روايات كاملة

رواية قدري ونصيبي الفصل السابع 7 بقلم السيد محمد

رواية قدري ونصيبي الفصل السابع 7 بقلم السيد محمد

رواية قدري ونصيبي البارت السابع

رواية قدري ونصيبي الجزء السابع

رواية قدري ونصيبي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم السيد محمد
رواية قدري ونصيبي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم السيد محمد

رواية قدري ونصيبي الحلقة السابعة

 

وتدخل فداء المطبخ وفجأه يسمع زيد وجيجي صوت تكسير في المطبخ
* يقوم زيد يجري بخضه وبقلق علي المطبخ ،، ليجد فداء مرميه علي الارض وجمبها طباق متكسره
– الحقيني يازيد رجلي مش قادره
: لينزل زيد علي رجل فداء بخوف عليها ،، الف سلامه عليكي يا روحي ،، ويمسك رجلها فين الوجع هنا ،،
في الوقت ده تدخل جيجي ،، ايه اللي حصل يا زيد
– فداء بخبث : اه يا زيد رجلي بتوجعني قووووي ،، ليضع زيد يده علي رجل فداء ،، الله يا زيد انتا لما حطيت ايدك علي رجلي الالم راح
-فداء تبص علي جيجي وتطلع لسانها ليها من غير مياخد زيد باله، ، وتمسك زيد من رقبته وتقرب منه وتقوله الحربايه دي هتمشي امتا
يقرب منها ويقولها انا عارف انك انتي اللي كسرتي الاطباق وعملتي نفسك وقعتي علي الارض
– فداء بكثوف احم احم انتا عرفت ازاي
: عيب عليكي دا انا خبره في الحجات دي
– طيب يا عم الخبره قومني بقا وشيلني ودخلني علي سريري
: يااااه دا انا نفسي في اللحظه دي من زمان
– لا يعم الخفيف احنا هنخلص التمثليه دي وتمشي الحربايه دي وكل واحد يروح لحاله
: دا انتي بتاعت مصلحتك
/ كل ده وجيجي واقفه وشايطه من طريقتهم وتروح سيباهم وتطلع لبرا
– فداء تشيل ايدها من زيد وتبعده وبنفخه كده البت دي لو ممشيتش علي بلدها انا هو*لع فيها
: منا عاوز اعرف هيا زعلتك في ايه
– دي بني ادمه علي هيئه بيض وبيض ديناصور كمان
: زيد بضحك يخربيت عقلك يا فداء، ، انا هروح اخرجلها بقا وبطلي الجنان اللي فيكي ده
– استنا يا استاذ خد
: ايه ده ،، ايه الورقه دي
– دي فاتورة الاكل اللي انا جبته من برا
: وانا اللي كنت فاكر انك انتي اللي عملاه
– انا لو اعرف كده كنت طفحتها من مطعم فول وطعميه
: فول وطعميه اممممممم
– يلا روح اخرجلها اللهي تخرج روحها من جسمها وانا هجبلكم العصير وجايه
بعد شويه تخرج فداء بالعصير اتفضل يا استاذه جيجي
/ تسلم ايدك يا فداء ،، بس اسمه ايه العصير ده
– اسمه السم الهاري تعرفيه ،، ليقطع زي الكلام بينهم بضحكه ،، فداء بس بتحب تهزر يا جيجي ،،،
– فداء في سرها ياما نفسي امسكك يا جيجي اقطعك بالسك*ين حته حته
بالليل
فداء تخرج من اوضتها تلاقي زيد في الريسبشن وقدامه الاب بيشتغل عليه والسماعه في ودنه وبيكلم جيجي
– فداء تقعد قدامه وبتبص عليه وعماله تفكر في كلام جيجي
بعد شويه يقفل زيد مع جيجي ويلاقي فداء سرحانه
:زيد بصوت عالي فدااااااااااء ،، تتفزع فداء وتبص لزيد يخربيتك ياخي خضتني
: ايه يا فوفا سرحانه في ايه ،، من وقت مكنتي مع جيجي وانتي متغيره ومش طبيعيه وسرحانه علي طول
– فداء لزيد ، عاوز اسالك سؤال يا زيد
: اتفضلي يا ملك
– انتي ليك اخوات
: زيد بسكوت، ،،،،،،،،، ليه بتسالي السؤال ده
– بلاش ده ،، انتا عرفت ازاي ان كنت اعرف واحد تاني لما جيت تخطبني
: فيه ايه يا فداء ايه كميه الاسئله دي
– فداء بخبث طب ازاي واحد في سنك كده ومعاه فلوس متجوزش لحد دلوقتي
: زيد بحزن علي وجهه وبعصبيه ،، تقريبا يا فداء اول متجوزنا قولتلي ان مليش دعوه بخصوصياتك ولا حياتك ومدخلش فيها ، ليه انتي بتدخلي في خصوصياتي وحياتي ، لا انتي متجوراني عن حب ولا عاشقه دباديبي يبقي ليه ندخل في حياة بعض
– لا يا زيد انا لازم افهم انتا اتجوزتني ليه ،،،، ويقطع زيد كلامها ويقوم يسبها ويمشي ويدخل اوضته ،، بس فداء تجري عليه وتوقفه، انا عاوزه افهم يا زيد انا مش ممكن اعيش في ضلمه كده ، انا مراتك ومن حقي افهم
: يلتفت زيد ويدي ضهره لفداء ،، انا عمري مسالتك عن الشخص اللي كنتي بتحبيه ولا ليكم قد ايه مع بعض ولا علاقتكم كانت عامله ازاي مع بعض ،، ولا طلبت منك حقوقي كزوج
– فداء تبص في الارض وتبدا الدموع تنزل من عنيها لما سمعت زيد بيزعقلها كده خصوصا دي اول مره تشوف زيد متعصب كده ،،، ويسبها زيد ويدخل الاوضه ويقفل الباب بشده حتي ترتجف فداء
ويدخل زيد وحزن الدنيا كلها في عينه ويترمي علي السرير ومن التفكير يروح زيد في النوم
تاني يوم
يصحي زيد علي صوت المنبه ويفتكر ان فيه عنده اجتماع ،، وبعدها بشويه يرن فون زيد
: الوو ايوه يا جيجي
/ ايه يا استاذ الساعه 10 انتا ناسي ان عندنا اجتماع ولا ايه
: لا مش ناسي يا جيجي هلبس وجاي نازل اهو
: يقفل زيد ويلبس ويخرج من الاوضه يلاقي فداء لابسه ومتشيكه وقاعده في الريسبشن ،، ايه انتي خارجه عندك مشوار ولا ايه ،، ويفتكر ان فداء زعلانه من امبارح
: فداء انا اسف
– مفيش حاجه يا زيد ويلا علشان احنا اتاخرنا
: اتاخرنا. ?? اتأخرنا علي ايه
– وبتقول عليا انا اللي بنسي ،، مش انت وعدتني اني هنزل الشغل معاك وهمسك المحاسبه بتاعت الشركه
:معلش نسيت وبعدين انتي مسكتي في الكلمه قووي يعني
– ايه مشبهش يعني ولا مشبهش ولا تكون الحربايه دي احسن مني
: لا طبعا يا فوفا هو حد يقدر يقول كده دا انتي تمسكي محاسبة دوله بحالها
– فداء تفرح وتحس ان بقا ليها هيبه من نفخة زيد ليها
: طب يلا يا استاذ بدل متتأخر وتلاقي نفسك مخصوم من مرتبك اخر الشهر
– لا ياستي وعلي ايه انا تحت امرك يلا اتفضلي قدامي
في العربيه، .،،،،،،،،
فداء بفرحه يااااه اخيرا هبقي مديره واقعد علي مكتب والف الكرسي ولما حد يستهبل في الشغل علشان اخبط ايدي علي المكتب واقله انتا مرفوض ،
: زيد بضحك، دي احلام العصريه صح
– لا دي احلام خالتك، سوق وانتا ساكت يا زيد ، خلينا نوصل في يومك ده
في الشركه يدخل زيد وفداء مكتب زيد ،،استنيني هنا هروح احضر الاجتماع واخلص واجيلك ،، اوعي تتحركي من مكانك ولا تلعبي في حاجه
– ايه يازيد انتا بتكلم بنتك الصغيره عيب عليك يا راجل دا انا فوفا
: مهو انا مش خايف غير من الثقه الزايده دي
: يروح زيد الاجتماع ويسيب فداء في المكتب،
بعد شويه تسرح فداء وتنام علي نفسها من غير متحس،
وفجأه الباب يتفتح ويدخل شاب كده لابس بدله ومعاه ورق ،، واول ميقرب منها يخبط علي المكتب اللي قدامها
-فداء،تقوم مفزوعه ايه ده فيه ايه الشركه هتقع ولا ايه ،،،،
يتبع

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق