روايات كاملة

رواية عاشقي المنقذ الفصل الثاني 2 بقلم محمد

رواية عاشقي المنقذ الفصل الثاني 2 بقلم محمد

رواية عاشقي المنقذ البارت الثاني

رواية عاشقي المنقذ الجزء الثاني

رواية عاشقي المنقذ كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم رحمة محمد
رواية عاشقي المنقذ كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم رحمة محمد

رواية عاشقي المنقذ الحلقة الثانية

 

 

حسام: اتفضل ي باشا نورت البيت كله والله
كان مدحت مستني قدام البيت في عربيته الجيب ومعاه المؤذون دخل هو ورجالته والمؤذون بتاعه معاه
المؤذون: اين العروس
حسام: العروس دقيقه وتكون هنا
عمة زينه: يلا الراجل برا والمؤذون معاه
زينه وهي منهاره وطت باست ايديها: ابوس ايدك ما تعملي فيه كدا انا بنت اخوكي
عمتها: الله يرحمك ي محسن.. يلا ي حبيبتي قدامي
زينه: ي عمتي ونبي سبيني ماترمنيش الرميه دي
عمتها ضحكت بخ.بث: وهي دي راميه ي فقر دا هيدفع فيكي شئ وشويات (وغمزت ليها) دا هما ساعتين وهترجعي هنا ونكون واخدين الفلوس وليكي عليا ليكي النص
زينه قعدت علي الارض وبصوت عالي: ياااااربببببب
حسام دخل الاوض: يلا ي عروسه عريسك برا
حسام سحبها من ايديها بدون رحمه.. وجرها لبرا قدام المؤذون ومدحت: يلا ي شيخنا
مدحت كان باصص لزينه وعلي وشه ابتسامه وتم الزواج وكان الشهود حسام وواحد من رجاله مدحت
حسام: الف مبروك فين الفلوس
مدحت شاور لحد من رجالته وجابو الفلوس من العربيه: يلا ي زينه عشان نبدا الساعتين من اولهم
زينه متحركتش من مكانها
مدحت شاور لحد من رجالته: شالها ارميها في العربيه
زينه كانت بصه لعمتها وحسام بتترجاهم بعنيها يعملو حاجه بس كانت نظرتهم ليها مليانه قسوه ومتحركوش من مكانهم وحسام بيعد الفلوس وفعلا قرب منها وشالها وحطها في العربيه
مدحت: نفس العربيه الي هترجعها هنا هتجيب باقي الفلوس
حسام: احنا تحت امرك ي باشا
خرج مدحت من البيت واتجه ناحية عربيته ورجالته ملفوفه حولين العربيه كلم السواق: علي الفيلا بسرعه
السواق: حاضر ي باشا
وبسرعه مشيت عربية مدحت ووراها عربية الرجاله بتاعته
مدحت وهو بيقرب من زينه: اي ي قمر مالك متخافيش مني
زينه زقت ايده: ابعد عني اياك تفكر انك تلمسني او تقرب مني مش مكسوف من نفسك وانت عايز تتجوز بت قد بنتك
ظهرت ابتسامه اعجاب منه: اممم القطه طلعت بتخربش كمان مش اي حد بيعجبني برضو
وفجاه زينه صرخت لما جبها من شعرها: بس دا مش، معناه انك تعلي صوتك عليا ي رو..ح امككك مدحت باشا الي بيعوزه بياخده(وشدها اكتر) انتي فاهمه
زينه صرخت من شدت الالم وبعدها سبها: مش عايز اسمع صوتك طول الطريق( وبقا يمشي ايدو علي رجليها) لغايت ما نوصل ي قمر
زينه زقت ايده وبقت لازقه في باب العربيه وهو ضحك بش..ر وبص للسواق : انجز ي علي
حسام وعيونه بتلمع من الفلوس: الله ياما شوفي الفلوس قد اي 50الف بحالهم ولسه قدهم كمان
امه وهو جايبه كوبايتين شاي وحطتهم علي الطربيزه جنب الشنطه الي فيها الفلوس: يواد ما يحسد المال الا صحابه
حسام مسك شويه فلوس: بقولك اي بقا خدي دول وروح اشتري الي عيزاه وعمليلنا اكل حلو كدا من ايدي الحلوه دي (ومسك شويه فلوس تانيين) ودول انا خارج اروح اجيب شويه حاجات لزوم الدلع
امه: عينيا يقلب امك
واول ما مشيت حسام مسك روزمه من الفلوس وحطها في جيبه بسرعه وقفل الشنطه وخرج
وصل مدحت الفيلا: انزلي
زينه بصتله بقر..ف وفضلت مكانها مدحت نفخ: وبعدين بقا (وبص لراجل من رجالته… الراجل فهم وفتح الباب وشال زينه)
زينه بصوت عالي ودمو..عها نازله مش عارفه تعمل اي وبترفص : سبني ي ابن ال???? سبووووني منك لله
الراجل كتم بو..قها وهي لسه بتحاول تصوت
مدحت دخل الفيلا وقابلته ست في التلاتينات كدا اتكلمت بد..لع: مدحت بيه (وبصت لزينه برفع حا..جب) مين البت دي
مدحت: جهزيها ي سناء
سناء عوجت بوقها وهي شيفاه سيبها وماشي وبصت للراجل الي شايل زينه: طلعهالي علي الاوضه
وفعلا طلعها الاوضه وخرج وقفل الباب من برا
وبعد شويه دخلت سناء زينه جريت عليها وتكلمت بصوت مبحوح من العياط: ونبي ساعديني اطلع من هنا ابوس ايدكك انا جايه غصب عني لو سمحتي
سناء ضحكت بد..لع: اساعدك وتحبي بقا اساعدك ازاي
زينه: باي حاجه المهم اطلع من هنا
سناء سبتها وفتحت الدولاب وطلعت منه لبس بيتي تلبسه قدام مدحت: اممم النبيتي هيبقا تحفه مع لون بشرتك البيضا يلا البسي قال اساعدك قال دي تطير فيها رقاب ي حبيبتي وطلاما وقعتي قدام مدحت مش هيسيبك غير لما يعمل الي في دماغه
زينه شدت منها اللبس الي طلعته ورمته علي الارض: مش هلبس القر..ف دا قدامه وهمشي يعني همشي
سناء ابتسمت : اممم تلاقي دافع فيكي كتير اصله بيحب النوع دا اول البت العنديه فوتك بعافيه بقا
زينه بحز..ن: ساعديني ارجوكي
سناء: تاني هتقولي ساعديني انا مش عارفه انتي زعلانه لي حد يطول يبقا مع مدحت باشا (عوجت بو.قها) جتك و..كسه
وخرجت وقفلت الباب
زينه قعدت علي الارض ونهارت في العياط: ياااارب ساعدني ياااارب… منكم لله ي عمتي انتي وابنك ومن الراجل الز..فت الي تحت دا ياااااارب ساعدني
بعد فتره
مدحت دخل الاوضه: اممم لسه مجهزتيش برضو
زينه قامت بسرعه: والله ما هتقرب مني حتي لو فيها مو..تي سبني امشي من هنا
مدحت قلع الچاكت بتاعه وقرب منها: امو..ت انا في العند دلوقتي انتي زعلانه لي دا حتي انا جوزك في الحلال يعني دا حقي
زينه بعياط هستيري: حلال؟ فين الحلال دا انت اتجوزتني غصب عني وعمتي وابنها بعوني لواحد اكبر من ابويا ولا اكني بضاعه
مدحت بنفاز صبر: واحنا هنضيع الساعتين وانا بلف حوليكي في الاوضه انجزي ي بت انتي ياما اربطك في السرير هنا وبعدها ارميكي في الشارع
زينه شافت سكينه لسه هتجري عليها مدحت لحقها واول ما مسكها ضربها حتت قلم علي وشها وقها علي الارض اتخبطت زينه صرخت صرخه رجت البيت كله واغمي عليها في وقتها
مدحت شالها ونايمها علي السرير براحه: كان لازم يعني كل الاكشن دا ما كنتي تيجي من الاول
كان بيتكلم وهو بيفك زراير قميصه وبيبصلها بنظرات جريئه: متخا..فيش مني ي حلوه
ولسه هيقرب منها الباب اتفتح مدحت وقف مصد..وم اول ما شاف مين الي داخل
مدحت: جبل ووووو………

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق