روايات كاملة

رواية عاشقي المنقذ الفصل الثالث 3 بقلم محمد

رواية عاشقي المنقذ الفصل الثالث 3 بقلم محمد

رواية عاشقي المنقذ البارت الثالث

رواية عاشقي المنقذ الجزء الثالث

رواية عاشقي المنقذ كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم رحمة محمد
رواية عاشقي المنقذ كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم رحمة محمد

رواية عاشقي المنقذ الحلقة الثالثة

 

كان بيتكلم وهو بيفك زراير قميصه وبيبصلها بنظرات جريئه: متخا..فيش مني ي حلوه
ولسه هيقرب منها الباب اتفتح مدحت وقف مصد..وم اول ما شاف مين الي داخل
مدحت: جبل (وبدا يقفل قميصه تاني وهو متو.تر)
جبل طلع سيجا..ره بكل بر.ود وولعها واتجه ناحية زينه: اممم مالك اتخ.ضيت لي هي اول مره
مدحت: متفهمنيش غلط يبني انا…
جبل ضحك: لا متخا..فش انا فاهمك صح الصح (واول ما بص اتجاه زينه اتصد..م وجري ناحيتها لما شاف الد..م نازل منها) انت عملت اي
مدحت اتو..تر: دي…دي وووقعتت
جبل بصله بغضب وشال زينه وجري بيها برا الفيلا وحطها في عربيته وساق باقصي سرعه والقل.ق كان باين عليه اوي
مدحت وهو نازل علي السلم وبيعدل قميصه: انتي ي زفته يالي اسمك سناء
سناء طلعت من اوضتها وهي لابسه هدوم بيتي وتكلمت بد.لع: نعم ي مدحت باشا في حاجه
مدحت: ممنعتيش جبل لي يطلع لفوق
سناء بد..لع: جبل بيه هو جه يقطعني (وقربت منه) وحياتك عندي ما شوفته ابدا
مدحت اتو..تر وبلع ريقه: وكنتي فين لما جه
سناء ببتسامه وهي بتمشي ايديها علي وشه: كنت في الاوضه بتاعتي
مدحت ببتسامه: اممم وهي فين الاوضه بتاعك تعالي وريهالي كدا
سناء ضحكت بد..لع وسحبته لاوضتها
جبل كان واقف قدام اوضة زينه مستني الدكتور يطلع يطمنه عليها واول ما طلع: هي كويسه
الدكتور: ايوا ي جبل بيه الجر..ح سطحي وبسيط عقمته وهي بقت تمام دلوقتي وشويه وهتصحي
جبل حرك راسه بالايجاب ومشي الدكتور وجبل دخل الاوضه لقاها نايمه قعد علي الكرسي الي جنب سريرها والغضب باين في عينه حاول يصحيها: قووومييي يلاااا فتحييي عيينككك وقووومييي يلاااا
زينه بدات تفتح عنيها بتعب وبصوت ضعيف: انا فين
جبل جز علي سنانه: فتحي عينك وانتي تعرفي
زينه بصت لاتجاه الصوت فتحت عينها بصدمه : انت (وبصت حواليها) انا فين وانت اي الي جابك هنا انت طالعلي في كل حته لي انا كنت….
جبل قام وقف بغ..ضب: اي كنت هترمي نفسك في حضن راجل قد ابوكي(وقرب منها اوي) لي معجبتكيش انا ولا اي
زينه بخو.ف من قربه منها : اي الكلام الي بتقوله دا انا مسمحلكش
جبل قرب اكتر وبقا وشه في وشها: شاطر تعملي عليا الخضره الشريفه وانتي طلعتي….
وقاطع كلامه قلم نزل علي وشه من زينه: احترم نفسك انا مسمحلكش تقول عليا كلمه غلط الراجل الحيوان دا هو الي خدني غصب عني ومعرفش اي الي حصل ولا اعرف انت طلعتلي منين
جبل تحولت عيونه للاحمر من الغ..ضب : انتي بتمدي ايدك عليا
زينه بقوه عكس الي جواها: انت الي غلط فيه الاول
جبل جز علي سنانه وكور ايده اكنه هيضر.ب حد بالبو..كس زينه اول ما شاف كدا غمضت عيونها جامد: بص بص استني وصلي علي النبي كدا انا قد امك عيب تمد ايدكك علي واحده من الستات ي اسمك اي
جبل بعد عنها ولف وابتسم غصب عنه ولسه هيمشي
زينه بسرعه: استني انت ازاي انقذتني من الراجل الحيو.ان دا وجبتني هنا
جبل كشر تاني وبصلها: الراجل الي بتقولي عليه دا يبقا ابويا للاسف وجبتك هنا ازاي مش مهم
زينه بصد..مه: يالهوي ابوك ي ساتر يارب
جبل لف تاني عشان يمشي زينه نادته
زينه: طب استني (وبدات تعيط) طب اي الي حصل انا مش فكرا حاجه لو سمحت عرفني
جبل لف وبصلها تاني: متقلقيش مفيش حاجه حصلت
زينه انفجرت في العياط مره تانيه
جبل بنفاذ صبر: بتعيطي لي تاني
زينه: مش عارفه اروح فين ومستحيل ارجع لعمتي وابنها تاني لو رجعت هيرجعوني لي تاني عشان باقي الفلوس وانت ابوك مفتر..ي وظا..لم ومنه لله بصراحه ودا غير انه اتجوزني و….
جبل اتعصب وجز علي سنانه: هووووشششش بطلي عياط واسكتيي
زينه اتخضت وكتمت بو.قها بسرعه وجبل حاول يهدي نفسه وفضل رايح جاي في الاوضه وزينه متابعاه بعيونها: طب كلمه
جبل خرج من الاوضه بغ..ضب من غير ما يرد عليها
زينه دمو.عها نزلت : طب انا هروح فين دلوقتي يارب
ودخلت عليها ممرضه تشوفها
زينه مسحت دمو.عها : هو انا هخرج امتي
الممرضه: ممنوع
زينه بستغراب: هو اي الي ممنوع
الممرضه: جبل بيه قال انك ممنوع تخرجي غير لما يرجع تاني
زينه: وهو هيحبسني هنا ولا اي وسعي من وشي وهو انا ناقصه مجانين وسعيييي
حسام كان قاعد في كبا…ريه وبيرمي علي الر.. قاصه فلوس وبيشرب وحوليه بنات: كانت فين ايام العز دي بس
واحده من البنات الي حوليه: بتقول حاجه
حسام ضحك: بقولك ار..قصي ي مانجه ار..قصي
البنت ضحكت وكملت ر..قص وحسام بيرمي عليها الفلوس
جبل وصل قدام الفيلا الي فيها مدحت ودخل سمع صوته في اوضة بتاعت سناء كسر الباب ودخل عليهم سناء صرخت: يالهوووي في اي
جبل بصوت عالي: انت اي ي اخي بقا.. اي القر..ف الي بتعمله دا مش مكسوف من نفسك وانت جايب بنت قد بنتك الي في البيت دي وكمان دافع فيها فلوس حرام عليك بقا ارحمنا سبتنا واحنا صغيرين وطلقة امي ورمتها في الشارع واحنا معاها ودلوقتي بتشتري البنات وبعدين ترميهم
مدحت ضحك: وانا مالي مش اهلهم هما الي بيبعوهم ليا ويقبضو التمن وبعدين وهو انا بعمل حاجه حرا..م دا انا حتي بتجوزهم في الحلال
جبل: الحلال وانت مسمي صحبك الي بيقول اي كلمتين علي انه مؤذون حلال
مدحت: الاه مش برضي ضميري
جبل بصله بقر.ف: وانت عندك ضميري الاحسن ليك متورنيش وشك تاني
وسابه ومشي
زينه والمستشفي كلها بتتبص عليها: لا بقولكو اي وسعو من وشي
الممرضه: ي انسه مينفعش ال بتعملي دا جبل بيه
زينه بصوت عالي: ومين جبل بيه باشا دا الي عملين له الف حساب بيخو..فكم ولا اي لا بقولكم اي انتو وجبل بيه باشا دا انا ولا بخا..ف ولا حد يقدر يكلمني وو انتو بتمشو ليه انا بكلمكو استنو هنا
: كملي انا سامعك
زينه غمضت عيونها جامد: يخرابي

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق