روايات كاملة

رواية جبل الفصل العاشر 10 بقلم لوجي أحمد

رواية جبل الفصل العاشر 10 بقلم لوجي أحمد

رواية جبل الجزء العاشر

رواية جبل البارت العاشر

رواية جبل كامله (جميع فصول الروايه) بقلم لوجي أحمد
رواية جبل كامله (جميع فصول الروايه) بقلم لوجي أحمد

 

رواية جبل الحلقة العاشرة

 

الدخله الليله اعملي حسابك خلينا نخلص من الجوازه دي
هايدي بعصبيه هو انا بقول لك يا بابا حاجات غريبه بتحصل تقول لي دخله وجوازه الجوازه دي مش هتتم غير لما افهم يا بابا ايه اللي بيحصل
..ايمن .. يا بنتي دماغك ما تبعتش ناشفه كده جبل الخولي ده مش هتلاقي عريس زيه ولا هتعرفي تعوضيه
هايدي واللي بيحصل ده ايه يا بابا
ايمن .. وهو يطبطب على كتفي بنته كل حاجه يا بنتي ولها حل وانا هقعد مع جبل واتكلم معاه وافهم منه الحكايه واقول لك اهدي انت بس كده وكل حاجه هتبقي تمام وخد بنته في حضنه وبدا يهديها
???? بالنسبه بقى لجبل واخوه اخوه فجاه لقى عربيه قدامه تريله كبيره واقفه في طريقهم
سيف حاول يمسك فرامل بس للاسف مفيش فرامل العربيه مقطوعه وجبل طبعا كان بدا يفقد الوعي من كميه الد”م اللي نزفها لكن
سيف فضل يصرخ ويقول جبل جبل
على الاخر لحظات فاق جبل من غير ما اخويا يشرح له فهم ايه الا بيحصل
لما لقى العربيه الترله قدامه وسرعه عربيتهم عاليه
واخوه بيصرخ كان رد فعل جبل كان سريع جدا ان هو زق اخوه من باب العربيه وقع علي الارض
لكن للاسف ما لحقتش يفلت بنفسه وعربيتهم اتخبطت في العربيه التريلا وجبل فيها
وسيف وقع علي الارض بس برده فقد الوعي لان العربيه كانت سرعتها عاليه ووقعت سيف ا على الارض ما كانتش سهله وتسببت لي في جروح وخدوش وتسببت ليه ان هو يفقد الوعي
الكلام ده كان في نص الليل والطريق كان هادي مكنش فيه حد عليه محدش عرف يلحقهم بسرعه بس بعد فتره من الوقت عربيه معديه شافت الحادثه قدامها اتصلت علي الشرطه والاسعاف
وجت طبعا الاسعاف وجت الشرطه
وحاولوا يطلعوا جبل من وسط العربيه اللي اتكسرت عليه دي وخدوا سيف هو كمان في عربيه الاسعاف ووصل المستشفى وطبعا جبل دخل على العمليات عشان كان كله كسور وشاظيه الرصاصه وحالته حاله
لكن سيف فوقوه وكانت شويه كدمات وخرابيش يعني حالته كانت حلوه بالنسبه للجبل بكثير
في مكان آخر
يجلس شخص حاطط رجل على رجل علي حرف السرير ومولع سيجارته الفاخره
وماسك التليفون حاطه على ودانه وبيقول انت كده وصلك نص حساب العمليه والنص الثاني لما اتاكد من موته او لما يجيني خبر وفاته وقفل التلفون
على دخول بنت كانت لابسه لبس شفاف بيبان اكتر ما هو مداري
قربت عليه وهي تبتسم وتقول له طمني يا زياد ايه اللي حصل
………..
زياد الدغيري ده الشخص المسؤول عن حادثه جبل واخوه وهو اللي اجر ناس عشان يق”تلوا جبل اخوه لان ببساطه هو خصمه في الشغل وكل ما يدخل مناقصه جبل ياخذته منه فحب يتخلص من الجبل عشان يستولى على السوق واللي كان بيكلمه ده الشخص اللي كان متفق معاه على موت جبل والبنت اللي دخلت عليه دي السكرتيره بتاعته نهى
زياد ..بابتسامه اديني قاعد يا نونه مستني خبر وفاته
نهى بدلع وهي تلفي يداها حوالين رقبته وهتجيب لي ايه بقى لما جاب اللي يموت
زياد اوعدك هجيب لك كل اللي انت عايزاه بس يموت جبل وارتاح منه
نهى. ولحد بقى ما جبل يموت هنفضل بقى قاعدين كده
زياد.. وهو يضع يضع في وسطها ويجذبها له
لا ازاي هنقعد كده ازاي احنا هنلعب لعبه حلوه
نهي .دلع لعبه ايه وهي تضع يدها على شفايفه
زياد وهو يحذفها على الس”رير ويخ”لع ملابسها هقولك اهو
مع نفسهم بقا اللهم اني صايمه ????????
***في المستشفي
كان جبل خرج من العمليات ودخل على العنايه لكن للاسف حالته كانت وحشه
سيف بدموع اخويا هيروح مني
عصام ..دا صاحب جبل ودراعه اليمين في الشغل
اهدي ياسيف بس كده واحكي لي ايه اللي حصل
سيف وهو يحاول يقوم من على السرير ما هو كان كمان على سرير في مستشفى بسبب الخدوش اللي كانت عنده في جسمه والكدمات
لكن ما كانش قادر يقوم من على السرير
عصام انت رايح فين يا سيف خليك مكانك في السرير لسه الدكتور هيجي يشوفك ونعمل لك اشاعات عشان ذراعك
سيف انا هستنى كده لما اخويا يروح مني اخويا بيموت اخويا من الحياه والموت وانت مش راضي تقول للدكتور قال لك ايه يا عصام
عصام اهدا سيف الدكتور قال لي ان اخوك دلوقتي في العنايه المركزه ولسه كمان 12 ساعه لو عدوا ال 12 ساعه دول على خير ان شاء الله هيبقى كويس
عايز افهم دلوقتي ايه اللي حصل حكايه الرصاصه اللي في كتف اخوك دي هو حد ضرب عليكم نار ولا دي كانت حادثه ولا ايه
سيف .. لا ما كانتش حادثه طبيعيه ما حدش ضرب علينا نار بس فرامل العربيه كانت مقطوعه وعربيه تطلع قدامنا فجاه وما كانش فيها سوق واقفه في طريقنا وقافله علينا الطريق كل ده طبيعي دي حادثه وانت اكيد عارف يا عصام مين اللي عامل فينا كده
عاصم..اهدي ياسيف نطمن على جبل بس وكل حاجه هتتحل وكويس ان انت بخير
سيف ودموع على خده لولا جبل انا دلوقتي ما كنتش عايش لكن ورحمه ابويا لو جبل حصل له حاجه زياد ورجالته وكل حد يعرفه ما يطلع عليهم صبح
عصام ..اهدي ياسيف وبدا يهديها
وطبعا جبل كان في العنايه تحت الاجهزه لان حالته ما كانتش حلوه خالص كان كله كسور وجروح ونزيف داخلي
هايدي بقى كانت عرفت الموضوع ان جبل عمل حادثه طلعت على الفيلا بتاعته جري
بدموع يا طنط سهير يا طنط سهير الحقني
سهير..في ايه ياهايدي
هايدي جبل يا طنط حمل حادثه جبل بين الحياه والموت هو وسيف وفي المستشفي تعالي يلا
سهير بصريخ عيالي حادثه ايه حصل ليهم ايه انطقي باهايدي
هايدي يلا يا طنط عشان نروح يلا البسي حاجه يلا عشان نروح
سهير وهي طالعه تلبس هدوم مش شايفه قدامها حاجه كل ما تمشي كل ما تقع وبتصرخ وبتصوت وبتطلم
عيالي عيالي
من كتر عصبيتها وهي معديه على اوضه ذهب فتحت الاوضه عليها كانت لسه شغاله قاعده معاها زي ما جبل قال لها وكانت ذهب قاعده على السرير بتعيط
سهير وهي تمسكها من شعرها كله بسببك انتي يافقر قدمك نحس علينا انتي السبب
وسهير نزلت في ذهب ض”رب وش”د من شعرها وتق”طيع في هدومها وفضلت مجرجراها على السلم وتقول لها غوري في داهيه مش عايزينك مش عايزين نعرفوكي
ودهب بتصرخ وبتعيط في ايديها ومش قادره تعمل حاجه ولما الشغاله اتدخلت سهير زعقت لها وشخطت فيها قالت لها غوري انتي كمان من قدامي حضريلي هدومي
هنا هايدي اتدخلت
مش وقته يا طنط بقول لك يلا عشان نلحق جبل
سهير بغل وهي بتضرب في دهب هي السبب يا هايدي هي سبب كل اللي احنا فيه
وسهبر مسكتتش غير لما حذفت ذهب بره الفيلا في الشارع بعد ما ضربتها وقطعت لها هدومها وقطعت لها شعرها
وخرجت سهير بعد ما غيرت هدومها ركبت العربيه مع هايدي واتجهوا الى المستشفى
ودهب بقت في الشارع وهدومها متقطعه ومضروبه وشعرها متقطع وما تعرفش حاجه ولا تعرف حد هنا
فضلت ماشيه ماشيه ماشيه ما تعرفش هي مين وتعيط وخايفه
لقت مكان قعدت فيه وفضلت تعيط وحاطه ايديها على هدومها المقطوعه عشان جسمها ما يبانش
وبعد ثواني من الوقت في نص الليل والدنيا ضلمه وهي قاعده في ركن مظلم
ما حسيتش غير بايد ماشيه على ج”سمها
وووووو

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق