روايات كاملة

رواية جبل وذهب الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم لوجي أحمد

رواية جبل وذهب الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم لوجي أحمد

رواية جبل الجزء التاسع والعشرون

رواية جبل البارت التاسع والعشرون

رواية جبل كامله (جميع فصول الروايه) بقلم لوجي أحمد
رواية جبل كامله (جميع فصول الروايه) بقلم لوجي أحمد

رواية جبل الحلقه التاسعه والعشرون

جبل ما كانش شاغل باله بنفسه قد ما كان شاغل باله بدهب
كان زعلان قوي ويقول لنفسه وهو في الزنزانه معقوله يا دهب تكوني بتكرهيني انا حبيتك ما اعرفش انا حبيتك ازاي بس انا عايزه اشوفك لو مكتوب لي اتع”دم اخر امنيه ليا ان انا عايزه اشوفك مش هضيع الفرصه دي قبل ما اعترف لك بحبي
………..
على فكره انا كتبت ده مره امبارح وكنت خلاص تمام هنزله والتليفون فصل البارت اتحذف مني والصراحه نفسي نسدد وزعلت جدا وما عرفتش اكتبه تاني
????
بالنسبه لدهب بقى
اول ما فتحت الباب انصدمت من اللي شافته اغمى عليها من الصدمه قامت رحمه جري من مكانها تحاول
تفوق فيها دهب بت يا دهب مالك يا بنت ونظرت للباب لقيت شخص قدامها ثاني مش جبل يعني وقفه مكانها
وقالت انت مين وفين جبل بيه
طبعا الشخص ده كلنا عارفين ان هو زياد
زياد بخباثه جبل بيبعتني بناء على التليفون اللي انت كلمتيه بسببه هو محبش يجي عشان دهب ما تتخضش
رحمه وهي تحاول تفوق ذهب تاني هتتخض اكتر من كده تروح فين بس بنت يا ذهب فوق يا بنت البنت شكلها مات”ت فوقها معايا يا استاذ ايدك معايا
زياد وهو يطلع ظرف من جيبه ما تشغليش بالك بذهب
رحمه بصوت عالي امال اشغل بالي بمين البنت كانت كويسه شيلها معايا نوديها اقرب مستوصف
زياد امسكي بس كده البيه باعت لك الظرف ده
وبيقول لك الف شكر على مجهودك العظيم اللي انت عملتيه معانا انا هاخذ الهانم للعربيه عشان الحق اوصل عشان البيه
وعشان ما اتاخرش عليها
رحمه وهي تنظر لظرف الفلوس وتنظر لذهب هتاخدها وهي مغمى عليها كده
زياد لا ان شاء الله اكيد هتفوق في الطريق وبعدين المكان مش بعيد يعني اول ما نوصل جبل بيها هيفوقها
رحمه .طيب انا عايزاك تكتب لي العنوان عشان لو حبيت اجي اطمن عليها ولا اتصل بجبل بيه اخده منه وهي تطلع تليفونها بنجيبها زياد ارتبك طبعا لان تليفون جبل كان معاه يعني هي لو رنت تليفون تليفون جبل اللي معاه هو اللي هيرن فممكن الحكايه كلها تنكشف
زياده ادها عنوان بالغلط
وشال ذهب حطها في العربيه واول ما وصل العربيه قفل التليفون بتاع جبل
وغادر المكان بسرعه جامده قوي
اصله خايف لا رحمه ترن على التليفون والتليفون معاه والسبب الثاني دهب تفوق
فاضل ماشي بالعربيه طريق طويل قوي وكل شويه يبص على ذهب يشوفها فاقت ولا ما فاقتش بس للاسف دهب ما كانتش فاقت وصل مكان غريب كده في وسط اصخور وزرع كان ليه بيت يعني هناك ما حدش يعرف بيه ما هو لازم يخبي ذهب في مكان
امان محدش يعرف يوصل لها
فيه وقف العربيه بتاعته ونزل وشال ذهب ودخل علي جوه
طبعا نهي السكرتيره بتاعته كانت هناك هي طبعا مش السكرتيره بتاعته بس هما متجوزين ع”رفي
فتحت له الباب وهو شايل ذهب
دخل هو شايل دهب و يحطها على السرير زياد وهو يكلم نهى
شوفي لي اي برفان افوقها مغمى عليها من فتره
نهى وهي تجيب برفان وتديه له انت برده عملت اللي في دماغك وصممت وجبتها انت عايز تجيب لنفسك الشبه اكثر من كده ايه
زياد وهو يفوق ذهب اسكت انتي انتي مش عارفه حاجه
وهي تجلس على السرير اتفضل عرفني يا استاذ زياد انت جايب البنت دي هنا ليه انا ما صدقت اخلص من هايدي هنخلص من هايدي تطلع لي ذهب
زياد وهو يحط البرفان من ايده على السرير فقد الامل ان دهب تفوق
ماس”ك نهى من ذراعها وقال لها اسمعي يا نهى ما تغلطيش غلطه هايدي عشان ما تحصلهاش
نهى برتباك خلاص يا زياد خلاص مش هسال على حاجه
زياد شاطره قومي دلوقتي بقى شوفي لنا دكتور بس يكون غريب عن المنطقه دي كلها او يكون حد تبعك
عشان البنت مش راضيه تفوق
نهى وهي تنظر لذهب وتحاول تفوقها بس فعلا مش راضيه تفوق
زياد يلا قومي يلا قومي
حاضر هتصرف وخرجت تجيب دكتور
بالنسبه بقى لزياد فضل قاعد على الس”رير يبص على ذهب ويبص على ملامحها
ويتكلم بصوت مسموع ويقول والله جبل ده محظوظ انتي شكلك
حلوه قوي وملامحك بريئه وهو يضع يده على خد ذهب
ثم يرجع ويجلس على الكرسي ويهز الكرسي وهو جالس عليه ويقول وبرده هايدي كانت بتحب جبل
بس كانت غبيه وبدا يفتكر اللي حصل بينه وبين هايدي
فلاش باك
طبعا هايدي كانت رجعت العقود اللي بين شركتها وبين شركه جبل وفي الحال ده جبل كسب المناقصه وشركه زياد خسرت ده غير ان زياد لما اتجوز هايدي كتب نص الشركه بتاعته مهر وكاتب لها مؤخر كبير قوي مبلغ المؤخر ده مش موجود معاه اساسا
يعني لو هايدي كانت رفعت عليه قضيه طلاق كانت هتاخد الشركه وهيتح”بس
يعني في تلك الاحوال زياد خسران وهو كان فاكر جوازه من هايدي هيعدله كل حاجه
لكن للاسف الاحوال سات اكتر
لما كان موجود معاهم في الشركه وشاف اللي حصل اتعصب جدا وروح الفيلا بتاعته مستنى هايدي اول ما هايدي وصلت الفيلا نادت على الشغاله عنايات
……..اللي هي حاليا في العنايه المركزه اللي اسمها عنايات
هايدي لو سمحت يا دادا عنايات حضري لي الحمام
عنايات حاضر يا هانم بس زياد بيه مديني خبر ان انت اول ما توصلي هو مستنيك فوق
هايدي وهي تلتفت حواليها امال الفيلا ساكته كده ليه بقت شغالين فين والحراس اللي بره فين
عنايات الشغاله زياد بيه اداهم كلهم اجازه النهارده مشاهم كلهم
هايدي غريبه يعني ان هو يعمل كده ليه يعني
عنايات والله ما اعرف يا ست هانم هو قال لي خليك انتي عشان لو احتاجنا قهوه او احتاجنا اكل
واول ما ست هايدي تيجي تطلع فوق تكلمني
طبعا زياد كان واقف يسمع الحوار اللي بيحصل بين هايدي وعنايات وقبل ما هايدي ترد
نادى عليها وقال لها هايدي تعالي هايدي بصت للاعلى نظرت لزياد
وبعدين زياد كمل كلامه وقال لعنايات
ادخلي انت يا عناد اعملي لنا قهوه وطلعيها فوق هو انا مش قلت لك يا هايدي تعالي
عنايات ..حاضر يا بيه
هايدي طالعه اهو يا زياد بعد القهوه يا عينايات تحضري لي الحمام
وفعلا هايدي طلعت فوق لزياد
اول ما هي دي دخلت الاوضه زياد مس”كها من شع”رها بشده جامد
هايدي بالم في راسه سيب شعري يا زياد ايدك بتوج”عني
زياد بغضب وهو يقرب لودانها واللي انتي عملتيه النهارده ده ايه
تفتكر ان هو ما يوجع”نيش يا مراتي لما تنصريه عدوي عليا يبقا ايه يا هايدي يبقى ايه يا بنت الاصول
وهو يحذف’ها على الس”رير
هايدي بعصبيه انت اكيد مش طبيعي انت واحد مجنون انت مشكلتك كلها ايه
جبل انت كل مشاكلك هي وجود جبل
عايزه اقول لك بقى يا زياد جبل احسن منك في كل حاجه وانا طبعا غلطانه اني اتجوزتك دلوقتي حالا تط”لقني
وهي تقوم من على الس”رير لكن هو زق”ها بطريقه جامده قوي وقال لها استني هنا انت رايحه فين انتي مجنونه اط”لقك فين يا روح ام”ك
ما فيش طلاق نجوم السماء واقرب لك ولو على جبل جبل ده اللي رماكي زي الكل”به واتجوز واخده تانيه
اوعي تكوني يا بنت فاكراني اتجوزتك من حبي فيك لا انت ما تساويش في سوق الح”ريم حاجه انا اتجوزتك طمع في فلوسك
فلو عايزه تطلقي يا حلوه ابقي تدفعي ثمن حريتك
يا اما هسيبك كده زي البيت الواقف واجي لك لما الشوق يج”يبني
وهو يضع يده على ج”سم هايدي
هايدي وهي تض”رب زياد بالقلم يا حق”ير يا حي”وان
زياد بعصبيه
بقى لما هايدي ض”ربته انت بتض”ربي مين يا بنت الكل”ب ونزل فوقها ض”رب بالاق”لام وهي كانت بتص”رخ على اخرها عنايات كانت طالعه بالقهوه فوق فسمعت صوت ص”ربخها
بس كانت خايفه تدخل من زياد وقفت على الباب طبعا الباب كان مفتوح زياد ح”ط ايده في رقب”ه هايدي بدا يخ”نقها
عنايات وق”عت صينيه القهوه من ايديها
ودخلت مسكت الطفايه وخ”بطت زياده على دماغه زياد طبعا الخب”طه اثارت فيه وبدا يدوخ شويه
لكن ما فقدش الوعي
حط ايده على دماغه طبعا دماغه جاب د”م
عنايات وهي تشد منها الس”رير قومي يا بنتي تعالي
تعالي تعالي نطلع من البيت قبل ما يفوق
طبعا هايدي ما كانتش قادره تمشي من كتر الض”رب
بس للاسف ما لحقوش يخرجوا من الباب الاساسي دخلوا اوضه ثانيه وقفل على نفسهم اي حاجه تحميهم من زياد هنا زياد بقى كان فاق وبدا يك”سر عليهم باب الاوضه هايدي اتصلت بجبل
فجبل هنا رد عليها
هايدي الحقني يا جبل الحقني
جبل انتي فين انا فيلا زياد الحقني
والمكالمه فصلت لما هايدي صرخ”ت طبعا ده اللي حصل بين جبل وهايدي احنا عارفينه في الوقت اللي هايدي ص”رخت فيه ده كان زياد ك”سر الباب في ايده مس”دس
زياد وهو يصوب المس”دس في دماغ هايدي انتي فاكره انك هتهربي مني
هايدي باستجماع قوتها
ابعد المس”دس ده عني وفولي نفسك يا زياد انت مش عارف
انت بتعمل ايه
انايات هنا بدات تتدخل وقالت له يا ابني ما توديش نفسك في داهيه ارمي المس”دس دا
زياد وهو يصوب المس”دس ليها ا ويقول اخ”رسي انتي
وض”ربها طل”قه ادت الى انها وق”عت مكانها ساحت في دم”ها
هايدي بص”ريخ ياداد انت عملت ايه
يا مجنون يا مجنون وزقت زياد وجريت لكن للاسف وهي بتجري زياد ض”ربها خمس طل”قات في ظهرها
وقعت مكانها بدون نفس مات”ت
طبعا المس”دس ده كان مس”دس جبل وزياد اخذه ازاي سرقوا لما كانوا في الشركه وسليم وسيف مشغولين بالكلام مع هايدي س”رق هو المس”دس
ومات”ت هنا هايدي
لحظات بسيطه وجبل سمع صوته عربيه في الجنينه بس من الشباك لقاها عربيه جبل وجبل نازل منها
نزل جري عند باب الفيلا فتحه
استخبا وراء الباب وهو برده ماسك المس”دس
جبل دخل لقى باب الفيلا مفتوح وكل حاجه في الدور الاول تمام لان الج”ريمه اللي حصلت دي كانت في الدور الثاني من الفيلا
اول ما جبل دخل النور كان طافي بدا ينادي ويقول هايدي يا هايدي محسش غير بخب”طه على دماغه بالمس”دس وزياد بيقول هايدي تعيش انت
بس طبعا جبل ما كانش سامع حاجه لانه كان وقع مكانه اثر الخب”طه وزياد شال جبل على كتفه وطلعه فوق وحطه جنب هايدي وجنب الشغاله عنايات
ومسح ه كل بصماته اللي موجوده في الفيلا ومسح بصماته اللي على المس”دس وحط المس’دس في ايد جبل ثبت بصمات جبل هي اللي على المس”دس وقبل ما يخرج من الفيلا اتصل بنهي وقال لها
احجزي لي تذكره طيران لاي بلد خارج مصر حالا
وفعلا نوع حجزت له تذكره طيران بتاريخ قديم وغير هدومه وطالع على المطار وتصور على المطار كل ده ما خدش مجرد ساعه كل حاجه كانت سريعه سريعه وهو بيعمل كل ده خلي نهى تتصل بالشرطه
واتصلت بالشرطه بلغت عن الح”ادثه وجبل فعلا قبل ما الشرطه تيجي بدقايق فاق وشاف المصيبه وعارف ان عنايات فيها النفس والشرطه جت وحصل اللي حصل وطبعا عنايات في العنايه المركزه
..
فاق من شروده على صوت نهى وهي جايبه الدكتور
نهى اتفضل يا دكتور ده اختي ومغمى عليها ومش عارفين يفوقها وده جوزها
دخل الدكتور وسلم علي زياد وبدا يكشف على دهب
خلص كشف على دهب وقال مبروك المدام حامل
زياد بصدمه حامل ????????
الدكتور ده حقن مهدئه وحقنه عشان تفوقها وخرج من المكان
وبعد دقائق بسيطه دهب بدات ترمش بعينيها وبدات تفوق واول ما فاقت وشافت زياد قدامها
كانت هتصرخ لسه بس زياد حط ايده على بقها وقال لها شششششش اخ”رسي مش عايزه اسمع صوتك بدل ما اخ”لص عليكي انتي واللي في بطنك اسمعي انا هقول لك ايه علشان لو ما تنفذش بالحرف الواحد انا هفتح بطنك وادفن”كم سوا
دهب بدهشه وهي تضع يدها على بطنها الا في بطني ما هي ما تعرفش انها حامل
زياد اسمعي يابت
علي دخول نهي ????????????????????
….
رحمه بقى كانت خدت ظرف الفلوس خبيته في مكان امن ونزلت الشغل تبيع مناديل ورده في الاشارات وقفت قدام عربيه بتمسحها اللي راكب في العربيه فتح الشباك يديها الفلوس فضلت تقول له ورد يا بيه اشتري ورد اشتري ورد فطبعا وهي بتكلمه كده كان في جنبه على كرسي العربيه جرنان شفت صوره جبل في الجرنان
خطفت الجرنان من العربيه
تبص على الصوره عرفت ان هو متهم بقضيه قتل ومحبوس على ذمه القضيه بقى له ثلاث ايام
لطمت على وشها وقالت يا نهار اسود امال مين اللي جاء خد دهب امال مين اللي رد عليا في التليفون
وخدت عنوان القسم اللي جبل فيه وطلعت على القسم
طبعا جبل كان قاعد في الزنزانه جاي العسكري قال له عندك زياره جبل مين
العسكري ما اعرفش
جبل طالعه مع العسكري اول ما فتح الباب الاوضه اللي بيقابل في الزيارات انصدم من اللي شافه
كانت ذهب وزياد
????????????????

لقراءة باقي فصول الروايه أضغط على (رواية جبل وذهب)

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق