روايات كاملة

رواية جبل الفصل الثالث 3 بقلم لوجي أحمد

رواية جبل الفصل الثالث 3 بقلم لوجي أحمد

رواية جبل الجزء الثالث

رواية جبل البارت الثالث

رواية جبل كامله (جميع فصول الروايه) بقلم لوجي أحمد
رواية جبل كامله (جميع فصول الروايه) بقلم لوجي أحمد

 

رواية جبل الحلقه الثالثه

 

بقيتي مراتي اقل حق ليا ان اخد حقي الشرعي منك
هي سمعت الكلام ده وبدات تص.وت زي المجنونه
وطبعا صوتها كان شايل المكان كله فضلت تصر*خ تصر*خ
لكن بدون فائده
جبل بدا يفقد سيطرته وبدا يت.عصب وقالها بصوت عالي وكله غضب اسمعي يا بنت انت فكك من شويه الص.ريخ ومن شويه الكلام دول والحركات دي
هتيجي تقعدي قدامي هنا وتقولي لي حكايتك ايه واحكايه الحمل اللي جدي كان بيقول عليها دي الا قسما بالله هدف*نك بالحياه وما لكيش عندي ديه
ذهب برعشه حاضر
جبل وهو يشاور على الارض قلت لك تيجي قدامي هنا هزه راسها وبدات تقرب منه
هو كان قاعد على الحرف السرير وهي ركست على ركبها وقعدت قدامه علي الارض زي ما شور لها بالظبط
جبل وهو يخبط كف على كف قول لي بقى حكايتك ايه
وتحكي لي حكايتك كلها ثم سكت لثواني وضع يده على النقاب وقال لها وشيل النقاب ده ايه حكايه النقاب ده ما بقاش لي لازمه خلاص انا بقيت جوزك وشد النقاب من على وش دهب
دهب ارتعشت لما جبل شد النقاب من عليها
جبل
انصدم من شكلها بنت صغيره جدا لسه عيله 17 سنه كانت حلوه قوي عينيها واسعه وسوداء وبشرتها بيضاء جمالها كان حلو قوي بس كان باين على وشها حزن وآثار ض.رب
اول كلمه نطقها هي اللي عمل فيك كده
دهب .برعشه جدي فرحات
جبل..ليه عملتي ايه لكل دا
دهب.معملتش حاجه
جبل.. وايه موضوع الحمل اللي بيقولوا عليه ده
دهب.. كدب والله كله كذب
جبل ..قولي لي انتي بقى ايه هو الصدق لما اكلامهم هما كدب
دهب.. قالت له بس انا وسكتت ما كملتش كلامها قال لها كملي في ايه ردت قالت له بس انا جعانه
جبل جعانه دهب وهي تهز راسها ايوه جعانه
كان مصدوم من طريقتها الهاديه جدا من شكلها الطفوله ومن ملامحها البريئه طب ايه اللي جدو قالوا ده وايه اللي مامته قالته ده
قام من مكانه وقالها قومي غيري هدومك وبلاش النقاب ده ما تلبسهاش تاني انت اساسا مش هتخرجي من هنا ما حدش هيشوفك غيري
انا نازل وهطلع على طول تكون غيرت هدومك واجيبلك اكل علشان عايزه افهم حكايتك عايزه افهم انت مين انتي عشان جدي يلوي ودراعي انا عشان اتجوزك انتي
هي طبعا ساكته بتسمع كلامه وساكته ما بتردش شخط فيها بصوت عالي وقال لها ما ردتيش ليه لما اتكلم ترد تقولي حاضر ردت دهب برعشه وقالت له حاضر
جبل مسكه من ذراعها وقال لها اسمعي انا بحب اللي يسمع كلامي وما بحبش اتكلم مرتين اول مره بقول وثاني مره بعاقب اي كلمه تسمعيها مني هنا ما اسمعش منك غير حاضر ونعم
كل ده كان بصوت هادي
وعلت نبره صوته وقال لها سمعت انا بقول ايه برده وهي بترتعش وقالت له حاضر حاضر سمعت حاضر
خرج جبل من الاوضه وسابها في الاوضه
ونزل علي تحت وهي يا عيني برده ما كانتش فاهمه ايه اللي بيحصل ولا مستوعبه ايه اللي بيحصل لحد دلوقتي ما حدش فاهم ايه حكايه ذهب دي لكنها خافت منه وبدات تطلع لبس من اللي كان معاها وتغير هدومها زي ماهو قال لها
جبل كان نزل وندى على الشغاله وقال لها حضري لي صينيه اكل
الشغاله اومرك يابيه
بس صوت امه قطع كلامه مع الشغاله لما قالت له جبل هفضل مستنياك كتير كده
جبل قرب على امه وبس ايديها ولا معلش يا ماما انا عارفه ان انا تاخرت عليك بس صدقيني غصب عني
ما علينا بالتاخير يا جبل قل لي هتعملي في البنت اللي فوق دي جبل بنت مين سهير قصدي الزفته اللي انت اتجوزتها دي جبل اعتبروا عنها مش هنا ما تشغليش بالك بيها يا ماما احنا عندنا حاجات كثيره يا عم اهم منها وهي راحت ولا جت حته عيله سهير وهي تخبط على كتفه حته العيله دي بقت مراتك دلوقتي
بقت مكتوب على اسمك يعني اي غلطه هتعملها هتلبس فيك انت جبل
وهو يبتسم ابتسامه خفيفه انا عايزها تغلط والله يا ماما عشان ابعتها لعزرائيل بتذكره سريعه ولسه ما كملش كلامه مع مامته سكت على صوت صرخه جايه من اوضه ذهب طلع جري يشوف في ايه هو أمه
فتح الباب وووو

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق