روايات كاملة

رواية حياة قلبي الفصل الرابع 4 بقلم سلمى إبراهيم

رواية حياة قلبي الفصل الرابع 4 بقلم سلمى إبراهيم

رواية حياة قلبي البارت الرابع

رواية حياة قلبي الجزء الرابع

رواية حياة قلبي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم سلمى إبراهيم
رواية حياة قلبي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم سلمى إبراهيم

رواية حياة قلبي الحلقة الرابعة

 

فطع نظراتهم الخدامه وراح يفتح مروان….
مروان..نعم…..
الخدامه..في واحده عاوزه حضرتك تحت
مروان بتوتر خفيف..مين دي يدادا…ولسه مكملش الكلمه لقا بسمه طلعت وراه الخدامه وجريت عليه حضنته وباس.تو من خده
بسمه..كدا يحبيبي متردش عليا….نزل مروان ايديها وبص علي حياة اللي كانت هتموت من اللي بيحصل قامت وقفت
حياة بحده..مين دي يمروان
مروان..ثواني يحياة..جاي اهو….لو سمحتي متخرجيش من الاوضه وخليكي نايمه …هو جدي فين يدادا
الخدامه..في اوضته لسه معرفش حاجه
مروان..حياة..لو سمحتي بلاش حاجه توصلو …وسابها وجر بسمه من ايديها ونزلو….ورجعت حياة عالسرير وهي زعلانه جدا واتاكدت ان مروان عمره ما هيحبها وفضلت تكس.ر كذا حاجه جنبها من زعلها الشديد…خرج مروان من الفيلا وف ايدو بسمه
مروان بزعيق..انتي اتجننتي يبت انتي..اي اللي جابك ليا هنا البيت
حطت ايديها عليه بدلع..اي يحبيبي…وحشتني وكنت مستنياك امبارح ونت مجيتش
مروان مسكها من دراعها اوي بغلل..تقومي تجيلي هنا..اقسم بالله المره دي تحذير بس المره الجايه هننهي كل حاجه
بسمه..لا وحياتي عندك..همشي دلوقتي بس هستناك بليل
مروان..حاضر يبسمه غوري بقا..ومشيت قام تف عليها ..جاتك البلا في شكلك …وسابها وطلع فوق لحياة لقا جنبها حجات متكسره وهي مغم عليها جري شالها من الارض وحطها عالسرير وفضل يفوق فيها وجري جابلها البرفان بتاعه وحطه لها فبدات تفوق
مروان بقلق عليها..حياة…اصحي ..،فوقي عشان خاطري….فاقت حياة ولقتو حاضنها فبعدتو عنها
حياة بعياط..ابعد عني يمروان
مروان..اهدي بس ونا هفهمك
حياة..مش عاوزه افهم منك حاجه …سيبني بقا في حالي
مروان..حياة…والله العظيم هي بتتلزقلي بس ….
حياة وضربتو في صدرو والغريبه انو سابها براحتها ..ابعد عني انا بكرهك..روحلها يمروان روحلها
شدها مروان لحضنو اوي ..حياة..انا اسف يحياة..اسف…سكتت حياة وحاسه انها مستمتعه بحضنو لكنها بعدتو
حياة..اسمع ..متلمسنيش خالص يمروان…فاهم
مروان بيهديها..حاضر …حاضر والله اللي انتي عاوزاه هيحصل…
سكتت حياة وبصت في الأرض……..بصلها شويه مروان باعجاب بيها اول مره يركز في ملامحها
اول مره يتكلم معاها كدا اصلا مكنش يتوقع ان كل دا ممكن يحصل
مروان بتلقائيه..هو نتي كنتي حلوه كدا من زمان ولا انا اللي كنت حما.ر ومبشوفش
الكلمتين دول قلبو مزاج حياة فثانيه من زعل لفرح وخلاها مبسوطه جدا ورجعلها ثقتها في نفسها…..
حياة..انت اللي حما،ر
مروان..لا والله…ماشي يستي هسكت بس المره دي عشان انتي تعبانه…هقوم اخد شاور واجيلك…عشان بنت الكل.ب دي لمستني
حياة بعصبيه..متفكرنيش بيها…..
مروان حط ايده علي بوقها..خلااص انا اسف..بصو لبعض شويه
وقام مروان ق.لع التيشيرت بتاعه..لفت حياة وشها الناحيه التانيه بسرعه وبكسوف..يخربيتك بتعمل اي
مروان بضحك..في اي يبت بقل.ع عشان اخد شاور
حياة ولسه لافه وشها..وهي محبكتش يعني تقل.ع الا هنا
مروان..يبت دا بدل ما تتباهي بعضلات جوزك ..شوفتي البينج ولا التراي ولا الباي
حياة..طب باي انت بقا وادخل جوه ….
مروان..طب خلاص هدخل وفضل يقرب عليها..متتحركيش من مكانك…مش هقدر اشيل تاني انهارده
حياة..وعاملنا فيها بيج رامي…يلا يعم روح..شغال ظابط عالفاضي وخلاص
مروان..ماشي هقوم بس لما اجيلك هعرفك مين بيج رامي ومين بيج ياسمين…..
ضحكت هي وقام هو دخل الحمام……..
وقعد شويه جوه ونده عليها..يحيااااة
حياة..اي انت بتنادي عليا في العالم الآخر…عاوز اي
خرج راسه من الباب..متيجي معايا دا الميه جامده
حياة..متحترم نفسك يو.سخ انت
مروان..انا و.سخ يستي
حياة..عاوز اي يمروان….أنجز
مروان..هتلاقي اللبس بتاعي عالسرير هاتيه وناوليهولي..بسرعه
حياة..حاضر يعم…استنا وراحت جابت اللبس وادتهولو وبعدها بشويه خرج….وكان شعره مبلول كدا وبينشف شعره
مروان..مالك بتبصيلي كدا لي
حياة وفاقت..لا لا…مفيش……انت هترجع الشغل امتا وفي مؤموريات او كدا
مروان بضحكه خفيفه..لا مش دلوقتي واخد اجازه شهرين او تلاته كدا.ماشي يستي…المهم هو انتي مسرحتيش شعرك
مسكت حياة شعرها بكسوف..كنت هقوم بس كنت تعبانه….مقدرتش
مروان..طب خلاص….انا هسرحهولك بس لازم نعمل حاجه الاول
سكتت حياة كدا بتستوعب اصلا انو ممكن يلمس شعرها….وكمل هو وقرب عليها اوي ومسك الاكل
مروان..لازم تاكلي الاول وقال لنفسو..هو نا لي بعمل كل دا ولقا نفسه بدون مبرر بياكلها بايده وهي مكسوفه اوي وخدودها حمرا اوي
مروان..مالك يبنتي خدودك احمرت اوي كدا لي….انا جوزك عادي يعني…..
حياة..جوزي ….جوزي انت بقيت جوزي يمروان….بصلها مروان ولسه هيتكلم رن فونه وكانت بسمه وهي شافت الاسم
حياه..هي بردو لسه بتكلمك
مروان..حياة اهدي..احنا اتجوزنا ونتي عارفه اني بكلم بنات مش جديده عليكي يعني
حياة..ايوه بس انا مش هبقل بالوضع دا
مروان..لي….احنا اتفقنا ان احنا هنفضل زي ما احنا
حياة اتعصبت اوي وضربتو فكتفو..لا يمروان مش هينفع اللي احنا فيه دا ونا متفقتش معاك اصلا
مروان..حياة…هو نتي بتحبيني…….بصتله حياة اوي وردت ووووووو….

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق