روايات كاملة

رواية عشقي لصعيدي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم منار همام

رواية عشقي لصعيدي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم منار همام

رواية عشقي لصعيدي البارت السابع والعشرون

رواية عشقي لصعيدي الجرء السابع والعشرون

رواية عشقي لصعيدي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم منار همام - كيان كاتبه
رواية عشقي لصعيدي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم منار همام – كيان كاتبه

 

رواية عشقي لصعيدي الحلقة السابعة والعشرون

 

 

الفصل السابع والعشرين
الساعه 12
ريهام و تقى قعدين مع وعد في وضتها القديمه
ريهام: هما هيطولو
وعد: معاهم للفجر
ريهام: طاب بياخدو كام يوم وهو اي حصيد القمح دا
تقي: بياخد شهر تقريباً..بيلموا فيها محصول القمح من الزرع
وعد:ما تيجو يا بنات نعمله شاي ونروحلهم
تقى: خالد يتخانق معاي
وعد بإلحاح: مش هيقول حاجه يلا ونبي
تقى: لو اتكلم هزعلك انتي
وعد: ماشي يلا
…..
ام جبل: يعني اي مش عايزه خلاص
مياده: زي ما سمعتي يا عمتي مش عايزه ربنا يسهله
ام حبل: طاب وانتي
مياده: انا مش حمل شغل ولا مسؤوليه ومش هتجوز تاني بعده هشتغل بشهاتي الي معاي ويزيد تقى احسن ام ليه
ام جبل: انتي اكيد اتخوتي في نفوخك
مياده: لا يا خالتي انا يدوب عرفت محتاجه اي
ام جبل: انتي اتجننتي مش عارفه مصلحتك فين
مياده بهدوء: مع السلامه يا خالتي
ام جبل بغصب: دي غبيه مش عارفه مصلحته.. بس انا هرجعه لابنها غصب عنها.. هتبقا البت ومها وبت اخوها ويلهفو هما كل الورث بس انا مش هسكت مش هسكت
…..
خالد رفع وشه لقي البنات جيين عليه مسح العرق الي على جبينه وستنا لما قربوا منه
خالد: اي الي جيبكم بليل كدا
وعد: جيبنكلكم شاي
الشباب قعدوا و تقى بتصبلهم شاي
خالد: متجوش في وقت زي دا تاني وانتوا مش معاكم حد
وعد: حاضر يا عمي
زياد قرب من ريهام وتكلم بصوت واطي
: احسن دلوقتي ولا اي
ريهام ابتسمت بخجل: ايوه
زياد: اتعشيتي
ريهام: ايوه… وانت
زياد: لا انا هاكل لما ارجع
ريهام:هتخلص امتى
زياد: لا دا مش بيخلص بس هاجي على الفجر كدا اخدك
ريهام: هستناك
جبل كان بيشرب الشاي وعينه علي وعد
وعد ابتسمت وهي وبتشاور علي بطنها وبتحرك شفيفها
: أنا حامل
جبل مره وحده شنق فضل يحح جامد
وعد قربت منه
: اسم الله عليك براحه
جبل هسملها: اي الي قلتيه دا
خالد: يلا روحو روحوا
وعد ابتسمت لجيل وعملتها باي و مشيت معاهم
….
زياد وخالد وجبل رجعوا من الزرعه وقفين قدم الباب بس جبل مستناش معاهم ودخل جري علي البيت
زياد: خلي وعد تبعتهالي
خالد: طاب تعالها اشرب شاي
زياد: انا مش قادر اقف على رجليا اندها خلينا نروح
خالد: استنا دقيقه طيب
خالد خل وخبط علي باب اوضة وعد القديمه
خالد بصوت خشن
: زياد مستني برا
ريهام حطت الحجاب علي راسها وحضنت
تقى
: ابقي سلميلي علي الواطيه التانيه الي اول ما عرفت ان جوزها قرب يوصل سبتنا
تقى بضحك: يوصل
ريهام طلعت لقيت زياد مستنيها وهو مبتسم جريت عليه وهي بتضحك
زياد ضحك: وحشتك
ريهام ابتسمت بخجل
زياد ضحك اكتر
: عارف وحشتك يلا نروح… ريهام مشيت جنب زياد وهي بتاخد نفس بفرحه
زياد مسك ايدها بين اديه بحب
: عجبك الجو
ريهام: اوي
زياد ابتسم وهو بيبصلها بحب
…….
خالد قعد جنب يزيد علي السرير وفصل يبوس فيه
تقى واقفه تبص عليهم بحب
خالد بعد: عازين نخويه
تقى بخجل: لما تخلص ايام لما المحصول دي
خالد قرب: ليه مش هقدر عليكي وعلي الشغل يعنى
تقى ضحك: لا بس انا يعنى مش حابه تكون مشغول و
خالد: عازاني ابقا فضيلك يعنى
يزيد صحي وهو بيعيط علشان يشرب
تقى جريت على يزيد وهربت من خالد
تقى: حبيبي عشطان… اشرب
خالد قرب منهم وخد يزيد في حضنه
: بتهربي مني بيه على أساسا مش هقدر اجيبك
تقى نامت على صدره
: انا عايزك لوحدي علشان كدا بهرب منك دلوقتي
…..
جبل دخل الشقه وقفل الباب بسرعه
وعد اول ما جبل دخل جريت علي الحمام تستخبه فيه… جبل شدها من وسطها قبل ما تدخل
: خدي هنا يا بت راحه فين
وعد ضحكت
جبل كمل: اي الي قلتيه في الزرعه دا
وعد حطت ايدها علي بطنها
: حامل.. انا حامل… حامل في ابنك الي كلها كام شهر ويجي يقولك يا بابا
جبل: ح.. ح.. حامل حامل بجد
وعد: ايوه كنت حاسه بشويه اعراض غريبه كدا من كام يوم ونهارده اتاكدا
جبل: ط.. طب يعني مش المفروض نروح عند دكتوره… نتابع معاها.. تاخدي علاج و
وعد: يومين بس تخلصوا الدوشة المحصول ونشوف
جبل: راحه كامله هااا متتحركيش من مكانك
وعد: حاضر.. روح استحما بقا بدل ترابك دا
جبل بغمز: طاب متيجي معاي
وعد: لا نخف سفاله
…..
زياد قاعد بعد ما استحما وغير هدومه بهدوم مريحه
قاعد هو وريهام قصاد بعض على الدكه بياكلوا
ريهام بتبص لزياد الي بياكلها بحب
: المفروض انا الي أأكلك مش انت
زياد: لا كلي انتي بس ودعيلي
ريهام ضحكت: يا سلام بقا لو تلم الموعين وتعملي شاي
زياد: بس كدا من عنيا احله كوباية شاي
ريهام: انا بهزر علي فكره.
زياد: وانا مش بهزر هتشربي شاي من ايدي
ريهام: بس انت جاي من الشغل تعبان و
زياد قام وشال لاكل
: ملكش دعوع انتي بس
بعد شويه ريهام نايمه علي الكنبه وزياد في حضنه وهي لافه رجليها عليه وبتلعب في شعره
زياد حاول يدخل ايده من تحت هدومها
ريهام بحده: زياد… مش تعبان
زياد اتعدل وشالها
: لا مش تعبان
ريهام: زياد زياد نزلني
زياد دخل بيها اوضتهم ووو.. يتبع
كيان كاتبه

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عشقي لصعيدي)


Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/u968934088/domains/knowledge-street.com/public_html/wp-content/themes/jannah/framework/functions/images.php on line 297

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/u968934088/domains/knowledge-street.com/public_html/wp-content/themes/jannah/framework/functions/images.php on line 297

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/u968934088/domains/knowledge-street.com/public_html/wp-content/themes/jannah/framework/functions/images.php on line 75

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/u968934088/domains/knowledge-street.com/public_html/wp-content/themes/jannah/framework/functions/images.php on line 297

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/u968934088/domains/knowledge-street.com/public_html/wp-content/themes/jannah/framework/functions/images.php on line 75

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *


Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/u968934088/domains/knowledge-street.com/public_html/wp-content/themes/jannah/framework/functions/images.php on line 297

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/u968934088/domains/knowledge-street.com/public_html/wp-content/themes/jannah/framework/functions/images.php on line 75

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/u968934088/domains/knowledge-street.com/public_html/wp-content/themes/jannah/framework/functions/images.php on line 297

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/u968934088/domains/knowledge-street.com/public_html/wp-content/themes/jannah/framework/functions/images.php on line 75
إغلاق