روايات كاملة

رواية عشقي لصعيدي الفصل الواحد والثلاثون 31 بقلم منار همام

رواية عشقي لصعيدي الفصل الواحد والثلاثون 31 بقلم منار همام

رواية عشقي لصعيدي البارت الواحد والثلاثون

رواية عشقي لصعيدي الجزء الواحد والثلاثون

رواية عشقي لصعيدي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم منار همام - كيان كاتبه
رواية عشقي لصعيدي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم منار همام – كيان كاتبه

رواية عشقي لصعيدي الحلقة الواحدة والثلاثون

ميرال بوتر: ه.. هتعمل اي
يزيد قرب منها: مش كل حاجه تسمعيه او تشفيها تقوليها دا غلط يا تونا ماشي
ميرال: حاضر
يزيد: خليكي بنوته شاطر
يزيد حط ايده على الحيطه الي وراها وهمس وهو مغمض عنيه
: بلاش انتي يا تونا بلاش… يزيد بعد وهو بيمسح على وشه… يلا روحي شوفي كنتي بتعملي اي
ميرال طلعت على برا بسرعه
في المطبخ.. ام جبل حطت حاجه في فنجان القهوه وطلعت بيها وهي طالعه قابلة ميرال
: ميرال حبيبتي طالعه؟!
ميرال: ايوه يا ستي
ام جبل: خدي معاكي القهوه دي ليزيد
ميرال شاورت على اوضتها
: يزيد جوه وو.. ميرال بصت لقيته على آخر السلم
ميرال اتنهدت: هاتي يا ستي
ميرال خدت منها وطلعت وهي بتسب فيهم صدقت ما خلصت منه
ميرال وهي طالعه قابلة تقى
: مرات عمي كويس اني لقيت خدي القهوه دي ليزيد
تقى ضحكت: مالك خايفه كدا دا انتي هتبقي مراته حتى
ميرال: مراته اي ونبي هو انا عارفه اتعامل معاه كدا
تقى: طاب يا حبيبتي روحي انتي
تقى خدت الفنجان ودخلت اوضت يزيد وحطت القهوه بهدوء
تقي:كنت بتعمل اي النهارده الصبح فى البيت التاني.
بزيد متخصكيش
تقى بهدوء: انت عارف لو خالد عرف الي بتعمله هيحصل اي
يزيد: هتروحي تقليه زي ما طول عمرك متعوده اي حاجه يعملها يزيد تجري تعيطي لخالد عادي
تقى: انا.. انا يا يزيد دا ابوك اتخانق معاي مره بسبب تعلقي الشديد بيك وقلي بلاش…. تصدق ابوك طلع صح
يزيد سرح بخياله ورجع بذكرته وهو صغير لما ضر*ب ميرال بنت جبل وزعق في إدم اخوه علشان دخل اوضته افتكر لما دخلت ام جبل بعد ما مشيت تقى
ام جبل: روح شوفه وهي بتعيط لابوك وبتشتكيله منك سعتها هتصدقني انها بتكر**ها
يزيد جري علي اوضت ابوه لقيها فعلاً في حضنه بتعيط وبتقله
: دا انا عمري ما فرقت بينه وبين ادم
يزيد فاق على صوت تقى
: لدرجه مكناش عرفين نربيك يا يزيد علشان تطلع مريض وسادي.
يزيد طلعت سجاره وولعه
: هو اي حد يجي يقولك حاجه تصدقي الي بتشفيه بعنيكي احيانا بيبقا غلط
تقى: يعنى انت مكنتش جايب معاك بنت وبتضربها
يزيد نفس دخان السجاره
: ايوه انا كنت جايب بنت ودي حاجه مش بنكرها وتقريبا خالد برضو عارف بس انا مكنتش بضربها كل الحكايه أن البنت كانت غبيه وهي الي عايزه كدا
تقى اتنهدت براحه شويه
: يزيد الي بتعمله دا غلط والله مش روشنا ولا شياكه خالص دا زنا وعقابه كبير عند ربنا
يزيد: عارف… عارف حاجات انتي متعرفهاش في الدنيا بس اهو بقا يهدي من يشاء
تقى:انت عملت أي مع ميرال لما كنت في اوضتها من شويه
يزيد بهدوء: كنت بعمل اي مع ميرال دا حاجه متخصكيش واحد ومراته..
تقى: بس هي مش مراتك
يزيد: هتبقا إن شاءلله….يزيد حط السجاره في ألطفايه… يلا علشان عايزه انام
تقى اتنهد وطلعت يزيد هي عارفه يزيد عكس الناس بينام بنهار
….
طلع من اوضة العمليات والممرضات بتساعده يقلع هدوم العمليه
وليد بعمليه: كل نص ساعه تقيسي نبض المريض غير تحاليل الدم الي طلبته
اللمرضه ساره: حاضر يا دكتور
وليد: كل دا يجيلي علي مكتبي خلال عشر دقايق
سارة هزت راسه وحطت الهدوم الي اتخلص منها وليد في السله
: اي تعليمات تانيه
وليد اتجه لمكتب: لا
وليد دخل المكتب وقعد على الكرسي بتعب وغمض عنيه
فتح عيونه لما الفون رن و كان زياد ابوه
وليد: ايوه يا حج
زياد اتنهد: مش هتيجي النهارده برضو
وليد: والله عندي عمليات كتير وحتمال مقدرش
زياد: حاول تخلص وتجي علشان أمك وختك
وليد: حاضر يا حج
زياد: يلا مع السلامه
وليد: مع السلامه
وليد قفل الفون وتنهد وهو قايم ودخل اوضه في المكتب بتاعه عملها لراحه
قلع هدومه وفضل بالبنطلون بس وترما على السرير
ساره فتحت باب لاوضه وتكلمت بعمليه
: دكتور وليد ال… ساره شهقت وبص في لارض
وليد قام بسرعه ولبس هدومه
ساره: اا.. انا خبط قبل ما ادخل
وليد: حصل خير.. في حاجه
ساره: ايوه دي التحاليل الي طلبتها
……
ياسين أبن جبل
: تونا… تونا فين الكوتش بتاعي
ميرال: يلهوي عليا وعلي سنين تونا متقليش كدا تاني
ياسين: انا مالي يزيد هو الي مطلع عليكي كدا
ميرال: هقول لابوي
ياسين: واذا كان ابوي نفسه بيقولك يا تونا
ميرال: هقول لعمي خالد
ياسين شدها لحضنه
: لا كله الا عمي خالد مش ناقصه هي ونبي… وبعدين أنتي حلوه كدا ليه النهارده
يزيد كان وقف على السلم وأديه في جيوبه بيبصلهم بهدوء… يزيد نزل
يزيد: يلا عندنا شغل كتير
ياسين بهمس لميرال الي لسه في حضنه
: هو انا كل ما أختلي بيكي يطلعلي
يزيد لف ليه بعصبيه هو اصلا مستحمل هزاره معاها بالعافيه
: انت عبيط ياض اي تختلي بيها دي…دي اختك
ام جبل كانت واقفه متابعه كل حاجه من المطبخ وفرحه بسب الخناقه الي هتحصل بين يزيد وياسين ووو.

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عشقي لصعيدي)

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق