روايات كاملة

رواية جبل الفصل الخامس 5 بقلم لوجي أحمد

رواية جبل الفصل الخامس 5 بقلم لوجي أحمد

رواية جبل الجزء الخامس

رواية جبل البارت الخامس

رواية جبل كامله (جميع فصول الروايه) بقلم لوجي أحمد
رواية جبل كامله (جميع فصول الروايه) بقلم لوجي أحمد

 

رواية جبل الحلقه الخامسه

اخ”لعي هدومك
جبل داخل بكل عصبيه على ذهب ونطق الجمله دي طبعا ده كانت قاعده بتاكل عايزه تخلص الاكل بسرعه عشان يوديها لامها زي ما وعدها
رفعت دماغها ليه من صينيه الاكل وقالت له انت بتقول ايه جبل وهو يفتح زرار القميص
ويخ”لع هدومه انت طلعتي ش”مال وبتضحكي عليا وقاعده تسرحي بيا وبدماغي انتي مين انتي عشان تضحكي على
جبل الانصاري
ثم يجذبها من درعها بشده
ويقول
لا عاشت ولا كانت لسه اللي تضحك عليا انتي سامعه يا بنت
دهب بدموع ووجع من ايده ذراعي سيب دراعي دراعي
انا مش فاهمه حاجه
انت قلت لي هتوديني لماما انا مش عايزه منك حاجه انا عايزه اروح لماما بس
جبل
تروحي لماما انا هوديك العزرائيل مش لماما وهو يحذفها على السرير طبعا ذهب حاجه قليله جدا بالنسبه لجسم ده لجسم جبل يعني تعتبى طفله بالنسبه ليه وهي فعلا طفله
هي بقت تص”رخ وترفس برجليها وتقول له ابعد عني ابعد عني وهو يحاول ان هو ينق”ضى عليها مثل الذئ”ب الجائع
لكن كله محاولاتها كانت بدون فايده لانها هي تعتبر بالنسبه لي دميه متحركه هو اللي بيحركها علشان هي ضعيفه جدا بالنسبه له هي فضلت تصرخ وجبلي يقول لها ايه انت ما لكيش في الحلال بتيجي بالح”رام
بس بتكذبي عليا وبتقولي انك مش حامل وانت كذابه و رخي”صه ياش”مال
وهو بحدفها بالظرف في وشها
مش جبل الانصاري اللي ياخد فضلت حد بس اوعدك هتشوفي معايا اسود ايام حياتك اللي جدك عملوه فيكي
نقطه في بحر اللي انا هعمله فيكي والايام السوداء اللي انتي هتعيشيها معايا
دهب بدموع بس انا معملتش حاجه
ولسه ما كملتش الجمله ض”ربها بالقلم اذا كان قلم جامد وقعت علي الارض تحت رجله
قال لها انتي تخرسي خالص مش عايزه اسمع صوتك
انت ممنوع تتكلمي ممنوع اعتبري نفسك خرسه من دلوقتي ورحمه ابويا اللي لسه دافنه لو سمعت صوتك لق”طعلك لسانك
اعملي في حسابك اول كلمه هتنطقيها يبقى انتي اللي حكمتي على نفسك هق”طع لسانك
ثم شاور على الظرف وقال لها الظرفي معاك اهو افتحيه وشوفي اللي فيه ولا انتي هتشوفي ايه هو انتي تايهه عن عميلاك عشان تعرفي انت قد ايه واحده رخ”يصه وش”مال يامقرفه
انت ما تستاهليش اني اعملك معامله البني ادمين بس بوعدك هتشوفي وشي تاني مني خالص عشان تعرفي تضحكي عليا حلو
ثم خرج وسابها
???? طبعا هي كل ده بتعيط ودموعها نازله وخايفه ترد عليه لا يق”طع لسانها زي ما هو قال لها
حاولت تشد الظرف وتفتحه وتشوف الا فيه إلا قلب جبل عليها كده
بس الخيبه بقا اول ما فتحت الظرف
لطمت على وشها وصوتت وفضلت تقول يا لهوي يا لهوي على خيبتك يا دهب يا لهوي يا لهوي
وفضلت تعيط وتص”رخ
بتقول
هو الماضي ده هيفضل ورايا هو انا مش هرتاح منه بقى انا كنت مغلوبه على امري ما كانش ليا ذنب وفضلت في الأرض مكانها تعيط
الظرف ده بقى
كان فيه عباره عن صور ليها وهي بتشتغل رق”اصه
ولابسه لبس ع”ريان وحواليها شباب رق”اصه يعني الصور دي اكدت لجبل ان هي ش”مال فعلا زي ما جدها بيقول يعني هي طلعت كدابه قدام جبل دلوقتي وجدها كان عايز يتجوزها لجبل عشان يستر عليها
وطبعا اللي جاب اللي عمله ده يعتبر اقل حاجه واحده اتجوزتها اتغصب عليه في الجواز منها ويا ريتها طلعت تمام دي طلعت مش تمام خالص
جبل بقى كان نازل من فوق مش طايق نفسه ولا طايق حد
وامه سهير كانت قاعده بتشرب القهوه في الجنينه وسامعه ص”ريخ دهب
وهو كان نزل خارج ندهيت عليه وقالت له استنى هنا يا جبل
جبل بعصبيه ماما اجلي اي كلام دلوقتي انا فيها اللي مكفيني
سهير اللي فيك ده انت اللي حطيت نفسك فيه انا قلت لك بلاش حصل ولا لا قلت لك بلاش الجوازه دي
جبل اضح كلام امه وقال لها بس انت ما قلتليش انك تعرفي امها اللي انت ذكرت اسمها وقلت الهام ما قلتيش لي وانا هناك على الهام دي انتي قلتي ما تتجوزش البنت دي وخلاص
سهير وهي تضع يدها على كتف ابنها يا ابني انا قلت لك بلاش عشان عارفه الناس دي وعارفه دماغ جدك وعارفه الهام دي كويس وما كنتش اقدر اوضح لك اي كلام ثاني قدام جدك قلت لك بلاش يا جبل انت كده بتفتح علينا فاتوحه يا ابني بنحاول نقفلها من زمان قوي
جبل..انا عايز افهم في ايه انا لازم افهم انا اتجوزتها عشان علشان ادفن ابويا في ترابها وفي البلد زي ما هو واصي
كان دايما يقول لي يا جبل يا ابني انا هعيش طول عمري بعيد عن البلد ومتحرم عليا ادخلها بس امانه عليك لا تدفني فيها
لما كنت اساله انت متحرم عليك البلد ليه كان دايما يهرب من الاجابه يا ماما
لكن دلوقتي انت لازم تفهميني كل حاجه وتجاوبيني على كل اسئلتي عشان ابقى فاهم كل حاجه
سهير وهي تحاول تهديه اهدى بس يا جبل واللي انت عايزه انا افهمه لك بس البنت اللي فوق دي انت لازم جبل قطع كلام امه بعصبيه ولا ما تقولي ليش البنت اللي فوق يا ماما انا مش هغلب بيها انا عايزه افهم الاول
علي صوت رن تليفونه
سهير ردي يا حبيبي بس كده على تليفونك اكيد عايزينك في الشركه انت بقى لك كم يوم ما رحتش والشغل وكل حاجه واقفه عليك
جبل مش رادد ولا رايح الشركه غير لما افهم كل حاجه سهير صدقني يا جبل هفهمك كل حاجه ما تضيعش كل اللي انت بنيته في سنين انت وابوك
ما تنساش ان انت عندك صفقه النهارده ابوك الله يرحمه لما موجود ما كانش ساب شغله صدقني يا ابني انا هحكي لك كل حاجه وافهمك كل حاجه بس رد على تليفونك وراح شغلك
في الوقت ده جبل بس لمامته كده وطلعت تليفونه من جيبه ورد عليه
جبل ..في ايه
عصام .في مشكله في الجمارك البضاعه واقفه وكل ده بسبب
الدغيري وانت عارف طبعا ايه جبل بيه البضاعه دي ثمنها كام
جبل وهو يتحرك من امام مامته الى سيارته ما تعملش اي حاجه يا عصام وانا جايه لك مسافه الطريق وهكون عندك
وركب عربيته وطار بسرعه البرق لمكان عصام في الجمارك
عشان دي بضاعه جبل حاطط فيها ثروته بحالها
في الوقت ده سهير اتنهدت تنهيده عاليه وقالت بصوت غير مسموع امال لما تعرف السر يا جبل وتعرف المستخبي
وتعرفي انها اساسا ما تجوزلكش انك تتجوزها هتعمل ايه يا ابني
وبدأت تفتكر
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 

 

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق