روايات كاملة

رواية أنثى من نار الفصل الثاني عشر 12 بقلم مرفت السيد

رواية أنثى من نار الفصل الثاني عشر 12 بقلم مرفت السيد

رواية أنثى من نار الجزء الثاني عشر

رواية أنثى من نار البارت الثاني عشر

رواية أنثى من نار كامله (جميع فصول الروايه) بقلم مرفت السيد
رواية أنثى من نار كامله (جميع فصول الروايه) بقلم مرفت السيد

رواية أنثى من نار الحلقه الثانية عشر

 

♡12♡
حلا: اتفضل ياجدي خير
الجد: شوفي ياحلا دلوقتي ابوكي كان سايب ليكم مبلغ معايا زي مايكون قلبه كان حاسس
وكان موصيني ان دة لتعليمكم وانا ياحبيبتي لازم اعرفك عاوزة اودعه بحسابكم ماشي
بكت حلا وقالت: ياحبيبي يابابا الله يرحمك
الجد: ربنا يرحمه ويغفر له
حلا: شوف انت الانسب واعمله
الجد: هو سايب مايعادل 150 الف بيحوش فيهم من صغره معايا وبيني وبينكم ربنا كان نفسه يكمل عليهم لجوازكم بس امر الله انا عمري مااحب اكون وصي عليكم لأ انتي اعتبريني بنك تسحبي منه الي يلزمك
حلا: ياحبيبي ياجدي ربنا يخليك لينا
بابا الله يرحمه كان فاتحلي حساب عشان فلوس ارض ماما وميراثنا منها
الجد: إن شاء الله ربنا يقدرني وازودهملك على ماتستلميهم لما تبلغي السن القانوني
حلا حضنت جدها وقالتله: انا الاهم من الفلوس عندي انك تفضل معانا ربنا يخليك لينا
الجد: ويخليكم ليا يارب بس انا ليا طلب عندك
دخلت حبيبةلقت جدها حاضن حلا وضعت يدها بوسطهاوهي بتقول: الله الله وانا بقى مليش نصيب بالحب دة
ضحك الجد وحضنها
حلا: بطلي شقاوة يابيبة
الجد: كويس بقى انك. جيتي ياست بيبة عشان تشوفيلي حل
حلا: قول ياحاج
الجد: السلم تاعبني يابنات باتأخر بالنزول للصلاة ومش هاقدر اسيبكم هنا لوحدكم
حبيبة: عادي لو عشنا لوحدنا
الجد: مقدرش مين هيأكلكم ويهتم بيكم ويتطمن عليكم وانتو نايمين
حلا: يعني عاوزنا احنا الي ننزل نقعد معاك تحت
الجد: طول عمرك ذكية
حبيبة: بس دة بيتنا واوضتي مش بعرف انام الا هنا
حلا: ياجدو متحملش همنا احنا نفضل هنا وانت زي ماانت تحت واحنا برضه جنبك
بقلم مرفت السيد
الباب خبط فتحت حبيبة كان عدي
دخل عدي سلم عالكل والجد قاله: كويس انك جيت احضرنا بقى
وقص عليه الموضوع وختمه بقوله: رأيك ايه
عدي بعد تفكير سريع: اخاف رأيي يضايق حلا او تعتبره تدخل مني
حلا: لأ بالعكس محدش ساندنا غيرك انت ونعم الاخ وعمري ماهنسالك وقفتك ورايك بأي شأن يخصنا مرحب بيه
عدي ابتسم ولكن بحزن من كلمة اخويا وقال: دة شرف ليا طيب طالما كدة يبقى رأيي انكم تفضلو طول اليوم. مع جدو وتطلعو عالنوم كلكم
الكل بصو لبعضهم وابتسمت حلا والجد قال موافق
حلا: وانا كمان
حبيبه: وانا يعني مليش نفس موافقة
حلا: لو سمحت ياعدي ممطن تسأل هل يجوز اني اودع فلوس بحسابي انا وحبيبة لنفسي لاني قاصر وبابا هو الي كان بيعمل كدة
عدي: حاضر من عنيا
وبالفعل تم تنفيذ الاتفاق البنات كول اليوم هما وجدعم. تحت مذاكرة واكل وعند النوم بيطلعو واحيانا بينامو تحت بغرفة جهزهم ليهم الجد الحنون
ومنصور اتجوز واحدة زميلته ارملة مش بتخلف غلبانة كانت ست هادية وبتراعي البنات بشكل كويس ومش بتعمل مشاكل ومع مرور الوقت منال عملت مشاكل مع اخواتها وزوجاتهم اخواتها وسطوا ناس عشان ترجع ولكن منصوروشرط عليها تقبل بالامر الواقع وبعد معاناة رجعت وابتدت المشاكل ترجع ولما منصور يهددها بالطلاق تتلم وتسكت شوية
لان منصور اتغير معاها ومبقاش مهتم بيها وعاملها حساب زي زمان
بسرعة عدا الوقت وخلصت حلا الثانوية العامة وقدمت واتقبلت بكلية طب بناء على رغبة والدها
وحبيبة داخلة ثانوي عام هي ومنار
ونورا نجحت واتنقلت لاخر سنة بالثانوية العانة وماشية باستقامة
عدي اتنقل لبلد تانية وبييجي زيارة ويسافر تاني
مجدي اتخرج وفتح صيدلية والأمور ماشية بهدوء
وحلا بتسافر كل فترة مع جدها واختها تتابع سير العمل بارضها هي وحبيبة وتزور اهل امها عدا الوقت بسرعة
بلا جديد يذكر الصغير بيكبر
وبرغم السلام الذي تحيا به العائلة
تأتي الرياح بما لا تشتهي السفن

 

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق