روايات كاملة

رواية صعيدي معكي للنهاية الفصل الحادي عشر 11 بقلم سلمى إبراهيم

رواية صعيدي معكي للنهاية الفصل الحادي عشر 11 بقلم سلمى إبراهيم

رواية صعيد معكي للنهاية الجزء الحادي عشر

رواية صعيدي معكي للنهاية البارت الحادي عشر

رواية صعيدي معكي للنهاية كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم سلمى إبراهيم
رواية صعيدي معكي للنهاية كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم سلمى إبراهيم

 

رواية صعيدي معكي للنهاية الحلقه الحادية عشر

 

المأذون..يلا يبنات تعالو امضو…قلقو البنات شويه لأنهم اتاخرو عليهم لكن فجأه سمعو صوت زعيق جامد تحت….
زين بزعيق شديد..اطلعلي يحسن…جه وقت الحساب
احمد بزعيق شديد..جينلكم بطولنا منغير رجاله زي ما انتو بتعملو…سامعين يعيلة الشريف…..
سمعو البنات الصوت ومسكوه في ايد بعض واطمنو اوي
زيدان بعصبيه..انزل انت وهو يلا ليهم..انا عاوزكم تدف.نوهم..ومتنسوش ان انتم 3 وهما 2 بس….يلا
ثروت..هو دا وقتو يعني….مش عارفين يستنو شويه لحد ما نكتب الكتاب
احمد من تحت..متيجو…ولا معندكوش رجاله في عيلتكم…هتنزلولنا النسوان….
حسن بقلق..يلا بينا يجماعه مينفعش يتحط علينا….
ايمن بزعيق..خشي انتي وهي وجوه الاوضه….
ليله..حاضر..يلا يمريم…واخدتها ودخلو الاوضه لكن وقفو في الشباك يتفرجو عشان نا.رهم تبرد…..
خرج حسن وثروت وايمن وادامهم زيدان….
زيدان..مش عيب اللي بتعملوه دا يزين انت واخوك….
زين..لا والله..ولما ابنك النطع دا جه وضر.بني غدر وسط رجالته……
كان احمد عمال يفرك في ايدو وايدو بتاكلو اوي عاوز يجيب رقبة زيدان…..
زيدان..طيب انتو اللي اختارتو..خشو عليهم يرجاله عيلة الشريف…..
فجأه اتحول احمد وزين لاتنين بيض.ربو بيد من حديد مسك احمد ايمن وفضل يض.رب فيه بغلل شديد ورقدو في الأرض ونزل فيه ضر.ب
وزين مسك ثروت لانو متغاظ منو جدا انو كان خاطب حبيبتو ايوه زين وقع ومحدش سما عليه..حبها اوي..فضل يضر.ب فيه جامد اوي اما حسن واقف خايف يقرب اصلا لأنهم بيض.ربو جامد اوي وخلصو ضر.ب……
زين..سيبلي انا حسن يا احمد…
احمد..ماشي ونا هعلم عمي زيدان درس خفيف….
مسكو زين من دراعه..مينفعش دا راجل كبير….
زق ايدو احمد ..متقلقش…قرب زين من حسن واخد بتارو منو وهزقوهم وسط البلد إنما احمد قرب من زيدان اللي كان خايف يمد ايدو عليه يقلل من هيبتو في البلد …وقف احمد ادامو وفي نار طالعه من عينه وبص لمريم اللي كانت واقفه في الشباك جنب ليله وفرحانين لكن مش مبينين ورفع ايدو ضر.بو نفس القلم اللي هو ضربو لمريم وافتكر مريم كانت منهاره ازاي مقدرش يتمالك اعصابو ونزل فوقو يض.ربو لكن زين جري عليه وشدو
زين..اهدي يا احمد اهدي
احمد بعدم وعي وعصبيه..لازم يدوق من اللي بيعملو فيها…بيضربها لي هااا..ابقي مد ايدك عليها تاني
حط زين ايدو علي بقو وشدو وهدي احمد وبص لمريم وهي بصتلو بفخر شديد..وماهتمش حد لكلام احمد لأنهم فيهم اللي مكفيهم ومشيو…
نزلت الام وفضلت تصرخ علي رجالتها وكمان ومرات عمهم وندهو علي ليله عشان تعالجهم لأنها دكتوره…….
وصل احمد وزين بيتهم وهما مبسوطين وحاسين بالنصر
الاب..ايوه كدا رفعتو راسنا
زين..دا أقل حاجه يبوي..معاش ولا كان اللي يعمل كدا في عيلة رضوان
الاب..ونت يا احمد كنت بت.ضرب بغلل اوي
احمد..اه طبعا مش اخويا ولازم اجيب بتا. رو
ضحك زين وخبط علي كتفو..اه طبعا طبعا…….وسابهم ابوهم ومشي….
احمد..المهم انا لازم اشوف حبيبتي دلوقتي…
زين..ونا كمان لازم اشوف حبيبتي دلوقتي
احمد..الكلام خادنا ومقولتليش….هو نت حبيت ليله
زين بتهرب..اي يبني اللي انت بتقولو دا…يلا بينا نمشي
مسكو احمد من كتفو..انت جبان…..
زين بغضب..انت بتقول اي يبني….
احمد..انت جبااااان
زين بغصب اكتر..طب اقطم بقا عشان بجد هرقدك زي ثروت وحسن
احمد..طب لو مش جبان بجد..قول انا بحب ليله
زين..احمد..اسكت دلوقتي
احمد..اهو ..انت جبان…انا بحب مريم وبعترف….انا بعشق مريم…انا مدمن لمريم…اهو كدا انا راجل بعترف
زين..انت قصدك اني مش راجل
احمد..اه مش راجل
زين..احمد اسكت
احمد..قول بحبك يليله
زين..احمد…اسسسكت
احمد..قولها يلا قولها
زين بسرعه..بحبك يليله اوي….اوي…..واخدو في حضنه
احمد بهزار..لا انت فهمت غلط ..انا مش ليله يلا الحضن دا ليها هي
بعد عنو زين..وربنا انت ابن كل.ب….وضحكو سوا…..
في بيت عيله الشريف…
كانت ليله ومريم قاعدين جنبهم بيطهرولهم الجر.وح
زيدان بعصبيه شديده جداا..انا..حتت عيل زي دا يضر.بني انا….
حسن..وديني ما هسيبهم يبوي واخد حقنا كلنا
ثروت..بقا الاتنين دول يقدرو علينا احنا…واحنا ٣ لا لا…..
ايمن..وكتب الكتاب يعمي
زيدان..انت حيو.ان يلا انت..كتب زفت اي دلوقتي منغير ما ناخد حقنا….ابتسمو لبعض البنات وقامو وقفو
ايمن..طب ما نبلغ الحكومه
زيدان بعصبيه..شيلو الحيو.ان دا من ادامي…احنا مبندخلش بينا حكومه من زمان يبني…هو دي أصول العيلتين
ليله..خلصنا يبوي
زيدان..غوري فداهيه انتي وهي ومش عاوز اشوف خلقت حد فيكم
ودخلو هما الاتنين ومريم مبسوطه اوي وليله كمان…..جهه الليل ونامو العيله كلها وكالعاده اتسحبو البنات وراحو لبيت احمد اللي تحت الارض
ونزلو لقوهم تحت نزلت مريم في حضن احمد اوي حضنته بحب وفخر وحاسه راسها مرفوعة
مريم بحب شديد ولسه في حضنه..بحبك اوي
احمد..ونا بعشقك اوي ….وشالها فحضنو…احنا هندخل الاوضه كدا نتكلم في موضوع مهم هااا..مش عاوز اسمع نفسكم بقا….
زين..يلا يو.سخ من هنا
ليله..اختي ياض…اتظبط معها….وضحكو…
زين..متيجي كدا نقعد في المطبخ
ليله بابتسامه..ماشي….ودخلو هما الاتنين عملو شاي وبيشربووهما بيتكلموا……..
زين..ليله..هو نتي عمرك حبيتي ابن عمك….
ليله..عاوز الصراحه….
زين..اتمني …..
ليله هزت راسها بلا..عمري ما حبيتو…انا حبيت واحد بس في حياتي
زين..انا كمان حبيت واحده بس….
ليله..طب ممكن اعرفها…اصلا انت كنت هتقولها في اللعبه لولا اللي حصل
زين..اه ممكن طبعا تعرفيها..هي قريبه منك اوي
ليله..قول يزين..مين هيا
بصلها زين في عيونها اوي..بحبك يليله
ليله بفرحه شديده..انا……يعني عمرك ما هتسيبني زي احمد كدا
زين بضحكه.. اسيبك….اسيبك انتي…مظنش اني هقدر….انا بجد بحبك اوي
ليله بابتسامه..ونا كمان يزين……بحبك اوي وحبيتك اكتر لما اخدت حقي انا واختي..حتي لو من عيلتي…..
وفضلو فضفضو مع بعض كتير اوي ورجعو البنات لبيتهم ورجع الرجاله لبيتهم
احمد..يعني قولت لليله انا بحبك وهتتجوزها زي انا ومريم
زين..اه قولتلها….ومش عارف الخطوه الجايه اي
احمد..زين..مفيش غير حل واحد ..عشان نقدر ناخد مريم وليله
زين..اي هو
احمد..هبقا اقولك لما اظبطو عالاخر…….
في الوقت دا كانت سماح خطيبه زين سمعت كل كلامهم وخرجت من البيت تتسحب وراحت تقابل شخص
سماح..اخواتك البنات الاتنين بيقابلو ولاد عمي ..ومريم اختك متجوزه احمد
حسن بصدمه شديده..بتقولي اي………..

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق