روايات كاملة

رواية الكارثة الفصل الرابع 4 بقلم ميرا أبو الخير

رواية الكارثة الفصل الرابع 4 بقلم ميرا أبو الخير

رواية الكارثة البارت الرابع

رواية الكارثة الجزء الرابع

رواية الكارثة كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم ميرا ابو الخير
رواية الكارثة كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم ميرا ابو الخير

رواية الكارثة الحلقة الرابعة

عيد خدها ومسكها واتصدم صدمة حياته: حبوب منع الحمل ازاي والعيب مني؟؟؟؟.
بتداخل كريمة وبتنصدم: ا ا انت لاقتها فين دي.
عيد بغضب مسكها من شعرها: حبوب منع الحمل دي بتعمل اييييي هننااا وطول العمر دا مفهماني اني مبخلفشش انطقييي.
كريمة بخوف: مش بتاعتي دي بتاعت منه ادتهالي عشان مش عاوزة تخلف من جوزها.
عيد بغضب و بيضر*بها كف: بتكدبيي لييي منه اصلا حامل اعترفي الحبوب دي بتاعتك انطقيييي.
كريمة بصدمة: كدب والله بتوع منه حتي اسالها.
عيد زقها بغضب: واقسم بالله لو طلعت بتاعتك انتي يا كريمة مش هرحمككك.
خرج بغضب وهي لطمت: يالهووي يالهووي اعمل ايه لو عرف اني باخدها عشان عاصم يالهووي اعمل ايه.
بقلم ميرا ابوالخير..
عند منه وعاصم…
بيستغرب من سكوتها وبيلاقي وشها ازرق وشفايفها كمان: منه منه ردي عليا ف ايههه.
لاقها عمالة تنزف د”م ع اخرها وكانه بتت*صفى…
عاصم بخضة وخوف: منه في اييي منه ردي عليا.
منه لا رد.
طلب الدكتورة وهو مرعوب و مش عارف يتحرك اة يعمل.
بعد شويه..
الدكتوره باسف: للاسف لازم تتنقل المستشفى دي سقطت.
عاصم بصدمة: ايه سقطت ازاي هي حامل.
الدكتوره بحزن: ايوا ولازم تروح المستشفى حالتها خطر.
عاصم مش قادر يصلب نفسه: ت تمم.
بيطلب الاسعاف وبيروحوا المستشفى…
عاصم قاعد جنبها بحزن: ليه مقولتيش انك حامل ليه الولد يلي طول عمري بتمنى ضفره اخسره بسبب غبائي ليهه فوقي يا منه ابوس ايدك ردي عليا.
منه نايمة ومتوصل بيها اجهزة.
عاصم بدموع: انا عارف اني راجل خا*”ين بس والله كلها نزوات انا قلبي محبش غيرك عشان خاطري قومي.
منه بتعب والم: اااه.
عاصم بلهفة: حاسه ب ايه اجيب الدكتور.
منه بتتعدل وحطت ايديها علي بطنها: ابني.
عاصم حضنها: ششش هنعوضه متخفيش اهدي.
منه بغضب وصراخ: لااااا ابنيييي عاوووززة ابنيييي هات لييي ابنيييي.
الدكاترة داخلو وبقوا يهدوا فيها وهو دموعه نازلة بندم.
بقلم ميرا ابوالخير.
بعد شويه.
قاعد بحزن بيلاقي ايد بتطبط عليه: متقلقش هتكون كويسة.
عاصم بحزن: انا السبب يا عيد لو راحت مني هموت.
عيد بحزن: معلش اتحمل وبعدين انت اكيد ندمت متكررش الغلط دا تاني.
عاصم سكت.
عيد بهدؤء: اسمع يا صحبي لازم تفوق عشان منه وحياتك.
عاصم بحزن: إن شآء الله انا هروح اجيب ليها غيارات وماما زمانها جاية تقعد معها.
عيد بهدؤء: طب يلا اوصلك.
هز راسه ب نعم.
مشي معه والحزن مليه والندم.
بعد شويه…
عاصم سمع حد داخل الشقة استغرب داخل لاقي كريمة قاعدة علي السرير: وحشتنى قولت اجي اشوفك.
عاصم بحزن: منه هتضيع مني وابني راح.
كريمة بدلع: خلاص طلقها ونتجوز انا وانت وهجيب لك داستة عيال.
عاصم بتفكير….
عند منه.
منه قاعدة بتوعد: لازم تدفعوا تمن خيانتكم ليا و تمن ابني يلي راح.
قامت لابست و لاقت حماتها نايمه سابتها وخرجت.
بتوقف تاكسي وبتوصل شقة.
منه بتخبط بهدؤء…
عيد بصدمة: منه انتي بتعملي ايه هنا.
منه بهدؤء داخلت: عاوز تعرف مراتك ع حقيقتها.
عيد بعدم فهم: قصدك ايه.
منه بجمود: مراتك عشيقة جوزي و لعلمك بتاخد حبوب عشانه مش عشانك ولو مش مصدقني تعالي معايا هثبت لك.
عيد بهدؤء: طب مانتي كنتي عشيقتي ولا ناسية.
منه….

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق