روايات كاملة

رواية أنثى من نار الفصل الثالث 3 بقلم مرفت السيد

رواية أنثى من نار الفصل الثالثه 3 بقلم مرفت السيد

رواية أنثى من نار الجزء الثالث

رواية أنثى من نار البارت الثالث

رواية أنثى من نار كامله (جميع فصول الروايه) بقلم مرفت السيد
رواية أنثى من نار كامله (جميع فصول الروايه) بقلم مرفت السيد

رواية أنثى من نار الحلقه الثالثه

 

♡3♡
منير بحزن: امكم في المستشفى بحالة صعبة وعاوزة تشوفكم
وانا سيبتلكم القرار
حبيبة: دي رمتنا وسابتنا من صغرنا
قولتلها: اسكتي ياحبيبة دي امنا مهما حصل
بابا: ربنا يكملك بعقلك يعني هاتسافرو عشان تشوفوها
انا: ايوة يابابا وحضرتك هاتيجي معانا
بابا: طبعا ياحبيبتي مستحيل اسيبكم لوحدكم
بكرة الصبح جهزو نفسكم الجمعة والسبت اجازة بكل الاحوال ياللا عالنوم
انا وحبيبة: تمام تصبح على خير
دخلنا اوضنا وغصب عني كل الذكريات اقتحمت عقلي بصيت للسلسلة بتاعتها وقلبي وجعني
حاولت انام مقدرتش الصبح اول ماطلع فضلت اروق البيت بهدوء كدة كعادتي وفجأةسمعت صوت برة باب الشقة حد بيتسحب
بصيت من العين السحرية لقيت واحدة بتعمل حاجة على العتبة
مكانش في وقت اصحي بابا فتحت بسرعة ومسكتها من. هدومها لقيتها ????????????????
منال مرات عمي بتدلق مية على عتبتنا
صرخت وزعقت:انتي بترشي ايه اعصابي كانت بتترعش من الموقف وهي اتصدمت وحاولت تهرب وانا قاقشاها وبازعق ومن غيظي لطشتها بالقلم : بتعملي ايه عاوزة تسحرينا ياكافرة اصحى ياجدي تعالو يااعمامي شوفو منال الي متعرفش ربنا
بابا وحبيبة صحيوا والبيت كله طلع عندنا وهي مش لاقية كلام. تدافع بيه عن نفسها احنا اخر دور وازازة الي فيها مية العمل بايدها وهي من صدمتها مش عارفة تنطق وبتعيط وبس
بابا بص للمنظر وقال لاخوه الي كان واقف مبلول ومش عارف ينطق: ايه رأيك في مراتك ياحاج منصور
رد جدي: هي حصلت عمل لحفيدتي ايه الجحود. دة
نور كانت واقفة بتعيط و بتقول: ماما ردي قولي انهم. كدابين
ومنال بتعيط وبتداري وشها طلع عدي على الدوشة وهو بيتاوب وبيسأل في ايه وعمي محمد حكاله الي حصل
بص لامه بصدمة وقال: مش معقول
بعد فضيحتها قدام الكل سيبتها واناوبقول: حسبي الله ونعم الوكيل بتشركي بالله ليه كدة دة احنا اهل مهما حصل عليكي من الله ماتستحقي
جدي قال: كل واحد ياخد عياله وينزل على شقته وانت يامنصور شوف هاتحل مع مراتك ازاي يااما هاتصرف انا بطريقتي وانت يامنير هاتلي ملح خشن ومية
وزعق بالكل ياللا كله ينزل على شقته
وانا واقفة بابص عليهم وهما نازلين لقيت عدي سرحان وبيبصلي وانا مش مركزة معاه
حبيبة لفتت نظري اتخضيت وجريت على جوةلاني مع الموقف اضطريت اخرج بشعري وبملابس خفيفة
جدي الي كان امام مسجد وحافظ كتاب الله وايمانه قوي وبيقدر يعالج حالات المس والسحر مسك المية والملح وقرا قران ورش على العتبة وعلى السلالم وقالنا: خير ياولاد مفيش حاجة حصلت ادخلو نامو وانا ليا تصرف تاني
بابا قاله على فكرة احنا مسافرين كمان شوية لام الاولاد. حالتها حرجة وعاوزة تشوفهم وانا رايح معاهم
جدي: ونعم التصرف شفاها الله وعفاهاياحبيبي
دخلنا شقتنا بابا كان بحالة ذهول ولكنه عاقل وميحبش يخوفنا او يقلقنا
قام صلى وطلب مننا نجهز وانطلقنا بطريقنا لبلد امي
اما في شقة منصور اول مادخلو
جريت منال على اوضتها ومنصور قعد مع اولاده وقال: عدي شوفت تصرفات امك
نور: كله من زفتة
عدي: انتي طبيعية انتو بتكرهوها ليه ها وليه الغباء دة ومن امتى بنأذي حد. كدة
منصور: يابني امك مش ناقصه
عدي: يعني الخلاصة مش هتعملها حاجة
منصور: ايه هاشنقها يعني
عدي: لاحول ولاقوة الابالله يعني كدة جدي هو الي هايتعامل وانت عارف هو يقدر يعمل إيه مع امي واهلها وهيعمل قعدة ونتفضح فنصيحة من ابنك مشيهاولحد ماالدنيا تهدا
منصور سابه ودخل اوضته
ونور جريت على اوضتها وعملت فيديو تيك توك حزين بملابس فاضحة وهي سعيدة بتعليقات الاعجاب والتغزل بجسمها
وخاصة عمرو صديقها ورسايله عالواتس
وكالعادة كان يطلب منها صور عا.. رية وهي ترفض بدلع
بقلم مرفت السيد
اما عدي فتح الانستجرام والفيس بوك وبحث عن اكونت حلا بنت عمه وظل يشاهد بوستاتها وهو سعيد ومبتسم
وظل يفكر بها حتى اتصلت به صديقته وطلبت مقابلته
اما بمنزل فادية دخلت وهي تستغفر وتقول: شوفت يامحمد مرات اخوك القادرة بس عجبتني حلا هادية بس قطة بتخربش
محمد: منال دي شر خدي بالك منها
مجدي: متخافش يابابا جدي هايمشيها
فادية: صدقت يابني ياللا عشان ترتاحو النهاردة اجازة
وصلنا عند بيت اهل ماما استقبلونا بحفاوة
بابا عرفنا بخالي ايمن اخو ماما الصغيروالوحيد كان شخص محترم اخدنا بالحضن بكل حب قالنا انه متجوز وعنده بيبي لسة مولود وصمم يغديناونرتاح ونتعرف بأسرته بس احنا صممنا انه يودينا المستشفى الاول
وصلنا المستشفى واعصابنا متوترة حبيبة ماسكة في ايدي اكنها بنتي وانا باتماسك ولكن على وشك الانهيار
انا على وشك اشوف امي الي ماشفتهاش من اكتر من 10 سنين
بابا كان متوتر ولكنه متماسك وبيبتسم لينا عشان يطمننا الدكتور الي بيعالجها قابل خالي وقاله بلاش انفعالات بالزيارة
واخيرا وقفنا قدام الاوضة ورهبة اللقاء مسيطرة علينا
خالي شجعنا وفتح الباب ودخل امامنا وقال: اتفضلو ياجماعة
ودخلنا لنجد أمي………
????????????

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق