روايات كاملة

رواية بائعة الورد الفصل الثالث 3 بقلم إسراء محمد

رواية بائعة الورد الفصل الثالث 3 بقلم إسراء محمد

رواية بائعة الورد الجزء الثالث

رواية بائعة الورد البارت الثالث

رواية بائعة الورد كاملة (جميع فصول الروايه) بقلم إسراء محمد
رواية بائعة الورد كاملة (جميع فصول الروايه) بقلم إسراء محمد

رواية بائعة الورد الحلقه الثالثه

 

#الفصل الثالث
#بائعه الورد
وهي ماشيه فجأة حد نده عليها
ملك باستغراب : انت تاني
الشاب : اه
ملك : وعايز مني اي
الشاب : عايز اخلصك من اللي انتي فيه يا ملك
ملك باستغراب : وانت تعرفني منين او تعرف انا في اي عشان تخلصني منه
الشاب : طب تعالي بس نقعد في العربيه واحكيلك
ملك : لا طبعا
الشاب : خلاص نقعد ع الرصيف
ملك : اذا كان كده ماشي انجز بقي وقولي انت عايز اي
الشاب : طب خدي دول
ملك : اي دول
الشاب : دول كام سندوتش كليهم قبل ما تروحي عشان عارف ان بقالك كام يوم مكلتيش
ملك باستغراب : وانت عرفت منين
الشاب : طب اقعدي وكلي بس وانا هحكيلك وانتي بتاكلي
ملك : ماشي
الشاب : يلا كلي
ملك : طب مش هتاكل معايا
الشاب : لا دي سندوتشاتك انتي
ملك : مش هاكل ومش هقعد اسمعك قبل ما تاكل معايا ده كفايه انك اللي جايبلي الاكل وانت متعرفنيش
الشاب : طب هاكل معاكي بس بشرط
ملك : اي هو
الشاب : انك متقوليش الكلام ده تاني
ملك : حاضر ، قول بقي عرفت كل ده منين يا ، صحيح انت اسمك اي
الشاب : اسمي يحيي
ملك : عاشت الاسامي يا استاذ يحيي
يحيي : لا يحيي بس من غير استاذ
ملك : حاضر بس احكي بقي عشان متأخرش
يحيي : بصي يا ستي انا زي ما قولتلك امبارح كان عندي اعرف انتي مستحمله معامله صاحب الشغل لي
ملك : وعرفت
يحيي : اه عرفت
ملك بحزن : وعرفت اي بقي
يحيي : عرفت ان باباكي هو السبب وعرفت كمان معاملته ليكي انتي ومامتك وانه حارمك من الاكل بقاله يومين
ملك : وانت عرفت منين ده كله
يحيي : الصراحه مشيت وراكي وسمعت كل حاجه
ملك : بس في حاجات من اللي قولتها دي حصلت الصبح
يحيي : عارف ما انا فضلت قاعد ع السلم عشان اعرف هيعمل فيكي حاجه تانيه ولا لأ
ملك بحزن : وعرفت عمل فيا
يحيي بحزن اكبر عليها : اه عرفت
ملك كانت هتتكلم بس افتكرت ابوها
وقالت : انا لازم امشي عشان ميضربنيش تاني
يحيي : طب تعالي اوصلك وتكملي اكلك في العربيه
ملك : لا مينفعش عشان لو حد شافنا هيروح يقوله
يحيي : خلاص ماشي انا مش عايز اذيكي
ملك : سلام وشكراً ع الاكل يا يحيي
يحيي : لا شكر علي واجب ، خلي بالك من نفسك
ملك : حاضر
وسابته ومشيت
وصلت البيت
ياسر : اهلا بالشملوله
ملك بحزن : اهلا يا بابا
ياسر : يلا اقلعي
ملك : اقلع لي
ياسر : عشان تتفتشي
ملك : حرام عليك يا بابا اللي انت بتعمله ده
ياسر : حرمت عليكي عيشتك هتقعلي بمزاجك عشان افتشك ولا اقلعك انا بس خلي بالك لو انا اللي قلعتك هضربك مع التفتيش
ملك : خلاص هقلع انا
و بعد ما فتشها
ياسر : غوري
ملك : حاضر
ياسر : لا خدي هنا
ملك : نعم
ياسر : انتي صرفتي فلوس النهارده
ملك : لا والله ما صرفت حاجه
ياسر : ولا جبتي اكل
ملك : ولا جبت اكل
ياسر : طب غوري البسي عشان تيجي تطفحي
ملك : حاضر
كل ده وسها قاعده تتفرج مش عارفه تعمل اي
ياسر : غوري انتي كمان حضري الاكل عشان تطفحي انتي وبنتك
سها بحزن : حاضر
وقامت جهزت الاكل
سها : الاكل جاهز ، يلا يا ملك
ياسر بغضب : هو اي اللي يلا يا زفته مش لما اكل انا الاول تبقي تطفحي انتي وبنتك
سها : انا اسفه
ياسر : طب غوري من وشي عقبال ما اكل ط
سها : حاضر
ودخلت عند ملك
سها : معلش يا ملك يا حبيبتي الاكل هيتأخر شويه
ملك : مفيش مشكله يا ماما
سها : طب احكيلي يومك عامل ازاي
ملك : لا مش هحكيلك حاجه
سها : يا بنتي احكي وفضفضي انا امك برضو
ملك : احكيلك اي احكيلك ان كل يوم استاذ شريف بيهزقني وبيحاول يلمسني كل شويه بالعافيه وكل شويه يعرض عليا الجواز
سها بحزن اخدتها في حضنها
وقالت : معلش استحملي شويه لحد ما ربنا يكرمك بعريس وتتجوزي وتخلصي من الهم ده
ملك بزعيق : عرفتي لي مبحبش احكيلك اللي حصل في يومي عشان الكلمتين دول
دخل ياسر ع الزعيق
وقال : اي الزعيق ده
سها بخضه : مفيش حاجه
ياسر : طب اطلعوا اطفحوا
سها : حاضر ، يلا يا ملك
وسابتها وخرجت
ملك عشان متعرفش حد انها اكلت اضطرت تقوم
واكلت حاجه بسيطه وقامت
سها : هو ده اللي اكلتيه يا بنتي
ملك : اه يا ماما
سها : يا بنتي اقعدي كلي انتي بقالك يومين مكلتيش حاجه
ملك : مش عايزه اكل انا داخله انام
ياسر : احسن غوري اتخدمي
سها : بدل ما تقولها كملي اكل عشان تعرف توقف علي رجليها تقولها اتخمدي
ياسر : اه واقولك علي حاجه انتي كمان ، قومي مش هتكملي طفح
سها : يعني اي
ياسر : يعني زي ما سمعتي
سها : وانا هكمل اكل
ياسر : طب انا هقوم انام ولو صحيت لقيت الاكل ناقص هيبقي اخر اكل تاكليه في الدنيا يا سها
سها : يعني اي يا ياسر
ياسر : يعني هخليكي تحصلي امك يا سها
وسابها وقام
وسها مسمعتش الكلام وكلمت اكل ظناً منها انه بيقول كلام وخلاص
وخلصت ودخلت نامت
عند ملك
مش عارفه تنام وعماله تفكر في يحيي و يا تري هو بيعمل معاها كده لي وقعدت تفكر لحد ما غلبها النوم
تاني يوم

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق