روايات كاملة

رواية أنثى من نار الفصل الحادي عشر 11 بقلم مرفت السيد

رواية أنثى من نار الفصل الحادي عشر 11 بقلم مرفت السيد

رواية خيانة زوجية الجزء الحادي عشر

رواية خيانة زوجية البارت الحادي عشر

رواية أنثى من نار كامله (جميع فصول الروايه) بقلم مرفت السيد
رواية أنثى من نار كامله (جميع فصول الروايه) بقلم مرفت السيد

 

 

رواية خيانة زوجية الحلقه الحادية عشر

 

عدي خرج لقى نور نايمة عالكنبة شالها ونيمها على سريرها بجوار نورا
البيت كله نام والصبح صحيوا على.. الجد بينده عليهم كلهم يطلعوله
الكل هرول لشقة منير لقوا حلا بتصرخ وبتعيط بهستريا والجد. مش قادر يهديها
بقلم مرفت السيد
مجدي قال: الدكتور قال دة طبيعي
فادية: لا مينفغش نسيبها كدة
عدي: سيبوها تطلع الي جواها
فضلت تصرخ وتعيط
وتقول: سبتني ليه يابابا انا مليش غيرك
اعمل ايه من بعدك يارب
وفضلت تكسر في كل الي ايدها تطوله لحد. مافقدت الوعي
شالوها لحد. اوضتها ومحدي اتصل بالدكتور الي قالهم. دة كبيعي وصحي وهي هاتصحى وهترجع طبيعية بحزنها ومع الوقت هاتهدا ومفيش اي قلق دة مان. محرد صدمة وانكار
محمد: لاحول ولاقوة الابالله العلي العظيم
الجد: روحو شوفو اشغالكم انا مش هاسيبها
عدي: انا اجازة ياجدو
مجدي: وانا خلصت امتحانات واجازة
محمد: انا هاروح شغلي بالاذن
فادية نزلت مع جوزها
وحبيبة ومنار صحيوا وطلعوا قعدو مع جدهم
عدي: انا عاوزك بموضوع ياجدو
الجد: قول ياحبيبي
عدي: ممكن ندخل البلكونة نتكلم براحتنا
قبل مايتحركو دخلت نورا كان شكلها متغير للكل لبسها وشعرها بقت ارق واجمل
سلمت على الجميع وطلبت منهم تدخل تطمن على حلا
الجد: دي اتغيرت خالص
عدي: بتتعالج ومع تقويم السلوك اتحسنت وتصرفاتها بقت افضل
دخلو البلكونة وعدي قال: بصراحة كدة ياجدو انا كلمت عمي الله يرحمه قبل مايسافر في موضوع كدة وهو كان موافق بس أجله كمان 4 سنين
الجد: مانا عارف
عدي: ????
الجد: حكالي كل حاجة وانا وافقته على قراره ولو هو دة الموضوع ياعدي اعتقد مش وقته
عدي: بس…
الجد: اصبر وبلاش تحكي لأي حد حاجة دلوقتي عشان ساعتها كل تصرف منك هايتشاف من منظور مختلف غير دلوقتى
عدي: حاضر الي تشوفه
شوية ونورا طلعت ومعاها حلا معيطة بس، شكلها هديت شوية حزينة بس طبيعية
حبيبة ومنار جريو على حلا وحضنوها
والجد حضنها وباسها وقالها: حبيبتي حمد الله على سلامتك
نورا: انا لازم امشي عشان عندي جلسة مع جروب العلاج وهابقى اتطمن عليكي ياحلا
عدي ابتسم وطلع كريدت كارد وقالها: لو لازمك. حاجة اشتريها
فرحت وباسته من خده ونزلت
حلا قعدت بحضن جدها وهي حزينة وبتبكي
جدها قالها: وحظي الله ادعيله انا جنبكم مش هاسيبكم ابدا بإذن الله
عدا شهرين وبدات الحياة ترجع لطبيعتها نوعا ما
الجد عايش مع حلا وحبيبة
ومنار ونور وحبيبة قربو جدا من بعص لان منال كانت بتبعد اولادها عن الاختلاط بباقي العائلة
وحلا ونورا اصبحو مقربين نوعا ما
وعدي رجع شغله وبيتطمن على حلا وحبيبة من الجد باستمرار
ومنصور بيفكر يتجوز على منال لانه تعب من انانيتها
ايمن خال حلا كان بيتصل وبيسإل عليهم دايما وقرر ييجي يزورهم النهاردة
حلا والجد استقبلوه كان.جايب معاه زيارة كبيرة جدا فاكهة وخضار وبط وفراخ وبعد الغدا طلع شيك ودفاتر الحسابات وطلب من حلا تراجع وراه الجد. كان بيتابع بصمت
رفصت ولكنه صمم
خلا قالت: ياخالو ارجوك انت اهل ثقة
ايمن: ريحيني يابنت الغاليين
: حاضر ياخالي
بعد المراجعة قالت: كله تمام
ايمن: اتفضلي ياستي دة نصيبك انتي وحبيبة
حلا: دة مبلغ امبر من المرة اللي فاتت
ايمن: لان وشكم حلو وبدإت اتوسع واتفقت مع كذا عميل جديد من ضمنهم مصنعين للمنتجات الغذائية والحمد لله
حلا: واخبار العيلة ايه
كلهم بيسلمو عليكم وعايزينك تزورينا باستمرار بس اما تعظي الفترة دي ولولا انشغالهم كانو جم معايا
: سلامي للجميع
انصرف الخال مودعا
الجد قال:ادخلو يابنات العبو جوة
لحلا: تعالي ياحبيبتي انا عاوزك بموضوع مهم واسمعيني كويس
………………????????????????

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق