روايات كاملة

رواية جبل الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم لوجي أحمد

رواية جبل الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم لوجي أحمد

رواية جبل الجزء الثاني والعشرون

رواية جبل البارت الثاني والعشرون

رواية جبل كامله (جميع فصول الروايه) بقلم لوجي أحمد
رواية جبل كامله (جميع فصول الروايه) بقلم لوجي أحمد

 

رواية جبل الحلقه الثانيه والعشرون

 

وجبل لاحظ ان في عربيه
مشي وراهم بترقبهم وبتحاول تخبط فيهم حاول يشوف لو في طريقه بهرب منهم ومع تحركه ودهب كانت نايمه علي كتفه فاقت
هنا كانت دهب فاقت من نومها
جبل …… انزلي في الدوسه
دهب بصدمه… ايه
جبل .. الا انتي سمعته. انزلي ومترفعيش راسك مهما حصل…..
دهب قبل ماتسال ليه
كان فيه صوت ضرب نار والعربيه الا وراهم بتض”رب عليهم ن”ار
في س”كه مق”طوعه
.. دهب صر خت ونزلت في الدوسه زي ماجبل قال
جبل سايق على أعلى سرعه موجوده معاها
بيحاول يتلاشي ط”لقات الرص”اص علشان خايف علي دهب
لكن للاسف .
العجله نامت. جت فيها رص”اصه
العربيه وقفت وكانت بتطلع دخان
كان لازم جبل هنا ينزل فتح الباب بسرعه جدا وقال لي ذهب يلا يا ذهب دهب بخوف فين
جبل متخافيش وخد ايديها ونزل
في جنب مظلم وتسلله الي مكان يشبه الغابه
فيه شجر وزرع وعتمه الليل
مجرد ان هم نزلوا بعدوا عن العربيه العربيه كلها ولع”ت
هنا العربيه التانيه هي كمان وقفت بس كانت بتشاهد الموقف من
بعيد لما العربيه ولع”ت
رجاله العربيه الثانيه عشان يطمنوا ان جبل والبنت اللي معاه مات”ت
وقربوا علي عربيه جبل بس لقوها فاضيه اتاكدوا ان جبل والبنت اللي كانت معاها نزلوا من العربيه قبل ما تتخبط لان العربيه
اتخبطت خبطه جامده بس جبل ودهب تمام جبل نزل في الوقت المناسب
جبل كان في الغابه هو ودهب جبل بيحاول يلاقي اي مكان يخبي ذهب فيه
…….
الراجل بقى اللي زياد كان مكلمه كان اسمه متولي متولي ده لما لقى العربيه فاضيه اتصل على زياد
زياد هو كمان قاعد على نار مستني خبر جبل و دهب
اول ما تليفون زياد رن ولقى اسم متولي هو اللي مكتوب فتح بسرعه وقال له ها طمني اقرا عليهم الفاتحه
متولي بخيبه امل العربيه العربيه ولعت وهم اتخبطوا بس للاسف نزلوا منها
زياد عصبيه وبغضب انت بتقول ايه يا حيوان انا مالي ومال العربيه انا عايزه هو إلا يولع
هايدي كانت نايمه وفقت على صوت زياد وهو بيزعق
قامت من على السرير قربت لزياد وقالت له ها طمني
لكن زياد شاور لها بايده يعني اسكتي
ثم اكمل كلامه مع متولي وقال له هم اكيد في مكان قريب من العربيه لان الدنيا ليل والحته اللي انت بتقول عليها دي مقطوعه اقلبوا المكان انت والرجاله اللي معاك ولو عوزت رجاله تانيه هات وانا هدفع لكن اعمل حسابك لو خبر جبل ما جاليش النهارده هو والبنت اللي معاه انا هدفع لغيرك مقابل عمرك الليله دي
يجيني خبرهم وقفل السكه
متولي قال لي رجالته اقلبوا المكان عليهم اتوزعوا في كل مكان وقلبوا المكان عليهم
???? هايدي طمني ايه اللي حصل زياد زي ما سمعتي كده بس جبل هرب هو ودهب
هايدي يعني ايه
زياد اهدي يا هايدي هيلاقوهم النهارده هنقرا الفاتحه على روح جبل والبنت اللي معا ها
هايدي سكتت شويه كده وقالت له كنت قاعد هنا مستني ايه مش الرجاله قالت لك مكانهم قوم البس وروح لهم ودور معاهم ولو عايزني اجي معاك انا كمان اجي
زياد ايه يا هايدي ما تهدي
هايدي قامت من مكانها وقالت له خلاص خليك مكانك انا هنزل انا مع الرجاله ادور عليهم
لكن زياد لما لقى هايدي مصممه انها اللي هي اللي الله يخليك انا اللي نازل وفعلا قام غير هدومي ونزل راح للرجاله والمكان كان قريب من زياد وصل بسرعه ليهم
اول ما وصل ..ايه يامتولي وصلتوا لايه
متولي قلبين المكان ياباشا
زياد . لازم نلاقوهم قبل النهار مايطلع علشان كلنا منرحش في داهيه وبدا يدور معاهم
في الغابه ..
دهب برعب …. مين دول ياجبل
جبل ششش. اسكتي مش وقته متتكلميش علشان الصوت محدش يعرف طريقنا وهو يمشي في الغابه وهي معاه
جبل كان بيحاول يلاقي مكان فيه شبكه علشان يكلم سليم لكن للاسف مفيش شبكه في الغابه بعتله رساله بكل الاحصل وقاله اتصرف وكده
دهب…. طيب احنا رايحين فين بعياط وخوف
جبل سكت مردش عليها علشان يعرف يفكر
هيطلع من الموضوع ازي
الرجاله كانت بدور بكشافات وقلبين المكان واحد من الرجاله قال لقيت حاجه فرده حلق دهب وقعت منها
زياد. .يبقا هما هنا انتوا رحوا من الطريق دا واحنا من الطريق دا والا يلاقيهم يبلغ التاني
….
دهب وقعت فصرخت من الالم الرجاله سمعوا صوتها
جبل ششش اسكتي
دهب..رجلي وجعاني
جبل . معلشي هشيلك فعلا شالها ومشي خطوتين
بس ياخسار
فوجي بيهم محوطينه من جميع الاتجاهات
دهب اول ماشافت الوضع كده ارتعشت من الخوف مسكه في جبل
جبل حويطها بايده جبل نزلها كان شيلها ووقفهاا وراء ظهره
تكاد لا تظهر من جسم جبل وعضلاته مخبيها بجسمه علشان متخفش اكتر
لكن موقفها وراها علشان متخفش وبحسسها بالأمان
وعلشان محدش يطمع فيها
زياد . بكل بجاحه
اسف الله ياجبل عارف ان انتوا عرسان جداد
بس مش هاخد من وقتك كتير.
جبل بغضب واستحكار.. عايز ايه
زياد…. لا مفيش انا قولت اجي اطمن عليك انت وعرستك القمر دي
ويحاول يقرب من دهب
جبل ???? يوضع ايده ع كتف زياد ويزقه لرواء.
يمنعه من الاقتراب
زياد….. بضحكه كلها سخريه
اهدي بس يا جبل وبعدين ماكانت في بيتي هو انت نسيت وشبعت منها وهو يضغط علي حرف شفايفه
جبل ..كداب مقربتش منها ولا لمستها ومحدش لمسها غيري وانا اتاكدت العب لعبه تانيه يازياد مش انت احوزت هايدي عايز ايه تانى
زياد ..عرف ان جبل اتاكد أنها ملمسش دهب رد قاله واخده ليه الموضوع بصعوبه كده خاليك هادي علشان الموضوع يعدي
جبل .. بعصبيه وصوت عالي عايز ايه.
هنا دهب كانت رجلها وجعها قعدت في الأرض من وجع رجليها
جبل نزل وطي عليها معلشي اتحملي هنمشي دلوقتي بيحاول يطمنها
زياد…..من الاخر علشان شكل عروستك تعبانه
جبل بعصبيه وهو يقف أمام زياد ملكش دعوه بيها خليك معايا
زياد …عايزه امضتين منك واحده تنازل ع الصفقه
وتانيه.. تنازل عن املاكاك
ثم بكمل كلامه بضحك
وياريت لو فيه امضه تالته تنازل عن الفرسه الا معاك دي
جبل …… مش مستحمل كلامه خبطه رجل في بطنه
لكن رجاله زياد شدوا السلاح وصوبه ناحيه جبل
ودهب هتموت من الخوف وماسكه في رجل جبل جامد
زياد…. يحاول يقوم من ع الارض
اهداء كده يارجاله ويامر رجالته بتنزيل السلاح ويقول…… احنا مش هن”موتهم االاول انا هسبلكم جبل تتسلوا بيه
وبالمره يمضي ع كام ورقه دول بس انا لاسف مش هقدر اشوف المنظر ده جسمي بيقشعر بمنتهى البجاحه
فهريح شويه في العربيه انا مدام جبل لحد ما تخلصوا الموضوع
????
يالهوي يالهوي.وقرب زياد من جبل وحط ايده ع دهب
دهب ء ماسكه في جبل جامد متشبسه بجبل
جبل يحاول يمنعه بس خمس مس”دسات على دماغه
لا يملك الا الرجوع
جبل خاف علي دهب مش علي نفسه قال ل زياد
يعني انت عايز امضاءتي على كام ورقه دول موافق همضيلك
ونمشي انا ودهب
زياد. بضحكه عاليه… لا هتمضي وتمشي لوحدك
بس عرستك هتقعد معانا شويه
ايه رايك ياجبل تمشي احسن وتسيب عروستك و لأ تموت وكده كده وهناخدها
جبل بكل جراءه…. خدها
زياد وهو يشد دهب ويضحك ويقول لرجالته وبعد ما الباشا يمضي خلصوا عليه وادف”نوه وتعالي ات”متعوا شويه بم”راته معايا
وووووووووووو

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق