روايات كاملة

رواية يوميات نور والمجنون الفصل الثالث 3 بقلم فيروزه

رواية يوميات نور والمجنون الفصل الثالث 3 بقلم فيروزه

رواية يوميات نور والمجنون البارت الثالث

رواية يوميات نور والمجنون الجزء الثالث

رواية يوميات نور والمجنون كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم فيروزه
رواية يوميات نور والمجنون كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم فيروزه

رواية يوميات نور والمجنون الحلقة الثالثة

 

ابو نور قرب منها …واتكلم بغضب …شرفتي يا هانم ..
نور بهدوء …في حاجه يا بابا مالك بتكلمني كده ليه …
ابو نور قرب منها وهنا نزل قلم علي وش نور من قوته وقعت علي الأرض ودموعها نزلت …..
ابو نور اتكلم بغضب…اخر حاجه كنت اتخيله يا نور هي أن كل البلاد تتكلم عليكي ….سمعتك بقت في الأرض …الكل دلوقتي بيقولي معرفتش تربي ….بعد كل ده ويتقالي كده ..
ابو نور قعد علي الارض جنبها …ومسك وشها بين أيده …بعد كل ده يا نور انا بقيت معرفتش اربي بقيت اب فشل …بقيت
ولا حاجه يا نور في عيون الناس وكل ده بسببك ….كسرتيني
وهنا دموعوا نزلت مع دموع بنته ….
نور قربت منه وحضنه …معاش اللي يكسرك يا قلب نور …قولي بس انا عملت ايه ….والله انا معملت حاجه ده انا تربيتك….طيب قولي بيقولوا ايه عليه وانا هروح اوجهم…
واقول لهم اني بريه واني اشرف منهم ….رد عليه ….انت ساكت ليه …
ابو نور بحزن …كلام مقدرش أقوله ….بس اللي انا هعمله دلوقتي هو الحل علشاني وعلشانك …
وقم ابو نور وسحب نور وراه وطلع بيها بره البيت ونور بتحاول تلاحقه بس كان ماشي بسرعه …وكل أهل البيت طلعوا وراهم ومن ضمنهم سيف اللي بيبكي بصوت عالي …
نور بدموع ….بابا انت هتعمل ايه بابا رد عليه …
ابو نور وقف …وبص لنور ونزل علي وشها بالقلم …
ابو نور بصوت عالي ….اسكتي ….
نور حطت وشها في الأرض وسكتت ودموعها كانت بتعبر عن مشاعرها …..
ابو نور بصوت عالي …..يا اهل البلاد انا بنتي اشرف من الشرف بنتي خط والكل يقف عنده وان كنت ضربتها فاده حب ليها مش قسوه عليها انا معنديش غيرها ولا اغلي منها
دي نور عنيا ومن اللحظه دي انا هاخدها ونطلع من البلاد
وهعيش غريب الباقي من عمري زي ماعيشت اللي فات ….
نور بصت لابوه بدموع….وحضنته بقوه….وهو حضنها جامد ..
ابو نور….متزعليش يا نور عنيه …
نور بابتسامه حزينه ….عمري ما اقدار ازعل منك يا قلب نور..
ابو نور….يلا يا نور اطلعي هاتي حاجاتك علشان هنروح بيتنا.
نور بحزن …..حاضر …
طلعت نور وحضرت هدومهم ونزلوا علشان ماشين وهما طالعين من الباب ….
سيف بدموع ….نور انتي ماشيه ….
نور لفت ووشها كله دموع….سيف ….
سيف جري عليها وقبل ما يوصل ليها ….ابو نور مسكه من ايدو ….
ابو نور بحزن….ابعد عنها يا سيف ….ابعد ….
سيف بدموع ….ليه يا عمي ….هو سيف وحش….
ابو نور بحزن ….لا انت حلو بس مينفعش. …
نور بدموع …بابا انا
ابو نور بحزن….يلا يا نور يلا ….
مشيت نور مع ابوها وسيف قعد علي الأرض يعيط ….
وصلت نور بيتها اللي ماكنتش عايزه تخرج منه بس وصلت واحده تانيه ….وصلت طفله متعلقه ….ايوه نور حبيت سيف
نور بقت احسن ….نور بطلت عجز ….وقررت انها تتغلب علي حزنها واول حاجه هتعملها هتعرف ليه كل ده حصل لها ….
ليه يا بابا ….
ابو نور…ليه ايه يا حبيبتي….
نور بدموع ….ليه خليتني سبت سيف ليه علقتني بيه من الاول ليه دخلته حياتي ليه رد عليه ليه ….
ابو نور بحزن….هحكيلك ….
نرجع ليوم خروج نور من البيت ورجوعها اسكندريه…
بعد خروج نور وسيف من البيت …
..
..
خرجت يا نور من البيت قولت اروح الارض شويه وانا ماشي …
..
..
هو مش اللي ماشي ده عمك محمود …يا أمير …
امير بابتسامه…ايوه هو …
الشب بخبث ….طيب انا هقوله ….
امير بشده …اسكت …
الشب ….ليه هو مش من حقه يعرف …
امير …اكتم …
ابو نور ….مالك يا بني عايز تقولي ايه …
امير بسرعه …ولا حاجه يا عمي هو مش انا قولتلك تسكت يا محسن ….
محسن بخبث …أله هو مش عمك لازم يعرف علشان يلم بنته ..
ابو نور بغضب ماسك محسن من لياقه قميصه …..بنت مين يا مجنون اللي المها …
محسن بضحكه صفره ….بنتك اللي رايحه جايه مع ابن عمها
وقعدين يحضنو بعض ….ده البلد كله ملهاش سيره غيرهم..
نور والاهبل…..
ابو نور ضرب محسن بالقلم ….اخرس يا كلب بنتي اشرف منك ..انت واللي زيك ….غور من وشي ….
امير بخبث …متزعلش نفسك يا عمي ده اقل كلام بيتقال عليهم ….
ابو نور بشده ….وانت مكتوم ليه مش تقولي ولا حتي تدفع عن شرفك ..
امير بحزن ….دفعت يا عمي دفعت …نور دي زي اختي ولو خايف علي سمعتها انا مستعد اتجوزها علشان نقطع لسانت الناس ….
ابو نور بحزن….شايلك للكبيره يابني…بنتي تتجوز اللي تختاره وكلام الناس يندس…سلام يا أمير ….
نرجع للواقع ….هو ده اللي حصل يا بنتي ولما فكرت في الكلام قولت لازم اعمل كده علشان ابعدك عن الكلام والناس
لاني عارفك بتخافي وبعدين عندي ليكي مفاجاه هتنسيكي ..
نور بحزن …كل ده حصل وانا معرفش …طيب كنت قولي …
ابو نور….كنتي هتعملي ايه انا عملت الصح يا حبيبتي….
نور بابتسامه….عندك حق يا بابا ….انا هنزل شويه …
ابو نور بابتسامه…طيب والمفاجأة….
نور بابتسامه…لما اجي …
ابو نور بابتسامه…..اللي يريحك يا حبيبتي….
نور خرجت ومشت لحد ما وصلت للبحر ….
نور بتكلم البحر ….انت عارف يا بحر اني غصن ضعيف مع اي شويه رياح بيقع ….اول مره احس اني بطلت ضعف ….وبقيت اقوي ….ومبقيتش اخاف …بس حبيت ….قلبي دق …حسيت اني اتغيرت وكان نفسي اغير سيف ….
(دق قلب عاشق فلا مفر من الحب الا إليه ????)..
(الحب دموع واهات الحب خوف وضعف الحب هدوء وقوه الحب انا وانت وبس ????????)..
نور فضلت تتكلم مع البحر لحد الليل ما ليل….وروحت …
نور دخلت أوضته…باب الاوضه اتفتح ودخل
نور عيطت جامد
.
.
.
(وانا كمان????????..
دايما خليكم فاكرين نهايه الصبر جبر …..
البارت انتها بس الحكايه لسه الحكايه يتقرب من النهايه …
واللي جاي اقوي بكتير من اللي فات….
حكايتي مختلفه……ويمكن البارت اللي جاي هيكون مختلف وخيال ….
رايكم بيهمني حابه اعرف رايكم في الحكايه…..
تفاعل قوي لأن التفاعل ضعف اوي مع الروايه ….
أن شاء الله البارت الجاي هيكون بعد بكره …تفاعل قوي علشان انزلها بكره ….

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية يوميات نور والمجنون)

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق