روايات كاملة

رواية يوميات نور والمجنون الفصل السابع 7 بقلم فيروزه

رواية يوميات نور والمجنون الفصل السابع 7 بقلم فيروزه

رواية يوميات نور والمجنون الجزء السابع

رواية يوميات نور والمجنون البارت السابع

رواية يوميات نور والمجنون كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم فيروزه
رواية يوميات نور والمجنون كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم فيروزه

رواية يوميات نور والمجنون الحلقه السابعه

 

 

ابو نور قعد علي الأرض وحط ايدو علي الد م وبقي يعيط….نور ….نور …. يانورررررررررررررر……بنتي……
سند وقع علي ركبته في الأرض …
سند بصوت عالي ودموع …..نوررررررررررررر……انتي فين يا نور د مك علي ايدي يا نوررررررر……د مك علي ايدي …..
ابو نور بدموع ……سند اعمل ايه يا سند بنتي فين يا سند …
حد يرد عليه يا ناس ….بنتي د مها في أيدي ..بنتي.يابنتي يا سند…..
سند بدموع …..انا مش هسكت يا عمي ….والله لقلب الدنيا
لحد مااعرف حصل لها ايه ومين اللي عمل فيها كده مين يعمل فيها كده مين ….
….
.
.
في مكان أشبه بالخيال …..كأنه قصر من قصه خياليه…..
نايمه الاميره النائمه علي السرير …..وقعد جنبها الخا طف وماسك أيدها ….وهنا اتحركت الاميره النائمه …..
نور بتتحرك وهي علي السرير ومش عارفه تقوم من الحبال ولا عارفه تتكلم بسبب الزق اللي علي بقها…..بس دموعها بتنزل بصمت من الخوف والرعب…
اهدي يا ضي انا جنبك بطلي تتحركي …..اهدي ….وانا أشيل
الزق من علي بوقك……اهدي ….
نور بقت تهز دماغها بنعم…..
هشيل الزق ولا عملتي حاجه هزعلك فاهمه…..
نور بقت تهز دماغها جامد ….
قرب منها وشال الزق من علي بوقها (براحه خايف عليه) … ماتخافيش يا حبيبتي….انا عمري ما اقدر اعملك حاجه ولا اءزيكي …..انا بحبك ….
نور بدموع….عملتلك ايه علشان تعمل فيه كده ….رد عليه …
عملتي ايه ….عملتي ايه ….
وقم بقي يمشي حوالين السرير …..
عملتي ايه …..اقولك ولا لا اقولك ولا بلاش …..
نور بدموع…..ابوس ايدك سبني …..سبني انا تعبت ….
تعبتي من ايه يا ضي ….. تعبتي مني ….ولا من نفسك ولا من سند ……
نور بدموع…..من نفسي من نفسي سيبني بقي سيبني ….
انا مش هسيبك غير لما روحك تفرق جسمك انتي ملكي ..
ملكي …..الدنيا في كفه وانتي في كفه ….فاهمه ولا اقول تاني ……
نور بدموع….أزيتك في ايه يا سيف علشان تعمل فيه كده …
سيف بدموع قرب منها ومسك أيدها …..عملتي ايه انتي لسه مش عارفه (بقي يخبط علي قلبه …)خليتي ده يحبك خليتي ده عايزك طول الوقت ….خليتي ده يفضلك علي نفسه ….
بحبك يا نور ….لو تخدي قلبي وتكوني مرتاحه خديه مدي
ايدك وطلعي قلبي يانور …..هاتي ايدك وطلعي قلبي اللي حبك …قلبي اللي مش شايف الدنيا من غيرك ….قلبي اللي
عايزك مهما كانت الطريقه بالعافيه ولا بالحب عايزك ….
نور بدموع…..طيب لو بتحبني فكني…..
سيف بدموع….حاضر يا ضي قلبي….
سيف فك نور …وقعد جنبها …..وأول ما سيف قعد نور طلعت تجري علي باب الاوضه وحاولت تفتح الباب لقيته مقفول ….
نور وقفت ودموعها نزلت اكتر ….
سيف قرب منها وحضنها وهي وقفه وضهرها ليه ….
سيف بدموع…..بحبك يا نور عايزك ليه ….عايزك في حضني عايزك في قلبي ….عايزك ليه عايزك ….والله عايزك ….. والله
بحبك …..والله عايزك جنبي لحد اخر نفس ….لحد اخر نفس
….لحد روحي متفرق ….لحد ما اوصل لمرحله الكمال بيكي …عايزك عوض ليه ….عايزك سند لقلبي ….عايزك في حضني وايدك في أيدي …..عايزك في قلبي للأبد ……
نور بدموع…..ابعد عني أنا ما اعرفكش …..انت واحد غريب
واحد اناني ….واحد عايز نفسك والباقي رماد …عايز وبس .
سيف بدموع لف نور ليه …..غريب بقي انا غريب ….انا سيف
اللي حبك ….
نور بدموع….لا سيف اللي اعرفه حاجه وانت حاجه …..انت مين رد عليه انت مين ….
سيف بعد عنها …..هحكيلك ….بس بشرط ….
نور بدموع….مش عايزه اعرف ….
سيف بدموع……لازم تعرفي ماانا لازم احكي لحد ….وشرطي
انك تفضلي هنا اربعين يوم وبعدهم انتي حره في قرارك ….
يتكوني معايا للأبد ….يا ترجعي لابوكي …..
نور بدموع….احكي ….بس لازم تطمن بابا عليه …
سيف بدموع…..هحكيلك علي اللي حصل من سبعه عشر عام
…كانت عند جدي بالعب مع عيال عمي …..والكوره وقعت في الشارع وجريت علشان اجيبها ….وشوفت مرات عمي وهي طلعه من بيتنا بتجري …..كنت ساعتها عيل ماحطيتش الموضوع في دماغي ورجعت اكمل لعب ….وبعدها سمعنا الصويت….وطلعنا نجري لقينا النار بتاكل في بيتنا …..ايوه يا نور ….
سيف دموعوا ذادت ……النار كلت اعز الناس عندي أبويه
وامي وعهد اختي …..وقتها من الصدمه وقعت في الأرض …
وفضلت اربع سنين رفض اتكلم مهما حصل ولا عايز اتكلم ولا
عايز اعيش ……وبعد كده بقيت اتكلم حاجات بسيطه زي سيف عايز ياكل سيف عايز يشرب وفضلت علي كده لحد ما بقي عندي سبعه عشر عام…..بعدها قررت اتعمل معهم علي اني عبيط حبيت اشوف الناس علي طبيعتهم…ماهو ماحدش
هيتجمل علشان عبيط ….العبيط يعني ولا حاجه عند الكل ..
حبيت اعرف الخبيث من الطيب حبيت اعرف المنافق من الصالح ….وفعلا عرفت ….واتعملت مع كل واحد علي حسب
ماهو بيتعمل معايا …..وفضلت حياتي ماشيه ….لحد اليوم
اللي شوفتك حضنه ورد ساعتها حسيت أن قلبي دق لاول مره من سنين كانت فاكر أن قلبي مات جريت عليكي وحضنتك علشان اشوف رد فعلك ….ورد فعلك خاله قلبي
اتعلق بيكي ….وبعدها كانت بتعمد اني احضنك وفعلا انتي
كنتي ضي قلبي ….وحبيتك قوي ….وبعدها مشيتي من البلاد
بعد كلام الناس علينا …..وقتها حسيت اني بموت حرفيا …
حسيت اني يتيم ….حسيت اني وحيد ….حسيت اني لوحدي مليش حد ولا لزمه ….وقررت اني
لازم اكون معاكي واعيش الباقي من عمري في حضنك ….
وفي اليوم اللي وصلت فيه فتحتي الباب وكان معاكي واحد
ساعتها قلبي قاد نار …..حسيت اني غيرن……وقررت اني
مش هقولك اني معنديش حاجه واني كويس …. قرارت أنه
هيفضل سر عليكي لحد ما تكوني ليه لوحدي….وبعدها حسيت أن قلبك مال لسند الزفت ده ….حسيت أنه ممكن ياخدك مني في قررت اني لازم اتصرف ….والصدمه الاكبر
اللي خليتني اعمل كل ده النهارده انك وفقتي انك تتجوزي سند …..ازاي تقدري تكوني لغيري ازاي قلبك طوعك تقوليها
ازاي ….ردي عليه ….
نور بدموع….. علشان كنت عايزه الأمان لنفسي ولحياتي كاانت خايفه احبك وانت ترفضني بسبب تعبك …..افهمني
ارجوك …..ارجوك…..
سيف قعد قدمها علي الارض وحط دماغه في حجرها… بحبك …بحبك يا نور……عايزك جنبي مليش غيرك….
نور بدموع…..هقعد معاك بس اكلم بابا الاول ….اطمنه ….
سيف بدموع….اللي يريحك….
نور بدموع….الدم اللي علي هدومي ده من ايه طمني ….انا خايفه….
سيف
نور بدموع
نرجع عند ابو نور…. هو وسند قلبين الدنيا وبروضو وما عرفوش حاجه …..مره واحده تليفون ابو نور رن …..
ابو نور

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق