روايات كاملة

رواية أنثى من نار الفصل التاسع 9 بقلم مرفت السيد

رواية أنثى من نار الفصل التاسع 9 بقلم مرفت السيد

رواية أنثى من نار الجزء التاسع

رواية أنثى من نار البارت التاسع

رواية أنثى من نار كامله (جميع فصول الروايه) بقلم مرفت السيد
رواية أنثى من نار كامله (جميع فصول الروايه) بقلم مرفت السيد

 

رواية أثنى من نار الحلقه التاسعه

 

 

♡9♡
لقوا حلا خارجه من الاوضه ولابسه ملون بتضحك وبتقول لهم بابا اتأخر احنا عايزين ناكل انتم مالكم بتبصولي كده ليه في إيه؟
الكل بص لها بذهول وصدمه والكل كان بيعيط جدها قرب منها وقال لها: تعالي تعالي جنبي
سحبها من ايديها برفق و قعد وقعدها جنبه وقال لها بهدوء وحنان: حلا حبيبتي وحدي الله
قالت له: لا اله الا الله
قال لها: انتي مش فاكره حاجه يا حبيبتي
قالت: لا هو في حاجه حصلت؟
قال لها: لما سافرتوا عند خالك طيب منير واللي حصل له
هزت راسها بالنفي وقالت: مش فاكره ان بابا حصل له حاجه بس زعلانة منه هو سابنا نرجع لوحدنا ليه????
فاديه وهي بتعيط قربت منها وحضنتها وقالت لها: يا حبيبتي حاولي تفتكري
حلا قالت لها: افتكر إيه ؟ انتي بتعيطي ليه يا مرات عمي مالكم بس في ايه في حد حصل له حاجه طب فين بابا اتصلوا بيه انا قلقانه عليه
بنفس التوقيت رن جرس الباب جريت حبيبة عشان تفتح لاقيته عدي ومجدي جايين عشان يطمنوا على جدهم لما عرفو انه هايبات فوق مع حبيبه وحلا اول ما دخلوا قالوا: البقاء لله يا جماعه
جدهم قال لهم: تعالوا يا اولاد الدوام لله
حلا قالت: البقاء لله في مين حد مات
مجدي وعدي وفاديه ومنار وحبيبه كلهم بصوا لبعض وعدي قال لجدو: في ايه مالها حلا مجدي : الظاهر انها في صدمه وفي حاله انكار انا هتصل بوالد صاحبي طبيب نفسي وهشوف الموضوع ده
الجد: ماشي كلمه يابني
حبيبه انفجرت من العياط وقالت: حلا اختي حبيبتي بابا مات يا حلا
منار: ايوه حلا افتكري
حلا قالت لهم: لا انتوا كدابين
وزعقت: انتوبتكذبوا ليه عيب يا حبيبه عيب يا منار قوللهم حاجه يا جدو
عدي: اهدي حلا وادعي له بالرحمة
حلا بعصبية: بس بقى كفاية
وحريت على اوضتهاكان مجدي خلص مكالمته وجه قال: الدكتور بيقول هيستناها بكره في العياده عشان كده غلط ومحدش يفتح قدامها الموضوع ده
بقلم مرفت السيد
عدي: بعدين يا جدو هنعمل ايه احنا دلوقتي كلنا مسؤولين عنها مكان عمي الله يرحمه
رد الجد: لله الامر من قبل ومن بعد بكره ان شاء الله نوديها للدكتور وانتم يا جماعه لحد ما نوديها ما حدش يتكلم قدامها في حاجه هي مصدومة
يلا ادخلي يا حبيبه انتي و منار عشان تناموا بس الاول اكلتوا ياحبايبي
منار: ايوه ماما اكلتنا وبيبة اكلت بالعافية
الجد: طيب يلا على النوم على طول تعالي يا حبيبه تعالي يا منار وحضنهم الجد وباس راسهم
وقال لحبيبة: حبيبتي انا موجود ودة امر الله
بكت وحضنته فادية شدتها لحضنها وقالت: بس يابنتي متعمليش كدة بنفسك تعالي ياحبيبتي انيمك
الجد قال لعدي ومجدي: انا كل اللي شاغلني دلوقتي يا ولاد ان حلا تبقى بخير وانا عمري ما هتخلى عنهم ابدا
عدي: ومين هيتخلى عنهم يا جدو دول ولاد عمنا مهما كان وما شفناش من عمي غير كل خير هو وبناته ده بالنسبه لي كان اب الله يرحمه ويغفر له
مجدي: يلا بينا ياعدي ننزل احنا وبكرة ناخد حلا للدكتور الساعة 7
عدي: احنا هننزل ياجدو ولو في اي حاجه اتصل بينا
طلعت فاديه قالت له: البنات ناموا وحلا كمان اتطمنت عليها ولقتها نايمة
الجد: انزلي انتي لجوزك انا بايت معاهم
ثاني يوم صحيت حلا كالعاده عماله تسأل على باباها الجد طلب منها هي واختها ومنار يلبسوا وينزلوا معاه تحت
العزاء ثلاث ايام والنهارده ثاني يوم وكان لازم يكونوا موجودين وسط الناس نزلوا والجد طلب من فاديه تأكلهم وطلب منها ما تخليش الستات اللي بيعزوا يتكلموا مع حلا في حاجه
القران اشتغل وبدأت الناس تيجي تعزي في مجموعه من زمايل منير طلبوا يقعدوا مع ابوه وواحد. منهم قاله: احنا زمايل منير ومد ايده بظرف وكارت وكمل كلامه: وده مرتبه ارجوك تديه لبناته واعتبرنا زي منير الله يرحمه لو البنات احتاجوا اي حاجه ارجوك تتصل بينا وبعد اذنك احنا هنبقى نتصل بحضرتك عشان نطمن عليهم على طول
ابتسم الجد وقال لهم يا جماعه خدوا فلوسكم مستوره والبنات هنا وسط اهلهم ما تخافوش عليهم
رد واحد تاني: حضرتك ده مش تبرع مننا ده مرتبه وحقه وبعدين منير كان انسان طيب وخدوم واحنا بنحاول نرد له جزء من جمايله فارجوك ما تحرمناش نعمل كدة
الجد: كتر خيركم وشكرا ليكم
صافحو الجد والاعمام وانصرفوا
مجدي قال ميعاد الدكتور قرب يا جدي الجد قال: ما ينفعش اسيب المعزيين القران هايبدأ في الشادر بعد.المغرب وبعد العشا
عدي قال: بعد اذنك يا جدو انا ومجدي نروح معاها
الجد: ماشي وخلوا بالكم منها
وفعلا عدي ومجدي اخدوها معاهم وهي مستسلمة تماما وفي حالة من اللاوعي
وصلو عند الدكتور الي فضل يتكلم. معاها وبعد. ماخلص قالهم: هاتجيبوها بكرة كمان هي هتحتاج اكتر من جلسة
وهما مروحين عدي قالها: حلا في اي حاجة لزماكي نشتريهالك
حلا: شوفلي بابا فين ياعدي
عدي: حاضر ياحلا هو مستفر بمأمورية تبع شغله متقلقيش
مجدي بصله وقاله: ربنا يستر بجد
حلا: اول مرة ينسى فونه بالبيت
عدي بصلها بتأثر ولما وصلو كانت نايمة عدي شالها ودخلها شقة جده وبصلها بتمعن وحزن ومسح على راسها وغطاها وخرج بهدوء
قعد. مع جده بالعزاء لحد. ماانتهى وهو داخل امه. ندهتله قالها: في ايه
: ولاحاجة هانسيب الي ورانا والي قدامنا ونقعد للهانم ست الحسن نواسيها
عيب مدة ياماما دة الي مات عمي وبناته بقو يتامى خلاص مفيش رحمة
: الله يرحمه بس مش لدرجة تاخد. اجازة وتقعد لبنته ومشاويرها
قاطعهم صوت منصور: انتي بتقولي إيه يامنال
هي حصلت
منال: اهدا شوية يامنصور انا خايفه على ابني
من البت المسهوكة دي
ولكن منصور جذبهابعنف وقالها: قسما عظما اسمعك بتكرري الكلام دة تاني لتكوني طالق
عظي: اهدا يابابا وانتي ياامي ادخلي شقتنا دلوقتي عيب كدة
منال بذهول: ماشي يامنصور وانت ياعدي حاااضر ودخلت شقتها بعصبية وذهبت لغرفة نورا الي كانت نايمة وبصت عليها وقالت: اما اخدتلك. حقك منهم. كلهم مبقاش انا
وباليوم التالي ذهب عدي ومجدي بحلا للطبيب
ولا جديد
وتكررالامر باليوم الثالث ولكن وهو يجلسون بانتظارها حصل………

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق