روايات كاملة

رواية بائعة الورد الفصل الأول 1 بقلم إسراء محمد

رواية بائعة الورد الفصل الأول 1 بقلم إسراء محمد

رواية بائعة الورد الجزء الأول

رواية بائعة الورد البارت الأول

رواية بائعة الورد كاملة (جميع فصول الروايه) بقلم إسراء محمد
رواية بائعة الورد كاملة (جميع فصول الروايه) بقلم إسراء محمد

 

رواية بائعة الورد الحلقه الأولى

 

#الفصل الاول
#بائعة الورد
ياسر : قومي يا بت اتأخرتي
ملك بنوم : اممم مش قادره
ياسر : قومي يا بت هتترفدي
ملك بفزع : قومت اهو
ياسر : اخلصي ياختي
ملك : قومت اهو
ملك فتاه جميله في الثامنه عشر من عمرها بشرتها سمره وشعرها اسود عينها عسلي قصيره القامه
ملك : يلهوي الساعه 9 انا اتأخرت اوي
قامت لبست وجهزت وخرجت
ياسر : ناموسيتك كحلي يا هانم
ملك : معلش يا بابا راحت عليا نومه بعد ما صليت الفجر
ياسر : طب اخلصي يلا وإياكي تترفدي النهارده عشان يبقي يومك اسود
ملك : ان شاء الله مش هترفد
ياسر : لما نشوف
سها : اقعدي افطري يا حبيبتي قبل ما تنزلي
ياسر : مفيش وقت للطفح قومي امشي
سها : حرام عليك يا راجل سيب البت تاكل
ياسر : اسيبها تاكل وتجيلي اخر يوم مرفوده
سها : فال الله ولا فالك يا شيخ
ملك : خلاص انا همشي
ياسر : غوري
ملك نزلت وهي زعلانه علي حالها وعلي معامله ابوها ليها
وبقت تقريباً بتجري في الشارع عشان تلحق ميعادها
ووصلت اخيرا
الرجل : اي الناموسيه كحلي ولا اي
ملك : انا اسفه والله يا استاذ شريف
شريف : اصرفها منين اسفه دي
ملك : والله مش هتتكرر
شريف : انا هكتفي النهارده بخصم اليوم لكن لو اتكررت تاني يبقي هرفدك
ملك بقله حيله : حاضر
شريف : غوري اكنسي وامسحي المحل عشان نفتح
نعم فهي بائعه في محل ورد
ملك بحزن علي حالتها : حاضر
وراحت كنست ومسحت المحل
شريف بصوت عالي : انتي يا بت
ملك راحتله جري : نعم
شريف : خلصتي
ملك : اه خلصت
شريف ومستنيه اي ما تفتحي المحل
ملك : حاضر
وفتحت ملك الباب ورجعت قعدت مكانها في اخر المحل بتقرأ في كتاب
فهي خريجه 3 اعدادي
وهي جالسه يدخل المحل شاب
الشاب : صباح الخير
شريف : صباح الخير
الشاب : كنت عايز بوكيه ورد ابيض
شريف : لحظه
الشاب : اتفضل
شريف : انتي يا بت اللي اسمك ملك
ملك بهروله : نعم
شريف : شوفي الاستاذ عايز اي واعمليه
ملك : حاضر ، اؤمر يا استاذ
الشاب : عايز بوكيه ورد ابيض
ملك : كله ابيض
الشاب : اه
ملك : تمام عايزه كبير ولا صغير
الشاب : وهتفرق في اي
ملك : هيفرق في السعر
الشاب : مش مهم السعر اللي هتعمليه هاخده
ملك : طب ممكن اعرف المناسبه
شريف : وانتي مالك بالمناسبه اعملي اللي يتقالك وخلاص
ملك : انا بس عايزه اعرف
قاطعها شريف : مش عايز اسمع روحي اعملي البوكيه يلا
ملك بحزن : حاضر
الشاب زعل عليها
وقال : المناسبه اني هروح ازور قبر جدتي
ملك : تعيش وتفتكر
الشاب : شكرا
وراحت حضرت البوكيه
الشاب : شكرا احاسب فين
ملك : مع استاذ شريف هناك
الشاب : طب الحساب كام
ملك : 200 جنيه
الشاب : شكرا
ملك : العفو
والشاب حاسب شريف ومشي
وهي رجعت قعدت ع الكرسي تقرأ في الكتاب
شريف : انتي يا بت
ملك : نعم
شريف : انتي هتفضلي تقرأي في الكتاب ده طول النهار
ملك : لما يجي حد هسيبه
شريف : وكمان بتردي عليا
ملك : والله مش برد بس انا بقول لما حد يجي هسيبه واشوف شغلي
شريف : طب ما تيجي اتجوزك واستتك في البيت احسن من الشغل ده
ملك : شكراً مش عايزه اتجوز
شريف : لي بس ده انا هعيشك ملكه
وبيتكلم وهو بيحاول يحط ايده علي جسمها
ملك بعدت عنه : شكراً انا حابه شغلي هنا
شريف : جتك القرف غاويه فقر
ملك : اه
شريف : طب غوري اترزعي
ملك في سرها : يارب خلصني من الشغلانه الزفت دي يارب
وفي آخر اليوم
ملك : ممكن امشي الساعه بقت 10
شريف : امشي وإياكي تتأخري بكره فاهمه
ملك : حاضر
ومشيت ملك وبتدعي ربنا يهدي ابوها عليها ويخلصها من الشغل ده
وهي ماشيه سرحانه وبتدعي خبطت في حد
ملك : انا اسفه
الشخص : ولا يهمك
ملك : ….

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق