روايات كاملة

رواية عاشقي المنقذ الفصل الرابع 4 بقلم محمد

رواية عاشقي المنقذ الفصل الرابع 4 بقلم محمد

رواية عاشقي المنقذ البارت الرابع

رواية عاشقي المنقذ الجزء الرابع

رواية عاشقي المنقذ كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم رحمة محمد
رواية عاشقي المنقذ كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم رحمة محمد

رواية عاشقي المنقذ الحلقة الرابعة

 

: كملي انا سامعك
زينه غمضت عيونها جامد: يخرابي
لفت لاتجاه الصوت بحركات بطيئه ولسه مغمضه عيونها وفتحت: احممم ازيك ي استاذ جبل بيه باشا الفرعون الصغير الكبير
جبل بصلها بستغراب: اي الي بتقوليه دا المهم(بدا يقرب منها) اي الي خرجك من اوضتك
زينه افتكرت وحطت ايديها في وسطا: انت ازاي تقولهم يحبسوني هنا لغايت ما تيجي انا عايزه امشي من بدري انا زهقت وانت مالك اصلا امشي ولا ممشيش انت…..
جبل قرب منها بخطوات سريعه وحط ايده علي بو.قها: هوووششش اي كل الكلام
زينه حاولت تبعد ايده : امممممم
جبل شال ايده من علي بو.قها ومسك ايديها وسحابها للاوضه الي كانت قعده فيها وقفل الباب
زينه بعصبيه: كمان بتسحبني شبه الجمو..سه كدا
جبل جز علي سنانه واتنهد: اولا انا مكنتش حبسك هنا انتي الي قولتي بلسانك انك مفيش مكان تروحي عليه (زينه افتكرت كلامها) عشان كدا خليتك هنا لغايت ما ارجع
زينه دمو..عها نزلت: ما انا فعلا مش عارفه اروح فين
جبل بصلها وقرب منها مسح دموعها وتكلم بحنان: بطلي عياط ي زينه
عيونهم اتلاقت وسرحوا في عيون بعض
__________
__ فلاشش باااااك
: عاااااااااا الحمدلله انا كويسه (وبصت العربيه) انت ي غ.بي انت مش تاخد بالك ولا ماشي تخبط في بنات الناس عشان معاك عربيه
جبل نزل من العربيه بتاعته وقرب نحيتها: مين دا الي غ.بي ي بت انتي
زينه شهقت: انا بت
جبل غمز ليها: خلاص قمر
زينه شهقت تاني: نهارك اسود انا قمر
جبل ضحك وغمز تاني: قمر بس دا انتي قمر 14 كمان
زينه اتكسفت وخدودها احمرت: انت قليل الادب
ومشيت من قدامه بسرعه
جبل ضحك بصوته كله: الجميل طلع بيتكسف كمان
زينه بصت وراها بكسوف وجريت من كتر كسوفها
جبل رجع عربيته ومشي في نفس الاتجاه الي مشيت منه زينه لغايت ما عرف بيتها وفضل متابعها وبيظهر ليها في كل الاماكن الي بتكون موجوده فيها
بااااااااكككككك
_________
جبل بسرحان: عيونك
زينه بسرحان: م..مالهم
جبل بسرحان اكتر وهو مركز في عيون زينه اوي: سحروني من اول ما شوفتهم..شبه المغناطيس شدوني ليكي..وفكل مره بشوفك بيشدوني ليكي اكتر
فاقو الاتنين علي صوت الممرضه: احمم جبل بيه
زينه بعدت بسرعه وبصت في الارض وجبل بصلها ببتسامه وبعدين بص للممرضه: هاا
الممرضه: كل اجراءات الخروج لمدام زينه خلصت تقدر تخرج من هنا
زينه للممرضه: مدام مين ياااماااا
جبل: تمام روحي انتي
وفعلا الممرضه مشيت وزينه افتكرت عمتها وحسام وقعدت في زويه علي الارضه بقت تعيط
جبل بصلها بحزن وقرب منها:طب بتعيطي لي دلوقتي
زينه بعياط وصوت حز.ين: صعبان عليا نفسي اوي بابا وماما ماتو من 5 سنين ومن وقتها مرتحتش يوم عمتي خدتني خلتني مجرد خدامه في بيتها وبنها كان بيفضل يبصلي بنظرات كنت بكر..هها بس مكنش ليا مكان اروح فيه تاني.. وفي الاخر بكل بساطه تبعني عشان الفلوس عمري ما هنسي نظرتهم ليا وانا بترجاهم ميرمونيش الراميه دي بس (وسكتت بو.جع وكملت) بس سبوني وخدو الفلوس عادي
جبل شدها في حضنه وتكلم بأ..لم: انا حاسس بكلام وحز.نك ي زينه.. وحز..ين عشان السبب في حز.نك هو ابويا الي سبني انا وامي واختي ورمانا وشوفت نفس النظره في عينه..ومن سنتين امي سبتنا وتو.فت(مسح دمعته بسرعه وبصلها لقاها مغمضه عيونها ابتسم وكمل) وبعدها شوفتك ي زينه
زينه فتحت عيونها وبصتله بتركيز وهو كمل وهو بيمشي ايده علي وشها بحنان) شوفت عيونك الي خطفوني من اول نظره وشوفت جنا..نك وخدودك الي بتحمر من الكسوف (زينه ابتسمت بكسو.ف) بختصار سحرتيني ي زينة قلبي
زينه مكنتش عارفه تقول اي بصت في الارض بكسوف
جبل ابتسم: طب اي عجبتك القعده
زينه ضحكت وحرك راسها بالرفض: لا عايزه امشي
جبل مسح دمو..عها: بوعدك اني هكون معاكي وجنبك وهحميكي من اي حد يحاول بس يقرب منك وهبعد عنك اي حاجه تزعلك بس انتي خليكي واثقه فيه (ومد ايده ليها) هتثقي فيه ي زينه
زينه بصت لايده وفكرت شويه وبعدين ابتسمت ومسكت ايده: هحاول
جبل ضحك وقام وشدها قومها: يلا قدامي واه صح مفيش ولا جواز ولا حاجه كانت مجرد شكليات
زينه كشرت ولسه هتتكلم جبل شدها وطلعو من الاوضه: اسكتي بقا انتي لسه هترغي تاني يلاااا
حسام رجع البيت وهو مش في واعيه وبيطوح وبيغني امه اول ما شافته جريت عليه: حسام مالك يبني مستنايك من امبارح قلقتني عليك
حسام بصلها وهو بيضحك وبيرقص
امه: انت كنت فين طول الليل وشارب اي مخليك بالمنظر دا
حسام دخل اوضته: اما قضيت حتت سهره انما اي عنب يامل عنب (وترمي علي السرير وتكلم بنعاس) البت زينه دي كنز احنا بشغلها الشغلانه دي علطول هن.. هنكسب من وراها فلوس اييي (وراح في النوم)
زينه: انت جايبني فين واي البيت دا انت خاطفني
جبل: ي بنتي اصبري بقااا اختي جوا
زينه كان ظاهر عليها التو..تر جبل فهم دا: استني هنا
وسابها ودخل البيت وبعد فتره طلعت بنت جميله مع جبل بصت لزينه ببتسامه: تعالي اتفضلي
زينه ابتسمت بإحراج وبصت لجبل.. جبل ابتسم: دي اختي الصغيره ليان (وبص ليان وغمز ليها) دي زينه
زينه مدت ايديها لليان: ازيك
ليان حضنتها بسرعه: انتي بقا زينه دا جبل ملوش سيره غير عنك من شهور وهو طول الوقت زينه زينه زينه زينه (وبصت ليها ببتسامه) بس عنده حق صراحه طلعتي زي القمر ماشاء الله
______________
زينه ببتسامه : وبس كدا يستي انتي عارفه باقي الحكايه بعدها بيومين عرفنا ان حسام اتحبس بسبب الهباب الي بقا بيشربه وخناقته مع مدحت عشان مكنش عايز يديله باقي الفلوس يشتريه وقت..له
ليان: ايوا ومنعرفش اي حاجه عن عمتك من وقتها
زينه حركة راسها بالايجاب وحطت ايديها علي بطنها الي شبه الكوره بسبب حملها وبتسمت: اخوكي وعدني انه هيبعد عني اي زعلك هيفضل جنبي علطول ونفذ وعده
ليان ببتسامه: بتحبي
زينه اتنهدت: جبل دا احسن حاجه حصلتلي في حياتي اهتمامه وحبه ليا خلاني احبه وعمري ما هندم اني حبيته في يوم
جبل دخل في الوقت دا: وانا بوعدك عمري ما هخليكي تندمي باقي العمر ي زينة قلبي
ليان ضحكت: احممم طب انا هفضلكم الجو بقا باي
وخرجت من الاوضه.. جبل حضن زينه جامد ووطي باس بطنها وتكلم بهمس : مستنيكي
ووقف وبص لزينه في عيونها بتركيز:عيونك ي زينه
زينه بسرحان في عيونه: مالهم
جبل بتوهان في عيونها: سحرني

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق