روايات كاملة

رواية جريمة لا تغتفر الفصل التاسع 9 بقلم إسراء هاني شيوخ

رواية جريمة لا تغتفر الفصل التاسع 9 بقلم إسراء هاني شيوخ

رواية جريمة لا تغتفر الجزء التاسع

رواية جريمة لا تغتفر البارت التاسع

رواية جريمة لا تغتفر كاملة (جميع فصول الروايه) بقلم إسراء هاني شيوخ
رواية جريمة لا تغتفر كاملة (جميع فصول الروايه) بقلم إسراء هاني شيوخ

 

رواية جريمة لا تغتفر الحلقه التاسعه

 

” يوسف “
همست بها بضعف لتسقط فاقدة وعيها بين يديه
حملها برعب ووضعها على السرير وهمس بيدين مرتعشة “اسراء في ايه اسراء “
أمسك هاتفه يتصل على الطبيب وهو ينتفض كمن تصعد روحه للسماء .. قام بالباسها اسدالها وهو يدعو بصمت
وصل الطبيب وبدأ بفحصها ..
يوسف بحدة : انطق في ايه ..
الطبيب بتوتر : انا شاكك بكومة سكر
يوسف بصدمة : انت بتخر.ف بتقول ايه .. اسراء معندهاش السكر
الطبيب: انا طلبت الاسعاف حناخدها نعملها تحاليل كاملة وان شاء الله خير
يوسف بصوت متقطع: طيب هيا ما فقتش ليه
الطبيب: استاذ يوسف اطمن ان شاء الله بالمستشفى نطمن
حضر الاسعاف وذهب برفقتها الى المشفى ودقات قلبه يسمعها كل من مر بجانبه.. ايعقل ان يفقدها ايعقل ان تتركه .. دقائق مرت كالساعات وهو بعالم آخر..
يوسف : ايه مستشفى كبيرة ماحدش عارف مالها حد يطمني
الطبيبة بتوتر : للاسف السكر عندها عال جدا وبنحاول ننزله بالانسولين
يوسف بصر.اخ: سكر تاني .. بقولك معندهاش السكر
الطبيبة بخوف من صوته : استاذ يوسف مرض السكر ممكن يفضل بالاشهر يزيد وينقص بالجسم وما بيبنش بس ممكن يكون عرضي احنا حنتابع فترة معاه ويمكن
يوسف ؛ ايه كمية الكمكة يمكن يمكن … انا عايز كلام أفهمه .صر.خ بقوة. هيا ما فاقتش ليه عايز افهم
انتفضت الطبيبة وهمست بصوت راجف : احنا اعطيناها انسولين ان شاء الله السكر حينتظم وتفوق
اقترب منها بعيون كالصقر وهمس من بين اسنانه : مستشفى كبيرة زي دي ماحدش فاهم فيها حاجة ان ما فاقتش انا حعرف اتصرف
“يوسف ” همست بها بصوت خافت سمعه بقلبه قطع المسافة بينها بخطوة وجلس على ركبتيه مسك يدها يقبلها بقوة ودموعه مستمرة غير قادر على التحكم بها …
يوسف : حمد الله عالسلامة
اسراء بتعب : ايه اللي حصل
يوسف : مافيش كالعادة عايزة تعرفي غلاوتك عندي وتوقفي قلبي من الخوف
لاحظت كمية الرعب بصوته ففتحت يديها وهمست بكل حب : طيب ايه رايك لو تتطمن قلبك بحضني
دفن وجهه بحضنها وبكاء بكل صوته كما هو لم يتغير مريضها …
اسراء : ليه كل ده في ايه هو انا عندي حاجة
هز رأسه بالنفي وهمس بوجع : السكر عندك مش منتظم بس انا موت رعب لما ما فوقتيش الفترة اللي مرت كانت كافية تخلص عليا
اسراء بحنان : ما تخافش اللي من ربنا يا محلاه .. بس انا ما عنديش السكر
يوسف : عارف وده اللي بقولوا وهو اللي طالع وياهم يمكن يكون عارض يمكن عندها من فترة ومش ملاحظينه يمكن ما بعرف ايه
اسراء بابتسامه: ما تقلقش ان شاء الله خير
يوسف بعشق : اسراء قومي بسرعة عشان قلبي بيرتعب لما بتتعبي
ضمته لحضنها وهمست : مش يمكن بادلع عليك عشان اشوف كل الحب ده ..
حضرت الممرضة وقامت بسحب عينة دم جديدة تحت أنظاره … وبعد قليل عادت واعطتها ابرة انسولين
يوسف بخوف : انسولين تاني … ايه الحكاية
الطبيبة بتوتر : للاسف لسة السكر عالي لازم ينتظم
اغمض عينيه واخذ نفسا عميقا للسيطرة على رعبه
امسكت يده وضغطت عليها ضغطة خفيفة كانها تضغط على قلبه نظر لها لتبتسم له تلك الابتسامة التي ينسى بها الدنيا وما فيها
اسراء : حنة محمد
يوسف: تولع ..
اخفضت رأسها بحزن ليهمس بالم : مش قصدي بس اكيد محمد حيفهم الوضع المهم نطمن عليكي
هزت راسها وسكتت جلس على ركبتيه وهمس لسة زعلانة
اسراء بكل حب : ازعل من كل الدنيا ومنك لا
يوسف : طيب يلا قومي بسرعة
خرجت من المشفى في اليوم التالي بعد انتظام السكر لكن يجب المتابعة يوميا لمعرفة ان كان عرضي ام مزمن … يحاول طمئنتها لكن رعب قلبه اشد ما يكون ..
وصلت بيتها ليضمها دون كلام دفن رأسه في عنقها يعئ رئتيه من عبيرها يطمئن قلبه انها عادت لبيته وهي الآن في حضنه طال حضنهم
اسراء بحنان : يوسف انا كويسة والله .. ماسة فين وحشتني
يوسف: مع الدادة ما تقلقيش اطمنت عليها
ذهب الى غرفة ابنته لتهمس بصوت طفولي: ابااا
يوسف بحب : حبيبة قلب بابي
وضعت اسراء يدها على وسطها وقالت بصوت تهديد : حبيبة قلب بابي مين …
يوسف بخوف: انا قولت بنت حبيبة قلب بابي
اسراء بصوت باكي : لا انت قولت حبيبة قلبي انت بتخ.وني يا يوسف
ضحك يوسف بصوته كله وهمس : اخ.ونك دي بنتي يا قلبي اذا هيا حبيبة قلبي فانتي قلبي كله وعقلي وروحي ما فيش حد حيوصل لمكانك عندي
اسراء: برضو زعلانة وتفضل صالحني
وضع ابنته وقال بصوت عاشق متيم : اصالحك طبعا كل الدنيا تزعل وقلبي لا ..
ضمها لحضنه وهمس بتنهيدة : الحمد الله اللي رجعت نورتي بيتك وقفتي قلبي يا سروء
اسراء وهي تقبل موضع قلبه : سلامة قلبك يا روحي
اقتنص شفتيها بقبلة احن ما يكون وذهب بها إلى غرفتهم وضعها في السرير ودثرها جيدا
اسراء بصدمة : ايه .. يوسف مالك
قبل يدها وقال : اسراء انتي عارفة انك لو عايزاني قراط انا عايزك مليون ما بقدرش ابعد عنك ثانية بس عشان خاطري خلينا نطمن الاول
اسراء : ايه دخل السكر بده يوسف ..
يوسف بقلق : انتي اغمى عليكي بعد اخر ليلة لينا مع بعض فمش عارف ان كان حيعلى عليكي تاني ولا لا ومش حغامر
اسراء بغيظ : زي ما انت عايز واخرج نام بالغرفة التانية عند حبيبة قلبك
يوسف بابتسامه: لا طبعا مش للدرجة دي .. انا معرفش انام غير هنا
اسراء : مش عايزة يا اما تروح انت يااما حاروح انا
يوسف بألم : خلاص حخرج انا .. نامي وارتاحي
أمسكت يده قبل الخروج وقالت بصوت باكي : انا اسفة انا ما اقدرش ابعد عن حضنك ثانية وحدة
يوسف بعشق : طيب وسعيلي بقى حتريحي ساعة ونروح الفرح
&&&&&
هل حقا ما سمع هل اعلنه الشيخ زوجة له ..
هل أصبحت ملكه وسجلت على اسمه
هل تحقق حلمه .. ام انه نائم
يريد الصرا.خ بسعادة البكاء..
ينظر لها غير مصدق فقد قبل ساعة فقط كانت ستكون لغيره يا لكرم الله لم يريد كسر قلبه وتد.ميره
فاطمة بحب: مبروك يا حبيبي
آدم بعينين دامعة وهو يقبل وجهها وكل مكان ” ربنا استجاب ليكي يا امي وشهد ليا أنا شهد ملكي يا ماما
فاطمة بدموع : الحمد الله يا حبيبي ربنا عالم بتحبها قد ايه
زينة : لولولولوي كنت عارفة انك حتبقى جوز بنتي بس انت اللي ابني مش هيا يعني ان عملت ليك حاجة حقطم رقبتها
ادم بحب : ربنا يخليكي ليا يا ست الكل .. شهد في عينيا وفي قلبي
ينظر لها كانت ما زالت تجلس مكانها صامتة تماما هل حزينة انها اصبحت زوجته .. سيجعلها تنسى سيسعدها المهم انها ملكه
ادم : مبروك يا شهد
شهد بحزن حاولت اخفاؤه : الله يبارك فيك اكيد الناس بتتكلم ايه اللي حصل ايه اللي غير العريس
ادم : ط.ز في الناس .. انت زعلانة يا شهد انك تجوزتيني
شهد : انت ذنبك ايه يا آدم
آدم بألم :ذنبي ايه .. ذنبي اني ..
روان: مبروك يا شوشو مبروك ديمو
ادم بابتسامه ” ميرسي يا قمر
محمد ” مع اني مش فاهم حاجة بس الف مبروك
ادم: حبيبي تسلم
بعد انتهاء الفرح ذهب ادم برفقة شهد الى شقته واصرت والدته ان تنام عند اختها يومان
كانت تقف على الباب من الداخل خائفة جدا اما هو لا يصدق انها معه سعادة قلبه تكفي الكون وتفيض
اقترب منها ورفع راسها لتنظر له ابتلع ريقه عند مشاهدة شفتيها كم تمنى اكلهم .
ادم : خايفة
شهد: شويا
ادم بحنان : انا ادم يا شهد زي منا ما تغيرتش اوعك تخافي مني
شهد : زي ما انت ازاي.. انت كنت ابيه ودلوقتي بقيت جوزي
شعر بخصة في قلبه كم تمنى ان يصغر قليلا ليهمس : لا يا شهد ما تغيرتش اعتبريني ابيه ومش حجبرك على اي حاجة ولو عايزة ننفصل بعد فترة اللي انتي عايزاه انا حعمله
شهد بحزن : وانت ذنبك ايه تتجوز عيلة واسمك متجوز
ادم: انا ب… طول عمري في ضهرك وحفضل كدة اوعي تخافي مني يا شهد زي منا سرك وبرك وامانك
ضمته من خصره وهمست : ربنا يخليك ليا يارب
ادم وقد اشتعلت كل احاسيسه : احم روحي غيري والنبي ونامي واقفلي على نفسك اوي اوي
شهد باستغراب: ااقفل على نفسي ليه
ادم: من غير ليه .. انا على اخري
شهد بعدم فهم: انت تعبان
ابتسم على براءتها وقبل جبينها وهمس : روحي نامي يا قلبي
شهد بخجل : اصلي
ادم : ايه
شهد : انا جعانة
ضحك ادم : اصلي ما كنتش اعرف اني حتجوز فما عملتش حسابي حاخرج اجبلك وارجع بسرعة
شهد : لا اخاف افضل لوحدي اطلب ديلفري
ادم : اشطا روحي غيري وحطلب تشكن بيتزا وفانتا تفاح حاجة تاني
شهد: والمايونيز وكمان شاورما
ادم: هههه شاورما وبيتزا حاضر عينيا
قبلته من خده ودخلت الغرفة وهو في عالم اخر ايركض خلفها يجعلها ملكه فعلا ام ماذا يفعل اسيحتمل ان تكون معه بنفس البيت ولا يأخذها بحضنه على الاقل
$$$$$
وصلت روان البيت بمنتهى السعادة …
محمد بابتسامه: انا فرحان اوي انك فرحانة كدة
روان : اوي اوي انا متأكدة انهم بحبه بعض اوي ومسيرهم يعرفوا كدة
محمد : ربنا يسعدهم المهم ايه
روان بخجل: ايه
محمد : ايه القمر ده.. عايز اقولك موضوع مهم اوي
روان : حغير بس
محمد : اوك حطلب عشا
وبعد وقت أجمل ما يكون نامت على صدره وقبل ان يغمض عينيه وصلته رسالة
“عايزة اشوفك بكرة ضروري بالشقة “
رد ” ما بروحش شقق .. قولت حساعدك انزلي عن دماغي بقى “
دينا ” انت نسيت اللي بينا “
محمد : ايه اللي بينا .. انا غلط لما سمحت ليكي بكلام وانك تبعتي صورة ليكي بس مش حيتكرر وبعتذر .. دينا انا مش حخرب بيتي لاي سبب ريحي دماغك
دينا : انا بحبك و عايزاك اللي بينا اكتر من صورة
محمد: وانا ما بحبكيش خلاص بقى بحب روان
دينا: واعتقد لو وصل سكرين لروان بالمحادثة بتاعت الليلة اياها مش حيبقى في روان من الاصل فخليك حلو وتعال بكرة
اغلق هاتفه بصدمة وهو يلوم نفسه ويشتمها على انه استسلم لشيط.انه ماذا سيفعل الان سيمو.ت ان علمت روان بأي شئ

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق