روايات كاملة

رواية حب عبر السوشيال ميديا الفصل الثالث 3 بقلم نورا محمد

رواية حب عبر السوشيال ميديا الفصل الثالث 3 بقلم نورا محمد

رواية حب عبر السوشيال ميديا البارت الثالث

رواية حب عبر السوشيال ميديا الجزء الثالث

رواية حب عبر السوشيال ميديا كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نورا محمد
رواية حب عبر السوشيال ميديا كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نورا محمد

رواية حب عبر السوشيال ميديا الحلقة الثالثة

 

فى القهوه
قاعد محمد مع صاحب عمره سيف
سيف:رايح نفسك بقي
محمد:مخنوق اوي انهارده ضربتها ضربت البنت إلى كنت بتمني اشوفها وضربت اخويا لي بعتبره
ابني مش اخويا انا إلى ربيته
سيف:ليه ياصاحبي كدا ليه
محمد:ما انت عارف إلى فيها ياريتي ما حبتها ياريت
سيف:وليه متقولش أن صاحبتك هي إلى كدابه
محمد:وهتكدب ليه يعني
سيف: غيرة حريم مش اكتر
محمد:بس كلامها منطقي
سيف بتعجب:كلامها منطقي برضو ماشي ياصاحبي بس لما تخسرها متندمش
محمد:اخسرها انت بتقول ايه
سيف:يعني اهانه وكمان النهارده ضربته والله اعلم بكرا هتعمل ايه وهتفضل معاك هيجي يوم وتزهق وتروح منك
محمد:خايف اخسرها بس انا مش عايزها فى حياتي
سيف بسخريه: يسلام
محمد وضع يده على شعره بقوه: مش عارف
سيف: اقولك انا انت بتحبها لا بتعشقها بس كلام السنيوره مآثر فيك
محمد بضيق: اف انا ماشي
————******
رجع البيت بعد منتصف الليل وكان يوسف قاعد فى أوضة الجلوس ينظر إلى موبيله
محمد قعد بجواره :تعرف انك ابني مش اخويا انا إلى ربيتك انت اغلى من عيوني لكن تعالى صوتك عليا ينفع
دموع يوسف نزلت حضن أخاه بقوة :انا اسف يا محمد انا ماكانش قصدي أعلى صوتي عليك
محمد بابتسامه: متعتذرش انت ابني والى حصل حصل
يوسف بتوتر:ط طيب اريج هتصلحها
محمد بجمود: يوسف اريج مراتي هما شوية مشاكل وهتتحل أن شاء الله
يوسف بفرحه: يعني مش هتزعلها تأني
محمد بعد عن حضنه وقال :وانت اريج تهمك في ايه
يوسف:مرات اخويا إلى روحه فيها وميقدرش يعيش من غيرها واختي كمان
ابتسم محمد ومسح على شعره يوسف وقال: متزعلش مني
يوسف:عمري ما ازعل منك انت ابويا واخويا وحبيبي كمان وبعدين دا قلم يتيم
محمد: بصله بطرف عينه تحب تاخد اخوه
يوسف: الطيب احسن انا رايح انام تصبح على خير وقبل يد اخوها محمد
——————
بقي بنت مفعوصه توقع واحد زي دا
حظوظ يا ماما حظوظ
حظوظ وانتي فين حظك احنا لازم نتصرف
متخافيش انا كلت دماغه وبقي خاتم فى صباعي
يعني هنطلع بمصلحه بدل جوزك المعفن دا
اكيد يا ماما وبعدين ماله جوزي ما كويس
دا انتي الى بتصرفي عليه من فلوس طليقك سبتي راجل غني وروحتي لواحد معفنن
إلى حصل يا ماما
———————***
حاول محمد فتح باب الجناح وجد صعوبه بدافعه بقوه
ااااااااااااااااااااااااه
محمد دخل فتح النور شاف اريج واقعة على الأرض بتتألم
اي الى مقعدك ورا الباب كدا
ااااااه هموت جانبي ااااااه اااااه
محمد شالها وحطها على سرير ودخل جاب علبة الإسعاف
ااااااه انت بتعمل ايه ااااااااه وقامت فاطه
برفع الهدوم علشان اشوف الجرح
لاء ااااااه انا هعقمه ااااه
بقولك ايه متعصبنيش اترزعي
وانا بقولك ااااااااه متلمسنيش ااااااااااه
اريج ارجوكي خليني اعقملك الجرح
ااااه حرام عليكي سبني ااااه خليني ااااااه اشوف الجرح ااااه
خرج ورزع الباب بقوة
اريج كانت بتتألم ورفعت التشيرت ولقت كدمة كبيرة فى جانبها لونها ازرق وضعت مرهم عليها بصعوبه فكان الالم يزداد
خارج الغرفه كان محمد متوتر وقلبه يتمزق وهو يسمع صوت بكائها
تلك الفتاه هي نفسها التي وعدها بأن تعيش معه فى سعاده وهنا و لا يسمح لدموعها أن تنزل ماذا حدث الان فهو أصبح مصدر تعاستها
كان يشرب السجائر بشراسه ويريد أن يطمئن عليها أطفئ السيجاره ودخل الغرفه واتصدم لما شاف
————*****
الو
…….
كويسه انت عامل ايه
………
وانتي كمان
………
وحشتني
مين هو إلى واحشك دا

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق