روايات كاملة

رواية عشقي لصعيدي الفصل التاسع 9 بقلم منار همام

رواية عشقي لصعيدي الفصل التاسع 9 بقلم منار همام

رواية عشقي لصعيدي البارت التاسع

رواية عشقي لصعيدي الجزء التاسع

رواية عشقي لصعيدي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم منار همام - كيان كاتبه
رواية عشقي لصعيدي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم منار همام – كيان كاتبه

رواية عشقي لصعيدي الحلقة التاسعة

 

تاني يوم
تقي: خالد.. خالد
خالد فتح عنيه بنوم لقي تقي قاعده جنبه بتحاول تصحيه
تقي كملت لما لقيته صحي
: وعد بتخبط
خالد حرك ايده على وشه بنوم
: افتحيلها
تقي: طاب قوم خد دش انا حضرتلك هدومك
خالد هز راسه وقام
وتقي قامت تفتح لوعد
وعد بفرحه: اي يا بت الحلاوه دي هو الجواز بيحلي
تقي ضحكت: ادخلي يختي ادخلي
وعد: عملين يقولولي روحي ظبط تقي روحي ظبطي تقي، اضبط اي وانتي زي القمر كدا
تقي بضحك: تموتي في التطبيل
وعد بصت ليزيد الي قاعد على السرير بيلعب وبعتتله بوسه في هواء
وعد: اقعد بس خلينا نشوف هنعمل اي قبل ما اهلك يوصلو
تقي: بلاش مش حابه احط حاجه
وعد: لا لزم انتي عروسه يا ماما وعند امي دي جريمه معاكي لحد لاربيعين لو امي شفتك من غير مكياج هتبهدلك
تقي بستسلام: ماشي
تقي قعدت قدام تسريحت الزينه و وعد وقفت
وعد بدات تحط مكياج لتقي
تقي: بصي متكتريش حاجات بسيطه
وعد: ماشي نحط مثلا هنا ونخفف مكياج العنين
وعد رفعت عيونه على عمها الي طالع من الحمام لما الباب اتفتح
وعد: صباح الخير يا عمي
خالد:صباح النور يا حبيبتي…حد جه تحت
خالد اتكلم وهو بيتحرك بسرعه وراح عند يزيد وباسه على خده وهو بيلعب في شعره وقرب من التسريحه علشان ياخد حاجته
وعد:لا مفيش غير جبل
وعد ابتسمتله رجعت و بصت علي الي في ايدها
خالد خد حاجته من على التسريحه ولسه هيمشي بس رجع تاني
خالد لوعد: انتي هتحطيلها مكياج
وعد: ايوه علشان اهله جاين
خالد بجديه: لا متحطلهاش هي حلوه من غير حاجه
تقي وشها بقا احمر من الكسوف وعد ضحكت: والله ما انا حاطه ياعمي
…….
زياد حط الطلابات وقعد على الكرسي
زياد لريهام الي واقفه تحرك في الحله على البوتجاز
: شوفي لو في حاجه نقصه
ريهام القت نظره من مكانه
: لا مفيش حاجه
زياد رجع راسه لروا بتعب وغمض عنيه بتعب هو تقريباً بقاله يومين مبينمش ومبارح طلع من الفجر ولسه داخل البيت
ريهام بصت عليه وفضلت تتامل فيه… دقنه الخفيفه شعره لاسود الطويل شويه… جلبيته الي مشفتوش من غيرها تقريباً، شكله حلو و ملامحه رجوليه.
ريهام اتجهت لتلاجه وصبتله حاجه ساعه
ريهام بهمس: زياد
زياد فتح عنيه، ريهام مدت ايده ليه بالساقع
ريهام: أنت كويس
زياد قام خد مفتيحه و حاجته وخد منها الكوبايه
: شويه صداع بس
زياد شرب الكوبايه وتجه لبرا
: هروح اجيب خالتك وروح لخالد النهارده صبحيته وخدوا رحتكم رني عليا لو احتجتي حاجه
ريهام بتلقائيه: متتاخرش هستاك
ريهام عضت علي شفيفها بحرج من تسرعه
زياد ابتسم وهو مديها ضهره وطلع
….
: ابوس ايدك اعملي اي حاجه يا خالتي علشان ارجعله. انا مكنتش عايزه اسيبه انتي الي فضلتي تقليلي ازن عليه
ام جبل: يعنى انا الي فرحانه علشان سبتيه دلوقتي ام وعد تكوش على كل حاجه هي وبتها وبت اخوها وانا لوحديه في البيت
مسحت دموعه: كلميه وخليه يرجعني حتى على ضرا انا رضيه
ام جبل بهدوء مخيف: هترجعي، هترجعي وانتي كبيرت بيت…. دا انتي ام الواد يابت
….
زياد: مبروك يا عروسها
قالها لتقي وهو مادد مبلغ مالي نقطتها
تقي بصت لخالد بمعنا اخد ولا لا
خالد بصلها وهز راسه وتقي خدتها وبعدها كان جبل
جبل: مبروك يا مرات عمي
تقي خت الفلوس وهمست
: الله يبارك فيك
وبعديها كانوا النساء “ام جبل وعد ومها وخلات وعمات تقي”
بعد ما الناس مشيت
زياد: طاب سلام عليكم انا بقا منجلكمش غير في لأفراح
خالد: خليك قاعد اتغداء معانا
زياد: لا معلش اصلي سايب الجماعه لوحدهم في البيت
هنا طلعت ام وعد بكيس
: طاب استنا خد دامعاك ليك وليها علشان مجتش
زياد: تعابه نفسك ليه هي طابخه والله
وم وعد: لا ميصحش دي ختمه ولازم كله ياكل
زياد ختهم منها: ماشي، تعيشو وتعملو
خالد: هجيلك بليل علشان عايزك
زياد: ان شاءلله، يلا سلام عليكم
بعد شوي كان خالد جبل قاعدين ياكلوا وخالد بياكل ابنه الي علي رجله
خالد رفع عيونه لما لاحظ ان جبل مش بياكل
اما جبل فكان بيفكر في الي سمعه عن وعد من الحريم
جبل مره وحده
:انا عايز اتجوز وعد يا عمي وبسرعه..

 

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق