روايات كاملة

رواية جبل الفصل الحادي عشر 11 بقلم لوجي أحمد

رواية جبل الفصل الحادي عشر 11 بقلم لوجي أحمد

رواية جبل الجزء الحادي عشر

رواية جبل البارت الحادي عشر

رواية جبل كامله (جميع فصول الروايه) بقلم لوجي أحمد
رواية جبل كامله (جميع فصول الروايه) بقلم لوجي أحمد

 

رواية جبل الحلقه الحادية عشر

 

ج”سمها جامد قوي البنت دي وهو يضع يده علي ج”سمها بس هي قاعده كده ليه
وبدا يوضع يده على كتف ذهب كانت تعبت من المشي ومن العياط ومن اللي حصل لها من سهير ام جبل
فقالت تقعد شويه ترتاح فاجئت بالشخص ده حاولت تقوم وتجري
منه بعيد بس للاسف ما عرفتش وهو سيطر عليها وعلي حركتها بدات تص”رخ وتستنجد بحد بس للاسف وحاطه حاجه على مناخيرها خليها فقدت الوعي واول ما فقدت الوعي حطها في شوال وشال الشوال ومشي فرحان بيها اوي وعمال يكلم في نفسه ويقول ده كده فرجت قوي
????????????
في المستشفي
الكل واقف على اعصابه والكل متوتر بسبب جبل وجبل جوه في العنايه بين الحياه والموت
سهير كانت داخله زي المجنونه هي وهايدي سهير دخلت تجري على سيف ابنها س يف انت كويس
سيف بدموع انا مش مهم ياماما بس جبل
سهير بدموع جبل ماله يا سيف انطق قول لي جبل ماله اخوك فين
سيف بدموع .. مش عارف يا ماما حاجه مش عارف
هنا سليم اتدخل وقال لها
اهدي ياهانم ان شاء الله خير هو لسه طالع من العمليات دلوقتي وهو في العنايه حاليا
سهير .. انا عايزه اشوف ابني انا عايزه اشوف ابني
سليم..منعين عنه الزياره دلوقتي لما مرحله الخطر تعدي
هنا هايدي اتكلمت وقالت ايه اللي حصل يا سيف
حكلها اللي حصل وقال لها ان هم كانوا ماشيين رايحين المستشفى وفجاه لقوا عربيه قدامهم والفرامل كمان مقطوعه يعني دي خطه ومرسومه عشان يموتوا
هايدي.. ومين اللي ليه يد يعمل كده
سيف . ما فيش غيره بس ورحمه ابويا اخويا لو حصل له حاجه ليحصلوا قبله في تربته
قطع كلامهم الدكتور وهو بيقول لهم المريض فاق
سهير اشوف ابني
الدكتور ما ينفعش يا فندم حالته وحشه
طمني يا دكتور هو عامل ايه وهنا هايدي برده اتكلمت وقالت له هنطمن عليه ومش هنعمل صوت يا دكتور
الدكتور يا جماعه اهدي ده مش في صالح المريض والحادثه كانت شديده عليه
سهير انا امه انا بس ادخل اشوفه انا بس ادخل اشوفه مش هعمل صوت ولا هتكلم هشوفه ثانيه واحده بس واخرج
الدكتور لو عليك انت بس تفضلي شوفيهم من غير كلام ومن غير نفس بعد اذنك
سهير حاضر هدخل اشوفه مش هعمل صوت ولا هعمل نفس
وفعلا سهير دخلت تشوف جبل كان محطوط على الاجهزه محطوط له تنفس وكان وشه كله خبطات وخرابيش
سهير ريكست على الارض وحطت دماغها على كف ايده فضلت تعيط وتقول يا جبل يا جبل يا حبيبي ما تسيبنيش يا جبل انا ما ليش غيرك يا حبيبي
وفضلت فتره علي الحال دا
????????
******
دهب فتحت عينها لقت نفسها مربوطه من أيدها ورجليها وفي قماشه على بقها ومحطوطه علي سرير في اوضه
مش عارفه تتكلم ولا عارفه تنطق ولا عارفه تتحرك ولا عارفه هي فين اساسا
بس كل اللي هي سمعاه ان في صوت واحد وواحده وفي حوار داير ما بينهم ان الراجل بيقول للست لا انت كده واخده البنت دي مني بخساره البنت شكلها صغير لسه وبنت بنوت يعني هتنفعك ومليون مين يشتريها
الست بضحكه .. اللي يسمعك كده بتفاصل في الفلوس يقول انها بنتك اشحال ان ما كنتش خاطفها كنت عملت ايه
الراجل.. وهو خطفها ده بالساهل زود المبلغ شويه البنت لسه صغيره وحلوه وهيجي منها
الست.. بقول لك ايه باكو كمان اهو وده اخر اللي عندي مش عاجبك يا اخويا خد البنت من هنا وامشي وشوف مين اللي هيعبرك ولا هياخدها منك
الراجل..لا حلو كده وانا ما اقدرش ازعلك طبعا لكن المره الجايه هتزوديني شويه
الست.. هات لنا انت بس كده بنات حلوه وما تقلقش
وبعدين الصوت اختفى تقريبا كده الراجل مشي
طبعا ذهب سمع الكلام ده وهتتجنن وخايفه ومش عارفه تعمل ايه وبدات تعيط لما باب الاوضه اتفتح عليها ودخلت الست دي
كانت واحده عامله زي الشياطين شكلها وحش وشها عليه غضب ربنا وحاطه البنات في بقها
اول ما نطقت قالت لها انتي صحيتي يا بت
ذهب فضلت ترفس برجليها ما هي مش عارفه ترد ولا تتكلم
الست دي قربت عليها وشالت القماشه اللي على بقها اول ما القماشه اتشالت دهب فضلت تص”رخ
لكن للاسف الست دي ض”ربتها على بقها جامد
وقالت لها اخ”رسي يا بنت اخ”رسي بدل ما اق”طع لك لسانك
سكت دهب هنا لان الضربه وجعتها وردت بصوت وعينيها عباره عن دموع وبتقول لها انا فين
الست بصوت عالي وهي بتشخط فيها ترد ترد تقول لها منين ما تكوني اهو احسن من الشارع اللي انت كنت مرميه فيه
ومسكت جبل من كتفها ومن شعرها مين اللي مقطع لك هدومك كده يا بت انت كنت مع مين يا بنت وعمل فيكي كده
دهب.بدموع ما كنتش مع حد والله انتي مش فاهمه حاجه انا عايزه امشي من هنا
الست ليه يا روح امك هو دخول الحمام زي خروجه انا لسه دافعه فيكي بره خمس بواكي حيلتها قال اسيبك قال انت لسه صغيره وحلوه يعني 100 الف واحد هيشتريكي لكن في زبون مخصوص كده انا هتصل بيه واخليه يبعت رجلتله ياخدوكي
دهب ..لا لا لا سيبيني بص”ريخ بس الست حطت القماشه تاني على بقها وخرجت وسابتها
خرجت بره اتصلت بالتلفون بشخص وقالت له الحاجه اللي انت كنت طالبها موجود ابعت رجالتك بقى ياخدوها وابعت معها الشيك او الفلوس وقفلت السكه على كده
فتحت الدولاب اللي عندها طلعت منه قم”يص نوم
ودخلت لدهب قالت لها اسمعي يا بنت انا هحلك وتقومي تغسلي من التراب اللي عليك ده وبهدلت الشارع دي وتلبسي القم”يص ده وتحطي احمر وابيض وتتزوقي
ثم شددت من شع”رها وقالت لها سمعتي يا بت
كان شكل الست عامل زي امنا الغوله بالظبط ????????
دهب يا عيني خايفه ومش عارفه تعمل ايه الست حلتها وحذفت لها الهدوم وقالت لها تقومي يلا انا هطلع اجيب مشطه واجي اسرح لك شعرك تكوني لبستي
وخرجت وسابت ذهب في الاوضه
دهب طبعا مش عارفه تعمل ايه ولا فاهمه حاجه والاوضه مقفوله من كل حته ما فيهاش اي حته تخرج
وقفه ورا الباب تستخبى وكانت ماسكه في أيدها طفايه وجات الست دي تفتح الباب
دهب خبطاتها بالطفايه وقعت الست بس كانت لسه فايقه ما فقدتش الوقت وذهب بقى ما تعرفش حاجه في الشقه حاولي تدور على باب الشقه عشان تخرج بس للاسف لقيت واحد في وشها
بقى الراجل قدامها والست وراها حاطه ايديها على دماغها مكان الخبطه اللي ذهب خبطتها لها
رده الست بغل وغيظ
قالت له هات لي البنت دي من شعرها وحط لي سكينه على النار وهات لي البنت دي وخ”لعها هدومها كلها انا هق”طع من لح”مها
دهب بص”ريخ وعياط لا لا والنبي ما تعمليش في حاجه والنبي لا خلاص هسمع كلامك متعمليش فيه حاجه
لكن قبل ما الست ترد على دهب الباب كان بيخبط
وهنا بقى كانت المفاجاه ????????????

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق