روايات كاملة

رواية جبل الفصل السابع 7 بقلم لوجي أحمد

رواية جبل الفصل السابع 7 بقلم لوجي أحمد

رواية جبل الجزء السابع

رواية جبل البارت السابع

رواية جبل كامله (جميع فصول الروايه) بقلم لوجي أحمد
رواية جبل كامله (جميع فصول الروايه) بقلم لوجي أحمد

 

رواية جبل الحلقه السابعه

 

حقي الشرعي وبعدين الدخله دي المفروض تبقى من اول يوم
جبل قال الكلام ده وهو طالع متجه لأوضته
بس كلام امه سهير وقفه لما قالت له ما ينفعش تدخل عليها بقول لك البنت دي اختك
الكلام وقف جبل مكانه خلاه مش عارف يرد خلي الرد صعب جدا هيرد يقول ايه التفت بوجهه الى امه ونزل السلم وقف قدامها وقال لها انت بتقولي ايه يا ماما دي لعبه جديده
كل ده عشان ما ادخلش على البنت اللي فوق دي بس انا هدخل عليها برده عشان اشوف كان معها هي اللي بجد ولا كلام جدي
سهير وهي تفرك في يدها متوتره ومتعصبه يا ابني انا ما بقولش كده عشان حاجه اللي انا بقوله لك ده جد البنت اللي فوق دي اختك
جبل وهو يحاول ان يهدئ اعصابه ويضع يده على كتف امه واول جمله نطقها قال لها بصي لي هنا ياماما وانا بكلمك
التفتت سهير وجهها لجبل
جبل وهو يكمل كلامه ويقول بنت مين اللي اختي يا امي مش البنت دي بنت عمي ازي اختي
سهير صدقني يا ابني اللي بقوله لك هو الحقيقه او نص الحقيقه وباقي الحقيقه دي عند جدك وعند امها الهام وعند ابوك الله يرحمه
جبل ..يووووووه انا مش فاهمه حاجه انتي بتكلميني بالالغاز ليه يا ماما ما تقولي يا ماما اتكلمي وقولي لي في ايه بنت مين اللي فوق
تبقى اختي دي
دهب اللي انا متجوزها تبقي اختي ازي وبدا جبل ينهار وصوته يعلى ويتكلم مع مامته بطريقه مش عارف يسيطر علي ا نفسه ما هو مش فاهم حاجه
سهير اهدى بس كده يا جبل وانا هفهمك كل حاجه يا ابني انا اللي عندي هقوله لك انما لو حابب تتاكد تتاكد من الهام امها او جدك لان مش هينفع نجيب ابوك تتاكد منه
جبل وهو يجلس على الكرسي منتظر كلام مامته قولي يا ماما انا سامع كل كلمه تقوليها اسمع منك بس الاول وبعدين اقرر
سهير بص يا جبل يا ابني عمك عبد المجيد ابو دهب كان متجوز
واحده اسمها الهام وطبعا الهام دي رق”اصه
جبل قطع كلام مامته وقال لها شفت صور لدهب وقالت ان مامتها كانت رق”اصه
سهير ايوه يا ابني وجدك طبعا ما كانش موافق على الجوازه دي وحصل حوارات وحصل تدخلات من ابوكم ومن العيله كلها لما جدك وافق على الجوازه دي
وللاسف الجوازه دي ما دامتش كتير موت عمك عبد المجيد
نهي الجوزه فطبعا جدك ما صدق وطرد الهام دي من بيته
وما وافقش يديها ورث ولا ارض ولا اي حاجه خالص
وحصلت ما بينهم مشاكل وحوارات وخلافات كثير
وهو يقوم من على الكرسي ويخبط على الحيطه بيكفي يده ايوه يا ماما واحنا بقى مشكلتنا ايه
عمي ومراته احنا مالنا ابويا بقى جدي كان محرمه يدخل البلد ليه
سهير ما انا جاي لك في الكلام اهو يا جبل اسمعني
بعد فتره الهام دي رجعت البلد وراحت لجدك وقالت له انها حامل
وما كانتش تعرف بعد ما مشيت انها حامل غير بعد فتره لما تعبت وراحت كشفت الدكتور قالت لها انها حامل
جدك في البدايه ما كانش مصدق وكان ما بين الرفض والقبول لكن برده ابوك يتدخل في الموضوع وجدك تقبل الامر والهام عاشت معانا في الدوار
جبل ..بنفس عميق وبعدين
سهير وبعدين يا ابني كان في حاجات كثيره قوي غريبه بتحصل اولهم ان ابوك كان مهتم بالهام قوي ومهتم في تفاصيل حملها ومهتم بكل حاجه
واللي زاد بقى ان عمك كان ميت بقاله ثلاث شهور المفروض مرات عمك تكون حامل في الرابع لما رحت معاها مره تكشف
اكتشفت انها لسه حامل في الثاني يعني حامل بعد ما عمك توفي بشهر
جبل .يعني ايه
سهير اكيد انت فاهم معنى كلام يا جبل يعني اللي في بطني مرات عمك مش من عمك وهي حامل من حد ثاني
جبل ..قصدك مين
سهير .قصدي ابوك يابني
انت ايه اللي خلاك بتقولي بابا ما يمكن اي واحد غلطت معاه لما بعدت فتره عن الدوار
سهير كنت اتمنى يكون كده يا ابني بس الظاهر كان في اتفاق بينها وبين ابوك سمعتهم مره انا جدك والدوار كله سمع بيهم لانها كانت خناقه جامده بينهم وهي بتقول له انت عارف ومتاكد ان اللي في بطني ده منك انت مش من اخوك عبد المجيد عبد المجيد ما كانش بيخلف
جبل ممكن تكون بتقول كده وخلاص
سهير هو ده اللي ابوك قاله لي وقتها وقالوا لجدك وقال لجدك اللي يفصل بيني وبينها تحاليل اخويا عبد المجيد اللي لسه عند الدكتور لان عمك عبد المجيد كان تعبان وكان بيعمل تحاليل وكان ماشي مع دكتور فطبعا لو ما بيخلفش هيطلع في التحاليل وهيبان
جبل والتحاليل دي جت يا ماما
سهير بتنهيد عاليه المفروض انها جت يا ابني لكن انا ما شفتهاش بعنيا
جبل وطلع فيها التحاليل دي يا امي
سهير على كلام ابوك وجدك ان عمك بيخلف وان البنت دي بنته لكن انا قلبي مش مصدق الكلام ده
علشان بعدها بكام يوم جدك اتخانق مع ابوك خناقه كبيره جدا
بسبب اني جدك كان عايز يجوزه الهام مرات عمك
وطبعنا بكره فاضي عشان خاطري وعشان خاطرك انت واخوك فجدك طرده من البلد وحرمه دخول البلد
طالما هو عصى امره وما رضاش يتجوز مرات اخوه
جبل بس بابا ما رضاش يتجوز مرات عمي عشان خاطرك وعشان خاطر زعلك
سهير ابوك ما رضاش يتجوز مرات عمك عشان خاطر ما يتكشفش امره وانا طول السنين دي حاسه ومتاكده ان البنت دي بنت ابوك مش بنت عمك بس ما كانش عندي اثبات والاثبات الوحيد عند جدك وعند مرات عمك
علشان كده انت لما رحت تدفن ابوك انا ما كنتش موافقه على جوازك منها لكن جدك عامل كده وهو عارف ازاي انها اختك ما اعرفش الاجابه دي تلاقيها عندي جدك
جبل اجابات كتير قوي محتاجها يا امي اولهم البنت دي حامل ولا لا
سهير.. في دي بقى انت ممكن تتاكد بدكتور
جبل لا لا يا امي انا هتاكد بنفسي
سهير وهي تشد جبل من دراعه هتعمل ايه بقول لك البنت دي احتمال تكون اختك
جبل احتمال يا امي مش اكيد وطالما اتجوزتها تبقى مراتي
يعني الذنب مش هيبقى ذنبي
سهير يا جبل يا ابن اهدي ا واسمعنا الله يرضى عليك
جبل ما استناش يسمع بقيت كلام مامته وطلع على فوق وفتح الباب على ذهب
هي كانت قاعده على السرير خايفه وحاطه الصور لسه قدامها وبتعيط لكن هو رزع الباب جامد خوفها اكتر وقفلوا بالمفتاح
وقرب عليها بطريقه تخوف
دهب وهي ترجع لورا على اخر السرير انت عايز ايه
جبل بطريقه ش”هوانيه عايزك انتي
وووووووو

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق