : بقت احسن الحمدلله
ملك باستغراب : بتقولها سندس من غير ماما
يحيي : طب انتي شايفه شكلها ده يا ماما ل شحط في طولي
ملك بضحك : الصراحه لا انا اول ما شوفتها اصلا افتكرتها اختكم الثالثه
يحيي : طب يبقي عندي حق اقولها سندس علي طول
سندس : طب كلوا يلا عشان تلحقوا تخلصوا
واكلوا في وسط جو من الضحك والهزار
وبعد ما خلصوا يحيي اخد ملك ونزلوا
وهما في العربيه ملك كانت سرحانه
يحيي : ملك
ملك : ….
يحيي : ملك انتي يا بنتي
ملك بأنتباه : نعم
يحيي : مالك سرحانه في اي
ملك : مش مصدقه اني هكمل تعليمي حاسه اني في حلم
يحيي : طب حلم جميل ولا وحش
ملك : حلم جميل طبعاً
يحيي : ربنا يحققلك احلامك كلها
ملك : يارب
يحيي : يلا وصلنا
ملك : الله شكل المدرسه حلوه اوي
يحيي : وهتبقي احلي لما تبقي فيها
ملك اتكسف وسبقته ناحيه المدرسه
دخلوا المدرسه ويحيي سأل علي مكتب المدير
يحيي خبط علي الباب
المدير من جوا : اتفضل
يحيي دخل ووراه ملك
يحيي : السلام عليكم
المدير : وعليكم السلام ، اتفضلوا
قعدوا ويحيي
قال : احنا جايين نقدم لملك في المدرسه هنا
وشاور ناحيه ملك
المدير : اهلا وسهلا ، فين الورق
يحيي : اتفضل
اخد المدير الورق وبص فيه وشاف ان ملك كبيره شويه
فقال : اي ده يا ملك انتي المفروض تكوني اتخرجتي من ثانوي مش تقدمي في ثانوي
ملك : معلش كان عندي ظروف تمنعني اني اكمل
المدير : ده حظنا بقي عشان تسيبي علامه تفوقك عندنا في المدرسه
ملك ابتسمت
وقالت : شكراً يا استاذ
المدير : اسمي مستر حسني
ملك : شكراً يا مستر حسني
حسني : بس انا عندي استفسار
يحيي : اتفضل
حسني : ملك هتقدر تكمل هنا في المدرسه
يحيي : يعني اي
حسني : يعني ملك كانت في مدرسه عاديه ف هتقدر تكمل في انترناشونال
يحيي : ان شاء الله حضرتك لسه قائل انها من المتفوقين
حسني : متفوقه في مدرسه عاديه مش انترناشونال
يحيي : انا شايف ان مفيش مشكله في كده
حسني : اتمني تسيب علامه تفوقها هنا فعلا زي ما سايبها في المدرسه اللي قبل كده
يحيي : ان شاء الله
حسني : يبقي علي بركه الله ، انا قبلتها هنا
يحيي : تمام
حسني : هتروحوا اخر الطرقه تدفع المصاريف وبعدين هتطلع الدور التاني هتاخد اليونيفورم بتاعها
يحيي : تمام ، متشكرين اوي
حسني : العفو
وخرجوا من عند حسني دفعوا المصاريف واخدوا اليونيفورم
ومشيوا
في العربيه
ملك : انا مش مصدقه اني هكمل تعليمي واحقق حلمي
يحيي : لا صدقي ومن دلوقتي اي حاجه نفسك فيها وعايزاها هعملهالك
ملك : ربنا يخليك ليا
يحيي : يلا بقي عشان اروحك وانا اروح شغلي
ملك بحزن : ماشي
وفجأة :

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق