روايات كاملة

رواية بدون اختيار الفصل السابع 7 بقلم سمر شريف

رواية بدون اختيار الفصل السابع 7 بقلم سمر شريف

رواية بدون اختيار الجزء السابع

رواية بدون اختيار البارت السابع

رواية بدون اختيار كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم سمر شريف
رواية بدون اختيار كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم سمر شريف

رواية بدون اختيار الحلقه السابعه

-حسن!!
“بصتله واتصدمت” حسن متصدقهوش ولا تصدق كلامه ده
:كفاية كدب عليه يحبيبتي ، مهو خلاص عرف كل حاجة
-حسن صدقني مفيش حاجه من الل قالها حقيقة ده كداب
_طبعًا يحبيبتي أنا عارف إنه كداب
وبعدين منتي قيلالي إنك جاية تكشفي عليه ، فكرك هصدق واحد كداب زي ده ، الأستاذ رن عليا وقالي إنك معاه وجاية تقضي يوم معاه ،العبيط ميعرفش إنك قيلالي يحبيبتي، أظن بق شغل العيال اللي بتعمله ده مفيش منه فايدة ،وإنك توقع بيني وبين مراتي مش هيحصل
“بصلها وقالها ” مش يلا يحبيبتي اتأخرنا علي الغدا
طول الطريق حسن مبيكلمش تسنيم ولا بيبصلها، وهي عمالة تعيط
أول ما دخلو البيت
-حسن
_……
-بالله عليك يحسن ترد عليا
والله محصلش حاجه من الل بيقول عليها ، أنا بتقرف منه أصلا
_مقولتيش ليا إن خالد بيجي عندك ليه ف العيادة
متردي ساكته ليه
تعرفي قالي ايه ، قالي جاية تقضي معاه ليلة
عارفة يعني اي واحد يقولي مراتك في بيتي
لو مكنتيش عاملة حاجه غلط كنتي كلمتيني ايا كانت اسبابك
متغيرة معايا بقالك فترة وبتخبي عليا وكذا مرة ادخل عليكي الأوضة وأنتِ ماسكة الزفت تتوتري
-حسن
_سمعيني مبرراتك يدكتورة
-بتكلمني كده ليه يحسن ، أنا تسنيم ده أنا لما أهلي شكو فيا أنت الوحيد اللي صدقتني ووقفت جمبي
وبعدين مش قولتلي هستناكي حتي لو سنين عشان تحبيني جاي تصدق واحد زي ده
خوفت اقولك انه بيجي عندي العيادة تفكر حاجه ، وسبب اني كنت ف بيته رن عليا وقالي حرامية دخلو البيت وضربوه
_مفيش مبرر لكدبك وإنك خبيتي عليا
-بس يحسن
_حتي لو مكنتش تعرفي اي نيته او هيعمل اي
مكنتيش تخبي عليا حاجه زي دي ، وبعدين زعلانه لي كلامه صح أنتِ بس خايفة علي زعلي واني وقفت جمبك ، مفيش داعي تفضلي معايا يتسنيم ، هبعتلك ورقة طلاقك وخليكي ف الشقه ووقت متحبي تروحي لأهلك وتقوليلهم إن احنا اطلقنا روحي
-حسن هتسيبني بعد كل ده عشان كدبه
_الشك اتزرع جوايا بسببك يتسنيم
كان بيكلمني ويقولي إنه كان معاكي وإنك بتحكيله كل حاجه لا وكمان تخيلي يعرف إن احنا متجوزين علي الورق بس
-أنا بحبك يحسن وعمري محكيتله حاجة
أنا عارفة إني غلطانه إني كدبت عليك ، حقك عليا يحسن بس والله مبطيقهوش حتي ، وكنت بضطر اتعامل معاه عشان مريض عندي والمفروض بفصل حياتي الشخصية عن العملية
_جاي متأخر الكلام ده يتسنيم
أنا همشي
-بس يحسن
_لو ناقصك حاجة في البيت كلميني
-والنبي يحسن متمشيش
طب اقعد نتخانق
هتسيبني وانا زعلانه ، مش قولتلي ميهونش عليك زعلي وهتفضل معايا دايما
_محتاج امشي
-طب اجي معاك نتمشي
_مش عايز اكلمك يتسنيم، عايز اقعد ف حته اهدي
-هجي معاك بردو أنا مليش غيرك يحسن
هتعمل الل هو كان عايزه إنك تسيبني
أنا مش عايزاه والله ومش شفقه مني ولا رد جميل
لو كنت قولتلي امشي يتسنيم وهطلقك كنت مشيت بس أنا دلوقت بحبك يحسن
_وأصدقك ازاي
-منا صدقتك يحسن وصدقت حبك
جاي بعد موقعتني تتخلي عني
_اللي يسمعك يقول غلطت معاكي وسبتك
-منت غلطت أهو يحسن وزعلتني وأنت واعدني متزعلنيش
_الزعل جاي منك أنتِ ، أنتِ اللي كسرتي قلبي
-مقدرش يحسن
طب اصاالحك بورد
طب بذمتك مكدبني ومصدق ده
ده لو عبيط جبته من الشارع وقولتله الكلام ده هيقولك انه كداب
بق مكدبني يحسن
بتشك فيا
بتصدق ده
جوزي بيشك فيا يناس
_اسكتي يتسنيم
بتقلبي الطربيزة عليا وبتزعقي
-عمال تقولي بتحبني وبتشك فيا
هلم هدومي واسيبلك البيت يحسن وهبعتلك ابويا
مش معني إني متخانقه معاهم محدش هيجبلي حقي
_ف ايه
انا اتحولت من صاحب الحق ومظلوم لظالم
-حسبي الله بتشك فيا يظالم يمفتري
وعمال توهمني بالحب
نو أمان ل أي مان
_لحقتي تقلبي الطربيزة وتجيبي الكلام ده منين
-هتصالحني ولا الم الناس علينا واقول بتكدبني وتشك فيا وارن علي ابويا اقوله انك ضاربني واعمل فيك محضر
_مفيش آثار ضرب عليكي يتسنيم
-هخلي اي حد يضربني واعمل فيك محضر واجرجرك ف المحاكم
_طبعا هصالحك أنا لسه في عز شبابي ومش عايز اقضيها في السجن
-شاطر يروحي
شوفت مبتجيش غير بالعين الحمرا
لو كنت لميت الدنيا وصدقتني وصالحتني وبوست دماغي وكرمشتلي 5 الاف جنيه كان زمان المشكلة اتحلت
_حقك عليا يحبيبتي
-لا مقدرش اتصالح بالسهولة دي
_نعم!!!!!!
طب متجيبي حاجه كده تحت الحساب عشان اعرف اصالحك
_عايز تدفعني فلوس يحسن
-دي بوسة بريئة
_ولو ولو يحسن
احنا عيلة محافظة

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق