روايات كاملة

رواية يوميات نور والمجنون الفصل الثاني 2 بقلم فيروزه

رواية يوميات نور والمجنون الفصل الثاني 2 بقلم فيروزه

رواية يوميات نور والمجنون البارت الثاني

رواية يوميات نور والمجنون الجزء الثاني

رواية يوميات نور والمجنون كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم فيروزه
رواية يوميات نور والمجنون كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم فيروزه

رواية يوميات نور والمجنون الحلقة الثانية

 

 

نور طلعت وفضلت ماشيه لحد ما وصلت لاوضه سيف وقبل ما تفتح الباب سمعت صوت سيف بيتكلم …
سيف بدموع …سيف زعلان يا عهد سيف دموعوا بتنزل وهو زعلان …قلب سيف وجعه يا عهد …انا محتاج حضنك محتاجه اوي اوي …تعالي خديني في حضنك انا محتاجه …
حاسس اني لوحدي عايزك جنبي عايزك تعالي بقي ….
ومره واحد نور فتحت الباب ودخلت حضنت سيف …
سيف حضنها جامد كأنه لاقه الأمان في حضنها ….
وفضلوا ساكتين ومفيش صوت غير صوت عيط سيف اللي بدا يهدأ لحد ما سكت ….واول ما سكت نور اتكلمت …
.
نور بابتسامه حنونه…مال سيف حبيبي كان بيعيط ليه وقلبه النونه زعلان من ايه ….
سيف بعد عنها وبص في عينها وبدأ يلعب في اديو…..علشان انتي هتخدي مكاني ….بس سيف حبك وخايف تاخدي مكانه عند وردتي وانا ابقي وحش …..
وبدأ سيف يعيط تاني …..
.
نور بابتسامه حنونه قربت منه تاني وحضنته ….مستحيل حد ياخد مكانك ….انا بس هتحب شويه نونو قد كده إنما انت ليك الحب كله مستحيل حد ياخد مكانك ….وبعدين انت جميل وعمرك ما هتكون وحش ابدا ….
سيف حضنها جامد…انا بحبك يا ضي…
نور بابتسامه بعدت عنه….ضي مين انا نور ….
سيف بضحك …لا انتي ضي القمر…..
نور بابتسامه….ده اسم مميز علشاني وانا حبيته اوي مسموح ليك تقولي يا ضي ????????????….
سيف بضحك …بحبك يا ضي …
نور حست أن قلبها بينبض …..فاقمت بسرعه ….وطلعت من الاوضه وهي بتجري وسيف استغراب رد فعله وطلع يجري وراها …
نور وهي بتجري خبطت في نيروز ووقعت علي الارض ….
نور قامت بسرعه …
نور بأسف …انا اسفه يا نيروز …
نيروز بابتسامه…ولا يهمك يا حبيبتي حصل خير المهم القمر كانت بتجري ليه …
نور بابتسامه وكسوف …ولا حاجه عن أذنك…
جات تمشي نيروز مسكت أيدها ….
نور ….في حاجه يا نيروز …
نيروز بابتسامه حنونه…في هو انا ممكن اشوف وشك لو سمحتي احنا لحد دلوقتي منعرفش شكلك ايه ….ولا حتي ورده شافت شكلك ….
نور بتوتر ….أن شاء الله مره تانيه …
ومشيت بسرعه ….
سيف وصل لنيروز بس نور كانت مشيت ….
.
سيف …نيروز يا حلوه …
نيروز بابتسامه حنونه….نعم يا قلب نيروز الحلوه ….
سيف بضحك …فين ضي ….
نيروز باستغراب ….ضي مين يا حبيبي….
سيف ضحك جامد ….نور انا سميتها ضي وهي وفقت …سلام انا رايح ادور عليها …
وطلع يجري ….
.
.
.
نرجع عند نور …دخلت اوضتها ودموعها نزلت …..لحد أمته يا نور هتفضلي كده لحد أمته هتفضلي جبانه وخوافه..
خايفه من كل الناس حتي ثقه في نفسك معندكيش …انا ضعيفه زي الورقه الوقعه من شجره جدورها عجزت …ومن كتر ضعف الورقه سبت الغصن ومن عجز الجدور ووقعت الورقه في ارض بور ناشفه من اي امل …
.
نور مسحت دموعها وكلمت نفسها بصوت مسموع….نور انتي هتبطلي ضعف وتثقي في نفسك والناس حبي نفسك اكتر وبطلي خوف نفسك تستهل انها تتحب ….
.
نور سمعت الباب بيخبط قامت تفتح وكانت ورده ستها هي اللي علي الباب …
نور بابتسامه…تعالي يا وردتي ادخلي ….
ورده ست نور ….قلب وردتك من جوه ….كانت بدور عليكي علشان سيف بيعيط تحت وبيقول نور بطلت تحبني ….
نور سابت ستها ونزلت تجري علي تحت ….
لقيت سيف نايم في الأرض وواخد وضع الجنين وبيعيط …
.
نور جريت عليه بسرعه وقعدت علي الارض وحاولت تحضنه
.
نور بدموع …سيف يا حبيبي مالك بتعيط ليه…مالك رد عليه ….
سيف اتعدل بسرعه وحضنها جامد ….سيف فكر نور راحت زي عهد سيف خاف ليكون لوحده تاني ….خليكي جنبي …
نور بطبطب عليه …..انا هنا يا حبيبي وعمري مهسيبك ابدا لحد اخر نفس طالع مني ….
سيف بعد عنها وبقي يمسح دموعه بكم القميص ….
نور شدت كم القميص ومسحت وش سيف بخماره وقعدوا يضحكوا ….
ابو نور بابتسامه…. انتوا مجانين اوي يلا قوموا ….
نور قامت وشدت سيف وطلعوا مع بعض راحوا الأرض وهم ماشين شافوا….امير …
امير جري عليهم …وسحب ايد نور من ايد سيف …مسكه في أيده كده ليه من ساعته من جيتي وانتي نزله احضان فيه ..
بقالك يوم بس بهدلتي الدنيا في اليوم ده ….احضان وتحضنتي وماسك ايد ومسكتي فاضل ايه طيب حتي راعي النقاب اللي لبسه ده …
و مد أيده ومسك النقاب وكان بيشد فيه لوله ايد سيف اللي مسكت أيده بقوه لدرجه ان امير وقع في الأرض من قوه المسكه…..
سيف بغضب …اوعي تمد ايدك تاني علي ضي قوم من هنا …
امير وهو بيجري …انا هعرفك يا اهبل انا هعمل ايه بقي انت
تمسكني كده ….
نور دموعها نزلت ….
سيف قرب منها وطبطب عليها …..متزعليش ….علشاني سيف هيعيط ….
نور بصيت عليه لقيت دموعوا نزلت …مسحت دموعها بسرعه ومسحت دموع سيف بايديها ….خلاص يا سيف بطل
بقي عيط انا حلوه اهو ….
سيف بضحك….انتي حلوه طول الوقت يا ضي القمر ….
..
ومن هنا نور بقت سند لسيف وسيف بقي امل جديد لنور ..
سيف رجع للجلسات من تاني وبدأ يتغير ….
ونور بقيت بتحاول تثق في نفسها …
بعد مرور شهرين ….
النهارده معاد اختبار سيف علشان يعرفوا اتقدم لحد فين …
نور جريت علي اوضه سيف علشان تصحيه زي كل يوم …
نور فتحت الباب …لقت سيف حضن نيروز ….
نور اتكلمت بغيره ….سيف يلا علشان معاد التقيم قوم انت مش فاضي النهارده ….
سيف بضحك..حاضر …روحي انتي يا نيروز يا حلوه وسيف هيجيلك اول ما يجي ….
نيروز بابتسامه…صباح السكر يا نور …وحاضر يا سيفووو….
خرجت نيروز وسابت واحده قلبها خايف …..
سيف قرب من نور ….مالك يا ضي ساكته ليه …
نور بابتسامه حنونه…ولا حاجه يا سيف …يلا غيار هدومك …
سيف بضحك…حاضر …
سيف عمل التقيم …. والحمدلله…العمر الزماني ليه اتحسن وبقي تسع سنين وده إنجاز كبير حصل في شهرين …
..
نور كانت فرحانه اوي وسيف كمان …رجعت نور وسيف البيت
وهناك لقت مفاجاه هتغير حياتها وحياه سيف ..
البارت انتها بس الحكايه لسه في البدايه واللي جاي اقوي بكتير من اللي فات……
رايكم بيهمني حابه اعرف رايكم في الحكايه….
وشكرا بجد علي التفاعل اللي فرح قلبي ….
وبشكر اللي صمم الغلاف الجميل ده للروايه …بجد شكرا ..
تفاعل معها قوي علشان انزل بارت تاني بكره …
روايه يمكن تحس انها مش حلوه بس هي طلعه من قلبي اتمني توصل لقلوبكم…..

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية يوميات نور والمجنون)

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق