روايات كاملة

رواية حب عبر السوشيال ميديا الفصل الرابع 4 بقلم نورا محمد

رواية حب عبر السوشيال ميديا الفصل الرابع 4 بقلم نورا محمد

رواية حب عبر السوشيال ميديا البارت الرابع

رواية حب عبر السوشيال ميديا الجزء الرابع

رواية حب عبر السوشيال ميديا كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نورا محمد
رواية حب عبر السوشيال ميديا كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نورا محمد

رواية حب عبر السوشيال ميديا الحلقة الرابعة

 

مين هو إلى واحشك دا الرابع
وقع الهاتف من يديها
دا دا وبدأت تعيط
مكة مين دا مش انا صاحبك
مسحت دموعها انت احسن صاحب يا ابيه يوسف
سحب أيدها وقعدها على رجلوا
اااابيه عيب كدا
قولى مين إلى كنتي بتكلميه
دا صاحبي من على الفيس بوك
ازي يعني
يعني بعتلى خاص وانا رديت وبعد كدا كل يوم نكلم بعض
وهو كويس خالص
يوسف عنيه احمرت من الغضب وعروقه برزت وحاول يتماسك لكن كلمات تلك الشقيه تزيد من غضبه مسك شعرها بقوه
ااااه أبيه شعري بيوجعني
ساب شعرها ومسح على وشه لعل غضبه يهدأ
نتكلم زي الاصحاب
لاء انا زعلانه
بعد ما نتكلم هصلحك ماشي
امممم ماشي
ينفع بنت محترمه تكلم واحد عن طريق الفيس بوك
بس
من غير بس تقولى لاء أو ايو ردددددددددددي
لاء مينفعش بس
ينفع وحده تكلم واحد الساعة واحده بليل
لا مينفعش بس
ينفع وحده تتكلم مع واحد وتقوله وحشتني والله اعلم كنت بتكلمه في ايه تاني
مكه وقفت
لاء بقي انا وحده محترمه وانا عارفه اني غلط بس انا مش وحشه هئ هئ انا محتاجه حد اتكلم معاه مش اكتر هئ هئ
اقترب منها وحضنها
هش هش انتي مش وحشه انتي احسن واحده فى الكون
هئ هئ يعني انتي مش زعلان هئ هئ
لاء بس بشرط
وهي تمسح دموعها اي هو
انا وانتي نبقي اصحاب وتحكيلي كل حاجه ومفيش صاحب غيري انا
لاء
يوسف اتصدم
————****
محمد اتصدم لما شاف اريج بتغير اللبس بصعوبه اقترب منها ليساعدها
انت بتعمل ايه اااه
هي لسه بتوجعك
انت إلى بتوجعني مش الجرح ااااه
طيب اساعدك فى تغير ألبس ارجوكي
اريج كانت تعبانه ولا تقدر على الجدال محمد اقترب منها وغير لبسها وشالها حطها فى السرير وغطاها
اريج كانت مرهقه جدا ومغمضه عينيها وهو يقف أمامها لايدري ماذا يفعل يخبرها ما فى عقله لا يصدق ماذا يفعل تحولت حياته من جنه إلى عذاب ونار فاق من شروده على صوت رساله مسنجر المحتوي
عامل ايه طمنيني عليك
قام برد بمحتوي الحمد لله انتي عامله ايه
قامت برد انا بخير علشان انت بخير بس انا زعلانه
قام برد ليه كدا
قامت برد علشان مكلمتنيش انهارده
قام برد كنت مشغول
قامت برد اكيد من العقربه إلى عندك
عندما راي محتوي الرسالة جن جنونه كيف لاحد أن يقلل من احترام حبيبته ومراته وطفلته المدلله قام برد
انتي ازي تقولى عليها كدا انتي فاكره نفسك مين ها وحظر صفحتها وقفل الفون وذهب لطفلته المدلله واقترب منها وأخذها بين أحضانه يتأملها واقترب منها يشم رائحتها ويزيح شعرها ويدفن نفسه فى منحنيات عنقها ويقبلها بحنيه وحب رفع نظره الى وجهها ويده تتحرك على وجهها حتي وقفت عند شفايفها أخذ يمرر يده عليها حتي اقترب والتهمهم فى قبله تبث مدي حبه له وبعد ثواني تعمق أكثر ويده تتحرك بحريه على جسدها فتحت أعينها بانزعاج وهي تقاومه وتضع يدها على صدره ليبتعد عنها وهو
__________________________
يوسف اتصدم وقبض على يدها بقوه لاء كيف
اااابيه يوسف ااااقصد كدا مش هتجوز لازم اتعرف واحب زي البنات اااااااااه ايدي يا ابيه ااااااااه
يوسف كان يفكر كيف لتلك الشقيه أن تفكر هل أصبحت تريد أن يحبها أحدهم وهو موجود هو من يستحقها هي ملكه آفاق على بكائها
هئ هئ هئ هئ ايدي هئ هئ ااابيه
ترك يديها ونظر إليها وهي تبكي وانفها حمراء وكان شكلها محبب لقلبه (الكدب حرام مفيش انسان بعيط ويكون شكله حلو ????)
اقترب منها يمسح دموعها انا اسف ياروحي بس انتي كلامك مستفز
هئ هئ لا انت وحش
انا وحش يا مكه علشان خايف عليكي وبقولك ممنوع انك تصاحبي اولاد ولو عايزه تكلمي حد فأنا اهو صاحبك
بس انا بخاف منك يا ابيه انتي عصبي اوي وكمان انا عايزه ارتبط زي البنات
اغمض عينه بقوه يحول أن يهدأ من ثورة غضبه فتلك الشقيه تجننه بصي يا مكتي اوعدك مش هتعصب عليكي تاني حاجه كمان الارتباط حرام وانك تكلمي شخص دا حرام لا ربنا حرم المصافحه بين الرجل والمرأة يبال بقي تتكلمي معاه وبعدين ممكن تتكلم مع شخص عبر السوشيال ميديا عموما بدون حاجه رسميه تحت شعار هنتعرف ونرتبط فتره بس يوم ما هيتجوز هيتجوز وحده مكلمهاش وحده محترمه
بدموع يعني أن مش محترمه يا ابيه
لاء يا عمري انتي محترمه جدا بس انا إلى غبت عنك واوعدك مش هتكرر وبعدين انت مسمعتش باقي كلام
مكه:كلامك حلوه يا ابيه كمل
يوسف:اقصد ياعمري انه هيتجوز وحده مكلمهاش ومحترمه فى نظره وممكن تكون خربها بس هو ميعرفش ومش كل بنت تكلم حد على سوشيال ميديا تبقي مش محترمه لاء طبعا فى ناس عندها اكتئاب و بتبقي ضعيفه عندها مشاكل عايزه تتكلم مع حد بحريه من غير عواقب وتلاقي حد بعتلها على خاص ترد وتحكي مشاكلها ويستغلها بقي تبدأ تتعلق بيه وتحكي يومها بتفصيل ويقعد فتره يشوف الرسايل وممكن مايقراش بس هي بتكون فرحان أن حد بيسأل عليها ومهتم بيها وبعد كدا يتدرج ويقولها سمعاني صوتك وعايز اشوفك وفي إلى بتصد وفي إلى بتقبل وهكذا لكن سواء قبلت أو رفضت برضو بتتعلق بيه لأنه بيكون اول واحد داخل حياتها لكن مستحيل يتجوازها
مكه:كلامك صح ي ابيه بس في بنات اتجوزت عن طريق السوشيال ميديا انا اعرفه
يوسف:فعلا لكن الثقه معدومه ودائما فى شك فى الطرفين أنها ممكن تكلم غيره مع أن ممكن يكون هو الوحيد الى كلمته وهي كذلك حاسه أنه بيكلم كتير عبر السوشيال ميديا ونتيجة الشك اكيد الطلاق أو مشاكل على الأقل
مكة قامت باسته فى خده: انا فهمت ومش هعمل كدا تاني يوسف:شكرايا ابيه يوسف
خلاص بقي احنا اصحاب واي حاجه تكلميني انا انا وبس
مكه بابتسامه حاضر
يلا بقي نامي تصبحي على الجنه
وانتي معايا يا ابيه
________________________________
عند محمد واريج
اريج و هي ممسك بهدومه : انت بتعمل ايه انا مش قولتلك متلمسنيش
محمد وهي يقترب : انا جوزك وعايزك
اريج:انت مجنون ابعد عني
محمد وهو يعتليها : هوريكي المجنون هيعمل اي

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق