روايات كاملة

رواية الكارثة الفصل السادس 6 بقلم ميرا أبو الخير

رواية الكارثة الفصل السادس 6 بقلم ميرا أبو الخير

رواية الكارثة البارت السادس

رواية الكارثة الجزء السادس

رواية الكارثة كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم ميرا ابو الخير
رواية الكارثة كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم ميرا ابو الخير

رواية الكارثة الحلقة السادسة

 

الظابط: مطلوب القبض عليك بتهمة التعدي ع المدام كريمة عتمان.
عاصم بصدمة: ايههه.
منه بتكملة: وزود عليهم محاولة قت”لي و كمان هرفع قضية خلع.
عاصم بعضب: انا معملتش حاجه.
منه خرجت ببرود وقالت: دي اخرة حبك للنسو*ان ولسه يلي جاي اكبر.
خدوا عاصم وهو بيحاول يفهمهم..
عند كريمة.
كريمة بمسكنه: لازم ياخد عقابه يا عيد.
عيد بهدؤء: هياخده يا كريمة متقلقيش المهم ارتاحي انتي.
كريمة بدموع كذب: انت مصدقني صح.
عيد بهدؤء: ايوا مصدقك.
خرج عيد وعمل مكالمة…
منه ببرود: خير.
عيد: بصراحه يا منه انا صدقتك ولازم ناخد حقنا.
منه بعدم فهم: حقنا ازاي انت حبست جوزي و مراتك هي اساس القر”ف كله.
عيد بهدؤء: بصي دي كانت اول حركة و الجاي هو *********.
منه بصدمة: انت اكيد اتجننت.
عيد بهدؤء: لا كريمه لازم تدفع التمن و الطب الشرعي هيثبت انه عاصم برئ لانه دا واضح.
منه بتفكير: وايه المطلوب.
عيد: تعالي ع العنوان “*** دا دلوقتي.
منه: تمم.
راحت منه واتفقت مع عيد ع حاجه…
بقلم ميرا ابوالخير…
عاصم كان في القسم والظابط رافض يصدقه.
عاصم بغضب: ولو الطب اثبت اني معملتش حاجه.
الظابط ببرود: لما يثبت بقا.
عاصم بص له بغضب: تمم اوي.
عند كريمة.
كريمة بتدفع مبلغ مالي ضخم: وعاوزة احلي تقرير مزيف.
الدكتور: بس كده تؤمري.
ابتسمت بمكر….
بعد مرور يومين…
بقلم ميرا ابوالخير
عاصم اخد براءة تحت صدمة كريمة و عيد يلي كان وقف بجمود ومنه ف بيت ابوها.
كريمة بصدمة: ازاي ازاي.
راحت اتصلت ع الدكتور: ازاي يطلع التقرير طبيعي.
الدكتور: مش طبيعي انتي طلبتي يكون مزيف عكس الموجود وانا عملت كده.
كريمة بغضب: بس ازاي المزيف كان قصدي انه اعتد” ي عليا ازاي مفيش حاجه ازاااي.
الدكتور ببرود: انتي موضحتيش تقريرك ف انا عكست عن اذنك بقا.
قفل ف وشها وكريمة هتتجنن: ازاي ازاي.
عند عاصم.
عاصم لامه: يعني ايه احمد ربنا انها مخلعتيش ومش قدمت بلاغ رسمي.
امه بهدؤء: عشان انت تستاهل يا عاصم و ياريت تطلقها البت ملهاش ذنب.
عاصم بحزن: يا ماما كلنا بشر وبنغلط عشان خاطري خاليها ترجع لي.
امه بجمود: غلط عن غلط يفرق وهي صاحبه القرار يابن بطني.
عاصم بغضب: تمم.
قام خرج بغضب.
عند كريمة كانت هتتجنن لاقت الباب بيخبط.
كريمة راحت تفتح لاقت صحافيين كتير هجموا عندها: انتو عاوزين اييي.
احدهم: صحيح انك اتهمتي ابن خالتك ب التعد*ي عليكي.
اخري: و كمان ع علاقة بيه عشان هو رفضك عملتي كده.
بقلم ميرا ابوالخير
كريمة بزعيق: برررا اطلعووو بررررااا.
احدهم بسخرية: متعمليش شريفه.
كريمة بغضب: برررا يا شووو*ية ز******.
خرجوا وكانت عيون بتراقبهم وبتضحك.
قعدت كريمة بضعف لاقت يلي داخلت: هاي كوكو.
كريمة بغضب وشر: انتي يلي عملتي كل ده.
منه ببرود: اممم اه و عملت حاجه حلوة اوي كمان.
كريمة ب استغراب: عملتي ايه.
منه بتبص لورها جاه عيد ومسك ايديها: اصلي رفعت فضية خلع ع عاصم النهارده الصبح و عيد حبيبي خطبني وكتب لي كل حاجه.
كريمة بصدمة: نعم يا روح امككككك.
عيد بمكر شديد: وهستنا كام شهر ونتجوز و لو عاوزة تتطلقي يا كوكو عادي انا موافق.
كريمة بغضب: انت اتجننت يا عيد.
عيد بسخرية: انا يلي اتجننت شوفي يلي ف بطنك دا ابوه فين دلوقتي.
كريمة بتوتر: ا ا انت عرفت.
منه….

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق