روايات كاملة

رواية جبل وذهب الفصل الثلاثون 30 بقلم لوجي أحمد

رواية جبل وذهب الفصل الثلاثون 30 بقلم لوجي أحمد

رواية جبل وذهب البارت الثلاثون

رواية جبل وذهب الجزء الثلاثون

رواية جبل كامله (جميع فصول الروايه) بقلم لوجي أحمد
رواية جبل كامله (جميع فصول الروايه) بقلم لوجي أحمد

رواية جبل وذهب الحلقة الثلاثون

 

جبل اول ما شاف ذهب مع زياد واقف مكانه من الصدمه مش فاهم حاجه ولا عارف ايه اللي بيحصل ورجع ثاني ابتسم وقرب على ذهب وحط ايده عليها وقال لها انتي بخير
دهب وهي تبعت يد جبل عنها بصوت حزين ابعد عني
كفايه المصيبه اللي احنا فيها كل اللي حصلنا من تحت راسك انت يا جبل منك لله وانفتحت في العياط وبعدت عن جبل
جبل ما كانش فاهم حاجه
وحاول ان هو يتكلم مع دهب لكن زياد منعه وقال له اسمعني بس الاول هو انت اللي فارق معاك دهب ومش فارق معك المصيبه اللي انت فيها
جبل وهو ينظر نظره اشتمزاز لزياد ويضع يده على كتف زياد ويقول له المصيبه اللي انا فيها انا اخرج منها وانا متاكده ان انا هخرج منها اصل ما فيش حد بيغلط ما بيسيبش اثر وانت عارف وانا عارف مين اللي عامل العمله دي الله يرحمها هايدي بقى بلتنا بيك ????
زياد اسمع بس الاول انا جاي لك في ايه وبعدين نبقى احكم يا جبل
جبل بعصبيه اسمع انت يا زياد ايه اللي جابك مع دهب دلوقتي وانت لقيت ذهب فين
وبعدين بيمشي خطوتين وش”د ذهب من ايديها وقال لها انتي ايه اللي جابك مع زياد انا مش فاهم حاجه انا عايزه افهم
دهب دموع وهي تضع يدها على بطنها افهم اني حامل وجوازي انا وانت باطل والولد اللي جاي ده ابن حر”ام عايز تفهمي اكتر من كده
جبل ما كانش مصدق اللي دهب بتقوله ابتسم في الاول وقال حامل ده احلى خبر سمعته في حياتي
دهب بقول لك ابن ح”رام ابن ح”رام
جبل بعصبيه ما فيش الكلام ده انتي مجنونه انتي مراتي واي كلام سامعتيه بين امي وسيف انسيه انا رحت لجدك وتاكدت جدي قال لك كل حاجه قبل ما يموت انت مراتي مش اختي افهمي
دهب جدي م”ات
جبل ايوه م”ات لو ما كنتش هربتي كنت خدتك معايا كان نفسي اطلب منك السماح قبل ما يم”وت وقال لي ان انتي مراتي مش اختي افهمي يعني دلوقتي انتي حامل اللي في بطنك ده ابني وانتي مراتي قدام ربنا
دهب..بفرحه ونبي صح اللي بتقوله وناسيت كل حاجه واترمت في حض”ن جبل
جبل لف ايده الاتنين حواليها جامد قوي وقال لها انا بحبك
بس قبل ما هي ترد
زياد كان قاعد على المكتب سقف لهم وقال لهم خلصنا فتره الرومانسيه واتاكدت انها مراتك وانتي كمان اتاكدتي ان هو جوزك مع ان انا مش فاهم الحكايه دي بس المهم
جبل قطع كلام ذياد وبص لدهب وقال لها ايه اللي جابك مع الشخص ده هنا
دهب دي حكايه طويله قوي انت هنا ليه
جبل نفس الحكايه الطويله بس ما فيش وقت احكيها لك دلوقتي المهم ان انتي كويسه وبخير
دهب بدموع انا مش بخير يا جبل الح”يوان ده مضاني على ورق كتير قوي وقال لي هيحبسني بيه لو انتي ما دفعتلهوش الفلوس دي وانا خايفه مش عارفه اعمل ايه ما تخليهوش ياخدني اروح معاه
جبل..بعصبيه م”سك زياد من رقبته لدرجه ان زياد روحه كانت هتطلع في ايد جبل
بس دهب فضلت تقول وخلاص ياجبل ما توديش نفسك في مصيبه اكتر ما انت في مصيبه
جبل بتمضي مراتي على على ورق زياد ده انت ف”جرت قوي لكن انا مش هسكت لك وكل اللي انت بتعمله ده هيجي على دماغك
زياد وهو بيكح وبياخد نفسه بصعوبه
يا عم هتعمل ايه اطلع من اللي انت فيه الاول بتريقه
بقول لك يا جبل مراتك ماضيه على ورق يعايشها عمرها كله في السجن هتدفع لها يابا الفلوس ولا ابعتها لك في سجن النساء
جبل فلوس الدنيا بحالها فدا ذهب وهو يح”ضن ذهب
زياد حلوه كده اتفضل يا سيدي امضي لي على الورق ده ده تنازل عن نصيبك في الشركه مقابل الفلوس اللي مراتك ماضيه ليه عليها جبل
ما ترددش لو ثواني ان هو يمضي وما فكرش مضى مع ان دهب قالت له بلاش تمضي لكن هو قال لها فلوس الدنيا بحالها فداكي انتي واللي في بطنك
. وماضي ل زياد الورق وزياد خد الورق زي المجنون وخرج في ثواني وهو خارج اتصل بنهي وقال لها احجز لنا تذكرتين بره مصر وحضري شنطتك يلا عشان نمشي والمشتري اللي هيشتري يكون جاهز بفلوسه عشان انا هبيع كل حاجه النهارده قبل ما امشي حتى نصيب جبل في شركته اللي انا خدته هبيعه هو كمان نهى ردت عليه وقالت له طيب
زياد مستغرب رد نهي وبرودها في الكلام يعني مش فرحانه وهو يركب عربيته مالك حاسس ان في حاجه افرحي يا فقريه هتجوزك رسمي
نهى ما فيش اقفل دلوقتي وهي بتهته ا وخايفه وبتحاول تقفل مع الكلام
طبعا زياد وهو خارج من الق”سم بتاع الشرطه رحمه كانت قاعده بره بتحاول تشوف ذهب باي طريقه فشفت زياد وهو خارج بس هي ما تعرفش برده هو مين
قربت على عسكري هناك وقالت له هو مين ده العسكري في الاول ما كانش راضي يتكلم بس رحمه اديته فلوس
قال لها ده جوز الست اللي مق”توله وبيحققوا في قض”يتها وفي واحد اسمه جبل محب”وس في القض”يه هو اللي ق”اتل
رحمه يا نهار اسود يعني اسمه ايه
العسكري قال لها اسمه زياد وراجل اعمال
رحمه طلعت فلوس كمان وديت له وقالت له عايزه اشوف اللي اسمه جبل ده لو ثانيه واحده والنبي يا شاويش
الشاويش لا يا ستي ما ينفعش
رحمه طلعت اديته فلوس كمان وقالت له والنبي يا شاويش مش هتاخر ان شاء الله دقيقه واحده بس دي مساله حياه وم”وت ربنا يبارك لك في اولادك
وفعلا الشاويش خد رحمه عشان تشوف جبل ودخلها وقال لها هو اساسا في زياره دلوقتي ادخلي بقى من ضمن الزياره وكلميه دقيقه بس ما تغيبيش ما تقط”عيش عيشنا وتجيبي لنا مشاكل
رحمه فريره يا سعاده الشويش دقيقه واحده بس
وفتحت باب المكتب ودخلت زي الطوفان على جبل ودهب
اول ما رحمه ما شاف الذهب جوه جريت عليها وقالت لها دهب انتي كويسه انتي بخير سامحيني يا اختي
طبعا جبل ودهب الاثنين واقفين مصدومين اللي جابوا رحمه هنا ولا ايه اللي بيحصل
دهب هي كمان جريت على رحمه وحضنت
ما هي ذهب ما تعرفش اللي رحمه عملته
وقالت لها انا مش كويسه قوي بس افرحي يا رحمه جبل طالع
جوزي مش اخويا وافرحي كمان انا حامل يا بت
رحمه بجد يا الف بركه والنبي لولا الظروف اللي انت فيها يا بيه كنت زرغت بس معلش ربنا يفك سج”نك وانت يعني كنت قت”لتها ليه وديت نفسك في داه”يه يا بيه
دهب ق”تل يا نهار اسود قت”لت مين وهي تنظر لجبل
جبل مش انتي البنت اللي انا شفتك في الاشاره اللي انا كنت مديك الكارت بتاعي علشان تساعديني الاقي ذهب وانت قلت ان ما فيش بنتي هنا اسمها دهب انتي كنتي تعرفي دهب يعني انا مش فاهم حاجه
رحمه ايوه يا بيه ويا ريتني ما اتصلت على تليفون ك رد عليا واحد ابن حر”ام انا هفهمك كل حاجه يا بيه
قال لها احكي لي بس كده اللي حصل لما اتصلت وايه اللي حصل
دهب الاول هنا قالت له لا استنى قض”يه ق”تل مين انت قت”لت مين يا جبل
جبل استني بس يا دهب وانا هفهمك احكي لي يا رحمه ايه اللي حصل
دهب انا مش فاهمه حاجه انا عايزه افهم منك يا جبل على موضوع القض”يه ده وعايزه افهم من رحمه هي كمان انا كنت معاها وبعدها فتحت لقيت نفسي في فيلا زياد
جبل انا ما بقتش فاهم حاجه
رحمه هنا اتدخلت وقالت لهم
اهده يا جماعه وانا هفهمكم كل حاجه
ورحمه بقى هتحكي لهم اللي حصل كله موضوع انها رنت وزياد رد وجاء اخذ ذهب وجبل هو كمان هيحكي لهم على موضوع قضيه الق”تل هيحكوا لبعض كل اللي حصل يعني
…………
بالنسبه لزياد فهو خرج من اسم الشرطه على الشركه بتاعته ثم على البنك عشان يخلص جميع الحسابات ويكلم المحامي عشان ياخد نصيب هايدي بقى ما هو الوارث الوحيد لهايدي علشان عايز يخلص كل حاجه بسرعه علشان خايف يتكشف في الاحسن ليه ان هيسافر بره مصر هو ونوع السكرتيره بتاعته هو كده كده متجوزها ع’رفي فقال لها هتجوزك رسمي
اما بالنسبه لنهى فهي ما كانتش عارفه ترد كويس على زياد علشان سليم وسيف كانوا عندها بيحاولوا يفهموا منها كل حاجه لكن هي ما كانتش راضيه تتكلم فسيف اخو جبل اتعصب عليها وقال لها لو ما نطقتيش هنلبسك قضيه وغير كده الدبان الازرق مش هيعرف لك طريق فنطقي يا نهى
لكن نهى ما جتش بالتهديد وقالت له اعلى ما في خيلك ارك”به
بس سليم دماغه كانت حلوه قال لها هعرض عليك عرض حلو يريحك من كل القرف اللي انت عايش فيه ده لو ساعدتينا في موضوع قضيه جبل انا هتجوزك ورسمي وتفكك من زياد زياد
كده كده هيتحبس ومش هيتجوزك انما انا هتجوزك رسمي وتبقي مراتي ما فيش عرض احسن من كده يا نهى فمن باب اولى ساعدينا وقولي المعلومات اللي عندك وتكسبي احسن ما كده كده هتساعدينا وهنعرف المعلومات اللي عندك بالعافيه وتموتي
نهى وانا ايه ضمني ان انا لو تعبتكم وقلت لكم كل حاجه ان انت تتجوزني يا سليم او تحمني من زياد
سليم اكيد زياد ماسك عليك حاجات عشان كده انت خايفه
شوفي يا ستي انت ايه ضماناتك لأمان وانا تحت امرك بس تساعدينا
نهى هاتي الماذون دلوقتي وتكتب عليا رسمي
سيف هو ده وقته يا سليم انت كمان سليم اهدى بس يا سيف يا بنتي مش هو متجوزك عرفي هتجوزك انا رسمي ازاي هو انتوا بتتبعوا دين جديد
نهى ده كان ورقتين واتقطعوا من زمان يعني هو حاليا مش جوزي تيجي بالماذون تتجوزني هتاخد هديه تتجوزنا براءه جبل فلاشه تسجيل الكاميرات اللي كانت في بيت هايدي
سيف بدون كلام اتصل على الماذون وبص الهايدي وقال لها لو سليم مش هيشيل هشيل انا فين الفلاشه
نهى بضحكه. لا انا عايزه الولد الحلو ده قصدها على سليم انت لسه صغير قصدها على سيف اول ما الماذون يكتب اعتبر الفلاشه معاك
???????????????? ومعلومات عن كل بلاوي زياد وهي تقرب على سليم وتحط ايديها الاثنين على خده برومانسيه وقلبي كمان معك
سليم لا خلي قلبك معاكي وادينا الفلاشه والمعلومات
وفعلا الماذون كان جاء وجوزهم وسيف والبواب كانوا شاهدين على عقد الجواز
واول ما الماذون خرج
سليم فين الفلاش اديني اتجوزتك فين الفلاش
نهى فعلا اديتهم الفلاشه بتاعه كاميره المراقبات سيف ما فيش لاب هنا نهى جوه في الاوضه استنى ثواني هجيبه
وهي تشد سليم ما تيجي معايا نجيبه من جوايا يا سنسن
سليم . صدمه نعم
سيف ايدك يا وليه هو ده وقته اخلصي وهاتي الاب وهسيبك انتي وسليم بس اخلصي وهاتي الاب بس
حاضر انا داخله اجيب لك اللاب وفعلا النهارده دخلت تجيب الاب
سليم ايه اللي انا عملته في نفسي ده على الله يطمر في جبل اخوك
سيف يا عم بقى طلقها بعدين انت كمان اصبر لما تجيب لنا اللاب
….
طبعا الزياره بتاعه جبل كانت انتهت بس جبل كان عرف كل حاجه ودهب ورحمه كلهم فاهم كل حاجه بدل ما الدنيا كانت متلخبطه يعني جبل قال انا كنت متاكد ان زياد هو اللي عملها ودلوقتي اتاكدت اكثر لما هو اللي رد عليك في تلفوني
دهب وبعدين ايه العمل .
جبل هو حل من الاثنين يا اما زياد يعترف يا اما الشغاله تفوق من الغيبوبه وتقول الحقيقه
ثم قال
رحمه تاخذي ذهب وتطلعوا على الفيلا بتاعتي وتخلي وتبعتي لي سيف وسليم يا ذهب
ذهب ما تقلقش بس خلي بالك انت من نفسك
ج بل انت خلي بالك من نفسك انتي ومن اللي في بطنك
رحمه ما تقلقش يا جبل بيه ربنا يفك سجنك والعسكري خده ورحمه خدت دهب وخرجوا ركبوا تاكسي ودهب قالت له على عنوان فيلا جبلي ودوهم هناك
بس في نص الطريق وقفت بتاع التاكسي وقالت لرحمه يا نهار اسود انزلي انزلي يارحمه من التاكسي
رحمه وهي تنزل من التاكسي في ايه يا بنتي في ايه دهب انزلي بس تعالي وهي تجرها من ايديها وتجري
????????????????????
بالنسبه لنوها بقى كانت جابت اللاب وسيف حط الفلاشه في اللاب وبداوا يفتحوا ويتفرجوا وكانت الصدمه

لقراءة باقي فصول الروايه أضغط على (رواية جبل وذهب)

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق